> Page d'accueil > catégorie Compétences en gestion: Compétences en gestion d'affaires
|
  |
|
Diriger les travailleurs à domicile
SD Worx Learning
Au cours de cette formation, vous apprendrez :
À connaître les principaux points auxquels le dirigeant doit prêter attention lors de l’introduction du travail à domicile et à éviter les pièges courants ;
À endosser votre nouveau rôle en tant que dirigeant, manager et coach ...
|
|
|
Formation manager : renforcez votre leadership
SD Worx Learning
A l’issue de ces trois jours de formation :
Vous connaîtrez et maîtriserez les principes de management.
Vous connaîtrez mieux le leader que vous êtes.
Vous aurez en main les outils pour mieux comprendre et gérer votre équipe.
Vous aurez progressé dans votre rôle de leader.
|
|
|
Les 4 entretiens essentiels pour les managers
SD Worx Learning
1 journée de formation pour :
Préparer et structurer les entretiens à mener dans le cadre d’une stratégie de management des talents;
Conduire les entretiens et en faire des outils de votre gestion;
Réaliser des exercices pratiques et gagner en sérénité lors des futurs ...
|
|
|
Négociations syndicales : techniques et astuces de communication pour réussir
SD Worx Learning
Une journée de formation pour :
Comprendre comment créer des conditions de communication et de négociation favorables vis-à-vis des interlocuteurs syndicaux.
Connaître les techniques et les astuces en matière de négociation.
Pouvoir structurer la discussion afin de la rendre ...
|
|
|
Apprendre à donner des présentations en public
SD Worx Learning
Au terme de cette formation vous vous serez entraîné à:
construire une formation / une présentation : objectifs, préparation, choix des supports, des effets/types d’animation, des séquences et du timing, … en fonction des participants et des objectifs;
animer une formation / ...
|
|
|
Onderhandelen met vakbonden: het wederzijds aanvaard akkoord
SD Worx Learning
Tijdens deze training leggen wij de nadruk op het bijbrengen of aanscherpen van uw onderhandelingsvaardigheden, zodat u de verschillende tegengestelde belangen van de organisatie en de vakbonden op een optimale wijze kan herkennen en onderling afstemmen.
|
|
|
Leiden en motiveren op de werkvloer, voor ploegbazen en meestergasten
SD Worx Learning
Motiveren, sturen, communiceren, plannen, organiseren, delegeren… Te veel? Toch zijn dit één voor één aspecten van de job van een ploegbaas, magazijnchef, supervisor, …
|
|
|
De kunst van het delegerern
SD Worx Learning
Zit u ‘na de uren’ nog op uw bureau voor taken die anderen ook zouden kunnen uitvoeren? Dan ziet u misschien niet de kans deze taken te delegeren? Of durft u niet, uit angst de controle te verliezen? Vindt u het moeilijk om werk/verantwoordelijkheid bij anderen te leggen? Wat, ...
|
|
|
Leiding geven aan thuiswerkers
SD Worx Learning
Overweegt uw organisatie om thuiswerk in te voeren? Hebt u in uw team meer en meer telewerkers? Krijgt u het gevoel dat u te weinig zicht hebt op de activiteiten van uw thuiswerkende medewerkers? Weet u niet goed hoe u kan vermijden dat thuiswerkers van het systeem profiteren? ...
|
|
|
Taking a head start in leadership
SD Worx Learning
Na deze opleiding:
zijn de belangrijkste rollen van een leidinggevende duidelijk;
hebt u inzicht gekregen in uw eigen leiderschapsstijl met bijhorende kwaliteiten en valkuilen;
beschikt u over techieken en instrumenten die u als leidinggevende kan hanteren als effectieve ...
|
|
|
De 4 essentiële gesprekken voor de leidinggevende in het kader van performance & talent management
SD Worx Learning
Het evaluatiegesprek, het functioneringsgesprek, het loopbaangesprek en het coachingsgesprek. Geen evidente, maar wel essentiële gesprekken om te voeren. Hoe begint u eraan?
|
|
|
Starten met leidinggeven
SD Worx Learning
Het traject van een leidinggevende verloopt in verschillende fases Om u te helpen groeien in uw rol ontwikkelden we een stappenplan.
In een eerste fase Starten met leidinggeven geven we u de basis van leidinggeven mee.
Tijdens een tweede fase Groeien als leidinggevende geven ...
|
|
|
Coachend en waarderend leidinggeven
SD Worx Learning
Coaching is een onmisbare competentie geworden voor leidinggevenden die hun medewerkers meer kansen willen geven tot groei en ontwikkeling.
In deze praktijkgerichte opleiding groeit u in uw rol als coach. U krijgt inzichten, tools en technieken aangereikt om elke dag opnieuw ...
|
|
|
Motiverend leiding geven
SD Worx Learning
We werken vandaag in een complexe wereld, in een continue veranderende markt met hoge mate aan onzekerheid en een vage toekomst die dikwijls zelfs op zeer korte termijn niet helder is. VUCA staat voor “volatile, uncertain, complex en ambigue”.
Als leidinggevende is het goed ...
|
|
|
Groeien als leidinggevende
SD Worx Learning
Groeien als leidinggevende doet u in verschillende fases. Om u te helpen groeien in uw rol, ontwikkelden we een stappenplan:
In een eerste fase Starten met leidinggeven geven we u de basis van leidinggeven mee.
Tijdens een tweede fase Groeien als leidinggevende geven we u de ...
|
|
|
Van medewerker naar manager
SD Worx Learning
Wat uw nieuwe titel ook mag zijn “manager”, “teamleader”, “supervisor”, het doet er niet toe. Wie als medewerker gepromoveerd wordt tot baas van wie nu uw collega’s zijn, staat in de startblokken van een intensief leertraject. Afhankelijk van uw carrièreplanning en ...
|
|
|
Boeiend spreken en presenteren voor een groep
Amelior
In deze workshop willen wij u bewust maken van uw persoonlijke stijl met zijn sterkten en zijn zwakten. We brengen u inzichten en vaardigheden bij in het doelgericht voorbereiden en verzorgen van een presentatie. Na deze workshop: Weet u hoe u een succesvolle presentatie brengt ...
|
|
|
Non-verbale communicatie
Amelior
Uit onderzoek blijkt dat het resultaat van wat u communiceert voor 70 % beïnvloed wordt door uw non-verbale communicatie. Daarom is deze training een zeer krachtig hulpmiddel om: Uw commercieel resultaat te verbeteren, Uw onderhandelingsslaagkracht te vergroten, Uw ...
|
|
|
Coachend leiding geven aan projectteams
Amelior
De projectleider stuurt zijn project aan, maar moet daarvoor ook kunnen rekenen op een succesvol team. In tegenstelling tot de lijnmanager geeft de projectleiderechter geen hiërarchische leiding aan (al) zijn teamleden. Zeer belangrijk voor het slagen zijn dus ook zijn people ...
|
|
|
Leidinggevende vaardigheden voor teamleaders
Amelior
Het volledig programma bestaat uit: een voortraject (halve dag) de uiteindelijke training (4 dagen) een optioneel natraject (coaching) Bedoeling is dus dat u aan de slag gaat met uw eigen praktijk als leidinggevende aan supervisors, meestergasten, ... U leert ook van de andere ...
|
|
|
Teamontwikkeling - evolueer van een werkgroep naar een dynamisch team
Amelior
Na het volgen van deze workshop ga je naar huis met een handige checklist en kan je alvast de eerste stappen zetten naar een bevlogen team of naar het optimaliseren van reeds bestaande teamsituaties. Je weet hoe je als leidinggevende moet omgaan met een goed functionerend team, ...
|
|
|
Basisvaardigheden voor de leidinggevende
Amelior
Leren het belang ervaren van een professionele en doeltreffende communicatie. Op basis van een praktisch model, competenties en stijlen van leiding geven, leren hanteren. Kunnen vakkundig delegeren. Kennis hebben van de belangrijkste managementstijlen. Kunnen voeren ...
|
|
|
Competentiegerichte functioneringsgesprekken voeren
Amelior
U krijgt een inzicht in: De doelstellingen De voorbereiding De structuur De technieken De inhoudelijke en relationele aspecten van functionerings- en beoordelingsgesprekken. U beheerst het stellen van vragen, het ontleden van antwoorden en het actief luisteren tijdens het ...
|
|
|
Feedbackcultuur in mijn team/organisatie installeren
Amelior
Een traject waarin u werkt aan uw eigen case. Om dat te kunnen doen verkennen we op de eerste leer- en werkdag uw case en het belang van uw groei naar een feedbackcultuur. U krijgt ook inspiratie vanuit de wetenschap en vanuit andere organisaties die die cultuuromslag aan het ...
|
|
|
Competentiegerichte functioneringsgesprekken voeren
Amelior
U krijgt een inzicht in: De doelstellingen De voorbereiding De structuur De technieken De inhoudelijke en relationele aspecten van functionerings- en beoordelingsgesprekken. U beheerst het stellen van vragen, het ontleden van antwoorden en het actief luisteren tijdens het ...
|
|
|