NL | FR  LOGIN
HOME

JOBS

 

Zin om mee te schrijven aan het succesverhaal van ALDI? Dat kan als

HR Specialist L&D

Bouw mee aan een bedrijfscultuur waar leren en ontwikkelen alle kansen krijgt.

Jouw taken         

  • Je gaat in samenspraak met de business na wat de leernoden zijn en vertaalt deze in concrete leerplannen
  • Je ontwikkelt en organiseert kwalitatieve opleidingstrajecten en gaat hierbij op zoek naar de meest geschikte partners en leervormen.
  • Je staat in voor de praktische kant van de organisatie: je plant de opleidingen, je verzorgt de bijhorende communicatie en opleidingsevaluaties en neemt de administratie voor jouw rekening via het ALDI Academy platform
  • Je ondersteunt je manager in de uitwerking, implementatie en opvolging van L&D-gerelateerde projecten
  • Je bent het aanspreekpunt voor interne en externe klanten
  • Je waakt er mee over dat de L&D-processen en procedures nageleefd worden
  • Je geeft af en toe zelf korte presentaties en opleidingen (bvb de onthaaldag voor nieuwe medewerkers)
  • Je denkt mee na over verbetermogelijkheden in de verschillende L&D processen zoals nieuwe leertheorieën en opleidingsvormen

Jouw troeven     

  • Je kijkt uit mee te helpen bouwen aan bedrijfscultuur waar levenslang leren gestimuleerd wordt
  • Je behaalde een bachelordiploma bij voorkeur in de richtingen human resources, communicatie of marketing
  • Je hebt een eerste ervaring binnen L&D
  • Je kan zelfstandig werken, bent proactief en communicatief sterk
  • Je hebt sterk administratieve capaciteiten en zet graag de puntjes op de i
  • Je bent een enthousiast persoon met wie samenwerken een plezier is
  • Je bent een echte ALDI-ambassadeur en herkent jezelf in onze kernwaarden: verantwoordelijkheid, eenvoud en betrouwbaarheid
  • Een omgeving in verandering motiveert je
  • Je communiceert vlot in het Nederlands en het Engels, en hebt een goede kennis Frans

Wat wij te bieden hebben

Je krijgt bij ons uiteraard een aantrekkelijk salaris, met tal van extra voordelen, een grondige opleiding om een goede start te verzekeren en een uitdagende functie. Maar wat ons echt de moeite waard maakt, dat is onze ALDI-familie.

Met bijzonder hoge anciënniteitscijfers en een heel laag verloop, mogen we gerust zeggen dat het leuk werken is bij ons. Sterke idealen, collega’s die elke dag uniek maken, een dynamische werksfeer en een heel aangename bedrijfscultuur – het zijn slechts enkele van de elementen die ons nét iets meer dan enkel een werkgever maken.

Solliciteren ? 

Geïnteresseerden kunnen solliciteren via Werken bij ALDI - Details vacature

Hieronder staat de beschrijving in het Nederlands. Voici le lien français. 

 

Als Brusselse overheidsdienst is Actiris de belangrijkste speler op de Brusselse arbeidsmarkt. Met ongeveer 1500 medewerkers helpen wee elke dag werkzoekenden aan het werk en werkgevers aan competente en gemotiveerde medewerkers. Hiervoor werken wij nauw samen met een groot aantal partners..

Onze waarden zijn samenwerking, respect en oplossingsgerichtheid, met als rode draad de wens om efficiënte en relevante diensten aan te bieden.

Wil je ontdekken hoe het is om te werken bij Actiris? Bezoek dan onze website en maak kennis met onze waarden, onze interne cultuur en onze functies.

Het departement Actiris Academy staat voornamelijk in voor de organisatie van opleidingen voor het personeel van Actiris. Dit departement heeft ook als opdracht innoverende projecten te ontwikkelen die vervolgens binnen Actiris worden geïmplementeerd.

Missie

Je bent verantwoordelijk voor het aanreiken van oplossingen voor de behoeften/aanvragen op het vlak van competentieontwikkeling van de personeelsleden en je zorgt ervoor dat deze oplossingen worden toegepast.

Verantwoordelijkheden

  • Aan de hand van een grondige analyse identificeer je de behoeften inzake de ontwikkeling van competenties van het personeel;
  • Je zet individuele en/of collectieve acties op voor de personeelsleden, omtrent competentieontwikkeling ;
  • Je werkt opleidingsplannen en -modules uit ahv bestekken;
  • Je voert de verschillende activiteiten uit mbt tot de organisatie van opleidingen;
  • Je onderhoudt relaties met en omkadert de andere betrokkenen van de opleidingstrajecten;
  • Je evalueert en past de programma's m.b.t. competentieontwikkeling aan;
  • Je bent de referent inzake de ontwikkeling van competenties;

Profiel

Je bent in het bezit van een Masterdiploma en minstens 3 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.

Je hebt affiniteit met het domein van psychologie, pedagogie en competentieontwikkeling, maw. de ontwikkeling van de persoonlijkheid vind je een boeiende thema ;

Competenties:

  • Je beschikt  over zeer goede analytische vaardigheden en bent in staat de opleidingsbehoeften van de medewerkers en managers te identificeren;
  • Je werkt oplossingsgericht; je stelt alles in het werk om een gepast antwoord te vinden op de behoeften van de medewerkers en managers. Daarnaast ben je ook proactief bij het zoeken naar oplossingen;
  • Je bent klantgericht; je stelt alles in het werk om een dienst te leveren die afgestemd is op uw klanten ;
  • Je hebt een organisatietalent; je coördineert en plant de acties op een optimale manier;
  • Je bent flexibel; je past je vlot aan aan de innovaties en veranderingen die op til staan ;
  • Je voert je taken autonoom uit;
  • Je beschikt over een open en mature communicatiestijl;
  • Kennis in het ontwikkelen van vaardigheden en het opleiden van volwassenen in een onderneming is een grote troef, alsook kennis van de methodologie voor projectbeheer;
  • Je zal instaan voor de opleidingsbehoeften van zowel Franstalige als Nederlandstalige medewerkers; de actieve kennis van de 2de gewesttaal wordt beschouwd als een sterke troef;

Waarom kiezen voor Actiris?

Onze werknemers zijn een weerspiegeling van de Brusselse populatie: diversiteit op de werkvloer is niet enkel een objectief, het is onze dagelijkse realiteit.  Overeenkomstig onze waarden hechten wij belang aan het evenwicht tussen het privé- en beroepsleven en het welzijn van onze medewerkers.

Als werkgever :

  • zorgen we voor een optimaal evenwicht tussen het privé- en beroepsleven, dankzij 35 jaarlijkse verlofdagen, een glijdend uurrooster en de mogelijkheid om van thuis te werken.
  • stimuleren we uw persoonlijke en professionele ontplooiing door jaarlijks 11 opleidingsdagen  aan te bieden, in overeenstemming met je functie, je behoeften en je ambities.
  • geven we om het milieu en streven we naar een duurzame samenleving, je kunt gemakkelijk met de bus, tram, trein of fiets naar het werk komen. We bieden een of meerdere abonnementen voor openbaar vervoer, maar ook een Villo-abonnement en een fietsvergoeding aan. Bovendien kan je elektrische fietsen lenen op uw werkplek..
  • bieden we een aangenaam en een stimulerend werkkader : een bedrijfsrestaurant met een gevarieerd menu voor verschillende smaken en budgetten, een sportzaal waar je yoga-, pilates-, zumbalessen of andere activiteiten kunt volgen afhankelijk van het moment.
  • zorgen we voor je gezondheid door het organiseren van screenings en hulp bij bepaalde medische en paramedische kosten, evenals een hospitalisatie- en een tandzorgverzekering.
  • bieden we ten slotte ook voordelen voor uw kinderen, organiseren we initiatieven die gericht zijn op zuiniger leven (bibliotheek, uitlenen van diverse apparatuur), culturele activiteiten tegen gereduceerde prijzen, enz.

Contract en voordelen :

  • Een voltijds arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur;
  • Een bruto maandsalaris van 3587€ voor 3 jaren anciënniteit met de mogelijkheid om bijkomende jaren ervaring te valoriseren bij aanwerving;
  • Hospitalisatie- en een tandzorgverzekering;
  • Gratis abonnement openbaar vervoer op basis van je domicilie;
  • Maaltijdcheques van 8€;
  • De mogelijkheid om een taalpremie aan te vragen van 340 à 450€ bruto/maand.

Interesse? Solliciteer nu!

Klik op de knop “solliciteren” en dit vóór 23-04-2021.

Vergeet niet om uw cv en sollicitatiebrief toe te voegen en eventueel andere documenten als u dat wenst.

Uw kandidatuur zal aandachtig worden gelezen en wij brengen u op de hoogte van het gevolg dat wij eraan geven. Als uw kandidatuur wordt geselecteerd, zullen wij u uitnodigen voor een preselectie (gesprek en/of test). Vervolgens zal aan de beste kandidaten worden gevraagd een juryexamen af te leggen. 

Actiris: werk voor iedereen
Wij kiezen onze medewerkers op basis van hun competenties. Wij maken geen onderscheid naar leeftijd, seksuele geaardheid, huidskleur, geloof, handicap, levensbeschouwing of nationaliteit. 

Bent u een persoon met een handicap? Vermeld dit dan in uw kandidatuur! Wij stellen eventuele aanpassingen voor zodat u gemakkelijk aan de aanwervingsprocedure kunt deelnemen en comfortabel kunt werken in onze organisatie.

Documenten:  In de loop van de procedure moeten onderstaande documenten verplicht kunnen worden voorgelegd:

  • Een kopie van het diploma. Ben je afgestudeerd in een land buiten Benelux? Voeg dan een officiële gelijkstelling toe.
  • Een recent uittreksel uit het strafregister
  • Een attest voor elke eerdere ervaring indien valorisatie van de verworven ervaring is voorzien

Teamverantwoordelijke HR - Team Talent


CM helpt niet minder dan 4,5 miljoen mensen om gezond en gelukkig te leven. Hoe dat kan? Dankzij de dynamiek van onze medewerkers! Zij slaan elke dag de handen in elkaar om resultaten te boeken. Ze worden gedreven door solidariteit en willen samen vooruitgaan. Hun inspanningen worden erkend, want ze krijgen tal van kansen om zich te ontwikkelen en te groeien in hun job. Dat alles op een werkplek waar ook waarde wordt gehecht aan de balans tussen werk en privé. Maar je moet ons niet zomaar geloven. Vraag het gewoon aan iedereen die hier werkt. Ze zullen het graag bevestigen: Bij ons leeft het.

 

Dit zoeken we


Als teamverantwoordelijke binnen het team Talent beheer je 3 ploegen die actief zijn in de interne vorming (CM Campus en MC Formation) en in de support binnen het team. Je bent verantwoordelijk voor het motiveren, coachen en richting geven aan deze 3 ploegen. Je zorgt ervoor dat de equipes vanuit een sterke verbondenheid met hun verschillende opdrachtgevers kort op de bal spelen wat betreft de interne vorming. 
Je rapporteert aan de transversale teamverantwoordelijke van het team Talent.  
 

Belangrijkste opdrachten

  • Je vertaalt de doelstellingen, prioriteiten en processen naar concrete teamdoelstellingen, & procesactiviteiten van het team op basis van overleg met de verschillende partners (procesverantwoordelijke en stafmedewerkers verantwoordelijke voor de specifieke kennisdomeinen).
  • Je detecteert signalen en motiveert medewerkers om rechtstreeks vanuit het werkveld kwalitatieve signalen door te geven om zo de trainingen zo impactvol mogelijk te laten verlopen. 
  • Je bent het eerste aanspreekpunt van medewerkers, staat in voor de coaching van je medewerkers en dit zowel on the job als op afstand.
  • Je staat in voor de begeleiding, coaching en supervisie van het team onder andere tijdens veranderingstrajecten. 
  • Je beheert & bent eindverantwoordelijk voor de in & uitstroom van je team en je bent verantwoordelijk voor de HR-cyclus van je medewerkers. 
  • Je zet de beschikbare resources & middelen optimaal in & verzekert de continuïteit door een evenwichtige werkplanning. 
  • Je bouwt een inhoudelijke expertise uit binnen het team en beschikt over een voldoende ‘high level’ kennis om het team richting te geven. 
  • Je bouwt samen met de equipe aan een uniforme vormingsaanpak voor alle specifieke kennisdomeinen van onze organisatie.  

 

Dit ben jij


  • Je beschikt minstens over een bachelor diploma/graduaat, vervolledigd met een pertinente eerste professionele ervaring.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden, het coördineren en het coachen van een team, zo niet heb je een sterke interesse om je binnen dit domein te ontwikkelen.
  • Je leidt, motiveert en verenigt het team volgens de te bereiken doelstellingen
  • Je werkt samen op transversale wijze
  • Je volgt het behalen van de vastgestelde doelstellingen zorgvuldig op en hebt een oog op het continu verbeteren van de dienst.
  • Je onderscheidt je door middel van je proactieve houding en je verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je beschikt over een uitstekend aanpassingsvermogen en je stelt je flexibel op in je werkwijze
  • Je wordt erkend voor je organisatievaardigheden en je gestructureerde manier van werken.
  • Je bent dynamisch, sociaal en op je gemak met communicatie
  • Je hebt een zeer goede kennis van de andere nationale taal (NL/FR)
  • Je hebt een uitstekende kennis van MS Office en leert snel nieuwe zaken bij.
     
Dit bieden we je

Een voltijds contract onbepaalde duur.
 
Bij CM heeft je werk een belangrijke maatschappelijke impact. Je maakt immers dagelijks het verschil voor onze leden. Zo kan je rekenen op een competitief en veelzijdig loonpakket. Bovendien krijg je de kans om werk en privé mooi in evenwicht te houden. Maar er is meer. Want wie dat wil, kan hier heel wat kansen grijpen. We bieden je tal van opleidingen en ontwikkelingsmogelijkheden. Je krijgt de ruimte om initiatieven te nemen. En je werkt mee aan uitdagende projecten. Wees er maar zeker van dat je nooit ter plaatse zult blijven trappelen. Zodat je als CM-collega al snel maar één conclusie zal kunnen trekken: Bij ons leeft het.
 

Dit is je kans

Bezorg ons je cv en motivatiebrief via onderstaande link, ten laatste op 26/03/2021.  We kijken ernaar uit je reactie te mogen ontvangen!
 
Voor meer informatie kan je contact opnemen met Kris Hapers (teamverantwoordelijke team talent - kris.hapers@mc.be) en/of Griet Dekocker (Medewerkster Rekrutering & Selectie - Griet.Dekocker@cm.be )

The Tipping Point est régulièrement à la recherche de formateurs indépendants expérimentés dans la formation de ‘soft skills’ en entreprise. Nos « architectes d'apprentissage » et nos chefs de projet veilleront à ce que toutes les informations, le contenu et le contexte viennent à vous, afin que vous puissiez faire la différence avec le groupe de participants, que ce soit par le biais d'une formation en classe ou en ligne.

Qui sommes-nous ?

The Tipping Point est une entreprise de formation et de conseil innovante et dynamique qui guide les organisations vers un changement de comportement. Avec nos clients, nous guidons des processus d'apprentissage et de changement. Nous sommes convaincus que la croissance et le développement sont d'une importance vitale pour les organisations. Notre ingrédient secret? Nous associons une passion profonde pour l'apprentissage à de solides compétences pédagogiques et neuroscientifiques. Nous ajoutons à cela une bonne couche de bon sens et de pragmatisme. Tout cela forme un cocktail rafraîchissant avec lequel nous voulons transmettre un apprentissage qui impacte les personnes qui en ont besoin.

Que cherchons nous ?

  • Vous êtes freelance et détenez une expérience de formateur (externe ou interne) de plus de 3 ans avec des matières liées aux soft skills et/ou à l’apprentissage (Exemple : résilience, feedback, leadership, apprendre à apprendre, etc.).
  • Digital savvy n’est un mot que vous devez chercher dans un dictionnaire :

- Vous maîtrisez les outils et logiciels actuels et osez les expérimenter dans le monde de l'apprentissage et du développement.

- Vous maîtrisez PowerPoint, Keynote et/ou d'autres outils de présentation.

- Vous êtes familiarisé avec les outils en ligne pour dispenser une formation en ligne.

  • Vous êtes capable d’animer des sessions avec dynamisme, pragmatisme, rigueur scientifique et une approche « no nonsense » 
  • Vous souhaitez investir dans notre méthodologie nos formats et nos thèmes, aussi bien en vous formant en autodidacte qu’en suivant nos « train the trainers ».
  • Vous possédez une maitrise parfaite de la langue française avec si possible, au moins une connaissance de base du néerlandais.
  • Vous êtes capable de vous adapter à différents publics et accordez de l’importance à établir une connexion avec le groupe ainsi qu’avec notre l’équipe.  
  • Vous avez une disponibilité d’au minimum 4 jours par mois  (possibilité de faire évoluer rapidement le taux de collaboration).

Qu’offrons-nous ?

Une équipe interne engagée, passionnée, à la fois professionnelle et informelle. L’opportunité de travailler pour une référence dans le monde de la formation. Un briefing complet sur notre approche et notre méthodologie. Nous veillons aussi à fournir tous les supports nécessaires pendant la formation (brochures, présentation) et à briefer le formateur sur le contexte de chaque mission. Un proposition financière attrayante.

Pour plus d’informations sur ce que nous faisons: https://www.thetippingpoint.be/fr/

Intéressé(e) ? Envoyez-nous un mail : jobs@thetippingpoint.be

 

FREELANCE TRAINER (NL /ENG)

 

The Tipping Point zoekt regelmatig ervaren freelance trainers rond de verschillende soft skills die wij implementeren in organisaties. Onze Learning Architects en Project Managers zorgen ervoor dat alle informatie, inhoud en context tot bij jou komen, zodat jij live het verschil kan maken met de groep deelnemers, zowel via klassikale als online trainingen. 

Zin om deel uit te maken van een groep inspirerende, creatieve en uiterst professionele Learning & Development professionals?

 

Wie zijn wij?

The Tipping Point is een jong, innovatief en dynamisch opleidings- en adviesbureau dat organisaties begeleidt naar gedragsverandering. Samen met onze klanten begeleiden we leer- en verandertrajecten. We zijn ervan overtuigd dat groei en ontwikkeling van kapitaal belang is voor organisaties. Ons succesrecept? We mixen een diepgewortelde passie voor leren met stevige pedagogische skills, wetenschappelijk onderbouwde inzichten, een gezonde dosis common sense en een vleugje entertainment. Dit alles zorgt voor een verfrissende cocktail waarmee we leren met impact willen brengen bij de mensen die het nodig hebben.

 

Wie ben jij?

  • De basis?
    • Je krijgt energie om het maximale uit een groep te halen. Zowel klassikaal als online heb je al heel wat watertjes doorzwommen.
    • Je bent zelfstandig (in hoofd- of bijberoep) en je bent een native speaker Nederlands en/of Frans.
    • Je hebt minimum 2 jaar ervaring als trainer én een expertise in 1 of meerdere topics of domeinen waar rond wij werken (https://www.thetippingpoint.be/topics/).
    • Digital savvy is een woord dat je niet moet opzoeken in een woordenboek:
      • Je bent vlot mee met de huidige tools en softwarepakketen op de markt en durft daarmee te experimenteren in de wereld van Learning & Development.
      • Je bent handig in powerpoint, keynote en/of andere presentatietools.
      • Je bent vertrouwd met de online tools om online training te geven.
    • Je wil investeren in onze methodologie, formats en content van The Tipping Point: zowel door zelfstudie (bv. bekijken opnames webinars), als via het volgen van onze Train-the-trainers.
    • Je omschrijft jezelf als no-nonsens, pragmatisch en toch ook een beetje een teamplayer (ondanks je zelfstandige statuut 😉 ).
    • Je bent bereid om een deel te vormen van ons team: minimaal 2x per jaar komen we een ganse dag samen (Learning days). Daarnaast zijn er in het kader van de trainingen af en toe projectmeetings (briefings).
  • Extra troeven?
    • Hoog niveau van ENG om training te geven aan native speakers.
    • Achtergrond/kennis in neuropsychologie (kennis van het brein).
    • Ervaring in online trainen in verschillende online tools: Webex, Teams of Zoom (zowel in webinars als live online trainingen).
    • Ervaring in het werken met een simulatie-acteur.
    • Ervaring in het werken met Mac vergemakkelijkt het proces.

 

Wat kan je verwachten?

  • Voldoende uitdagende opdrachten aangepast aan jouw ‘kunnen en willen’: eens je onze methodologie onder de knie hebt, is het bedoeling om meerdere opdrachten per maand te presteren.
  • Uitgebreide ondersteuning & omkadering van ons interne team van Learning Architects en Program Managers: zij zorgen ervoor dat de juiste informatie op de juiste manier bij jou terecht komt zodat jij je kan concentreren op de trainingen zelf.
  • Interessant en transparant verdienmodel (afhankelijk van het soort opdracht).

Benieuwd naar wie wij zijn? Check zeker onze opleidingen, projecten en het team op www.thetippingpoint.be.

 

Word je helemaal enthousiast van deze omschrijving?

Stuur je CV en motivatie naar jobs@thetippingpoint.be.

The Tipping Point team
Mechelen

LEARNING ARCHITECT (FR)

 

Êtes-vous passionné(e) à l’idée de de guider les gens vers un changement de comportement? Trouvez-vous fascinant d’aider à traduire des objectifs organisationnels d’une société en parcours d’apprentissage ? Avez-vous 5 livres différents sur votre table de nuit au sujet de l’apprentissage et du développement? Et êtes-vous quelqu’un qui aime partager ces nouvelles connaissances lors de moments individuels ou en groupe (online ou offline) ?

 

Que recherchons-nous ?

En tant qu’« architecte », vous serez responsable de l’ensemble du processus d’apprentissage, depuis le premier contact avec le client jusqu’à l’évaluation de l’intervention. Vous imaginerez, construirez et exécuterez des parcours d’apprentissage  et vous veillerez  au suivi du projet. Pour cela, vous pouvez compter sur toute une série de professionnels en L&D: des formateurs, des consultants et des responsables de projet vous soutiendront dans votre mission.

Vos tâches et responsabilités sont réparties en trois domaines :

  • Mise en œuvre d’interventions et de programmes d’apprentissage (standard ou sur mesure) & point de contact pour vos clients:
    • Vous analyserez la situation actuelle avec le client et vous établirez les objectifs (d’apprentissage).
    • Vous traduirez ceux-ci en offres personnalisées et vous en assurerez le suivi.
    • Vous mettrez en œuvre des interventions et des programmes d’apprentissage (standards ou sur mesure) et assurerez que tout le matériel didactique soit prêt, avec ou sans le soutien d’un responsable de projet.
    • Vous coordonnerez l’ensemble de la gestion du projet jusqu’à l’évaluation des interventions d’apprentissage.
    • Cela implique que vous  serez en mesure de convaincre les organisations de notre approche et de nos produits et que vous maintiendrez des contacts avec les clients dans le cadre de partenariats.
  • Vous dispenserez vous-mêmes des interventions d’apprentissage dans le cadre de vos compétences. En moyenne,  ces missions (selon leur nature) interviendraient 2 à 3 fois par semaine. Cela pourrait impliquer:
    • Une séance de formation en présentiel (avec ou sans l’aide d’un de nos acteurs de simulation).
    • Une formation en ligne, soit seul(e), soit en duo (webinaire).
    • Un travail de conception pour l’élaboration de certaines trajectoires sur mesure.
  • En plus de travailler pour nos clients, vous serez également impliqué dans des projets d’optimisation en interne. Dans ce cas, l’accent sera mis sur vos propres intérêts et talents.

 

Qui êtes-vous ?

  • La base ?
    • Un professionnel enthousiaste du secteur L&D, avec non seulement une passion, mais aussi au moins une première expérience dans ce domaine (minimum 3 ans).
    • L’orientation client est votre seconde nature: vos amis et collègues vous félicitent pour vos compétences en matière de communication.
    • Tirer le meilleur parti d’un groupe vous donne de l’énergie. Vous vous êtes déjà retrouvé(e) dans de nombreuses situations différentes avec un groupe, tant en ligne qu’en présentiel.
    • Digital savvy n’est pas un mot que vous devez chercher dans un dictionnaire. Vous êtes au courant des outils et des logiciels actuellement disponibles et vous osez les expérimenter dans le monde du L&D
    • Vous trouvez logique de gérer plusieurs projets simultanément et vous vous sentez à l’aise dans un environnement organisationnel qui évolue rapidement.
    • Vous vous rendez compte que vous travaillerez dans un environnement de PME, avec ses avantages et ses inconvénients. Vous aimez les lignes de communication courte et le fait d’entreprendre.
    • Vous détenez une parfaite connaissance du français et une bonne connaissance en néerlandais et en anglais.
    • Vous êtes disposé à évoluer dans une équipe plutôt néerlandophone même si vos formations seront en français et que vous aurez l’occasion de parler français régulièrement lors de contacts internes et externes.
  • Des atouts supplémentaires ?
    • Une première expérience avec Mac facilite le processus.
    • Dans un domaine de plus en plus digitalisé, toutes connaissances supplémentaires en matière d’apprentissage digital constitue sans aucun doute une valeur ajoutée.

 

À quoi pouvez-vous vous attendre ?

L’apprentissage et le développement sont également au cœur de notre organisation. Vous avez la possibilité de vous développer dans une entreprise qui accorde une grande importance à l’innovation en matière d’apprentissage et de développement. Vous pouvez vous attendre à des défis permanents, à un environnement qui s’adapte rapidement et continuellement. Vous pourrez compter sur les conseils personnels de notre responsable talent & développement.

En outre, nous offrons un salaire intéressant, une voiture de société, un Macbook, un iPhone, 32 jours de congé, des écochèques et des chèques-repas, un environnement de travail stimulant dans le centre de Malines et de nombreuses possibilités de travailler à domicile.

Vous rejoindrez un réseau de professionnels en L&D motivés et expérimentés qui donnent le meilleur d’eux-mêmes pendant et après les heures de travail.

Curieux de savoir qui nous sommes ? Jetez un œil à notre offre, nos projets et notre équipe à l’adresse suivante https://www.thetippingpoint.be/fr/

 

Cette description vous enthousiasme ?

Envoyez votre CV et votre motivation à morgane@thetippingpoint.be avant le 2 avril 2021.

The Tipping Point team
Mechelen

LEARNING ARCHITECT (NL)

 

Altijd al de passie gevoeld om mensen te inspireren en te begeleiden naar gedragsverandering? Vind je het boeiend om mee de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar leertrajecten te maken? Heb je ook 5 verschillende boeken op je nachttafeltje liggen over leren en ontwikkelen? En ben je bovendien iemand die graag deze nieuwe inzichten tijdens individuele en groepsmomenten deelt (online en klassikaal)?

 

Wat zoeken wij?

Als Learning Architect trek je het ganse proces, vanaf het eerste contact met de klant, tot de evaluatie van de leerinterventie.  Je denkt, bouwt en voert mee leertrajecten uit en zorgt voor de projectopvolging.

Hiervoor kan je beroep op een hele reeks L&D professionals: van trainers, consultants tot project officers die je zullen ondersteunen in het projectmatige.

Jouw taken en verantwoordelijkheden worden opgesplitst in drie domeinen:

  • Implementeren van leerinterventies en -programma’s (standaard of op maat) & aanspreekpunt voor jouw klanten(portefeuille):
    • Je analyseert de huidige (leer)situatie bij de klant en brengt de (leer)doelstelingen in kaart.
    • Je vertaalt dit naar offerten op maat en doet hiervan de opvolging.
    • Je implementeert leerinterventies en -programma’s (standaard of op maat) en zorgt voor al het didactische materiaal, al dan niet met ondersteuning van een Project Officer.
    • Je coördineert het ganse projectmanagement van intake tot aan de evaluatie van de leerinterventie(s).
    • Dit impliceert dat je organisaties kan warm maken voor onze aanpak en leerinterventies én dat je klantencontacten onderhoudt in het kader van ‘partnerships’.
  • Zelf uitvoeren van leerinterventies binnen jouw expertise. Gemiddeld per week ga je 2 à 3 keer (afhankelijk van de aard van de opdracht) zelf aan de slag. Dat kan gaan om:
    • Een klassikale sessie (al dan niet ondersteund door één van onze simulatie-acteurs).
    • Een online training, zowel alleen (live online training), als in duo (live webinar).
    • Design-werk of voorbereiding om bepaalde trajecten op maat uit te werken.
  • Naast werken voor onze klanten, word je ook intern ingeschakeld bij optimalisatieprojecten. Hierbij wordt een focus gekozen op basis van je eigen interesses en talenten.

 

Wie ben jij?

  • De basis?
    • Een enthousiaste Learning & Development professional met niet alleen een passie, maar ook minimaal een eerste ervaring in het vak (minimaal 3 jaar).
    • Klantgerichtheid is jouw tweede natuur  en jouw vrienden en collega’s prijzen je voor jouw communicatieve vaardigheden.
    • Je krijgt energie om het maximale uit een groep te halen. Zowel klassikaal als online heb je al heel wat watertjes doorzwommen.
    • Digital savvy is een woord dat je niet moet opzoeken in een woordenboek. Je bent vlot mee met de huidige tools en softwarepakketen op de markt en durft daarmee te experimenteren in de wereld van Learning & Development.
    • Je vindt het logisch dat je meerdere projecten simultaan beheert en je voelt je thuis in een razendsnel veranderende sector en organisatie-omgeving.
    • Je beseft dat je in een KMO-omgeving terecht komt met zijn voor- en nadelen. Korte communicatielijnen zijn hier een logisch gevolg van.
    • Perfecte kennis van het Nederlands. Daarenboven druk je je vlot uit in het Engels en het Frans.
  • Extra troeven?
    • Ervaring in het werken met Mac vergemakkelijkt het proces.
    • In een vakgebied dat steeds meer verdigitaliseert, is extra kennis van online leren zeer zeker een ‘added value’.
    • Inhoudelijke expert op een van de domeinen of topics waar rond we werken, is een troef.

 

Wat kan je verwachten?

Leren en ontwikkelen staat ook in onze organisatie centraal. Jij krijg de kans om jezelf verder te ontplooien in een bedrijf dat innovatie in leren en ontwikkelen hoog in het vaandel draagt. Je mag continue uitdagingen verwachten, een omgeving die zich snel aanpast en een bijhorende persoonlijke groei. Dat alles wordt ondersteund door een persoonlijke begeleiding van onze Talent & Development Manager.

Daarnaast mag je je natuurlijk ook verwachten aan een interessant salarispakket, een bedrijfswagen, een Macbook, een iPhone, 32 dagen verlof, eco- en maaltijdcheques, een inspirerende werkomgeving in het centrum van Mechelen én uitgebreide mogelijkheden tot thuiswerk.

Je komt terecht in een netwerk van gedreven en ervaren L&D professionals die zowel tijdens als na de uren het beste van zichzelf geven.

Benieuwd naar wie wij zijn? Check zeker onze opleidingen, projecten en het team op www.thetippingpoint.be.

 

Word je helemaal enthousiast van deze omschrijving?

Stuur je CV en motivatie naar jobs@thetippingpoint.be voor 11 april 2021.

The Tipping Point team
Mechelen

 

Ervaren projectleider e-learning

 

Epyc groeit. Als kool. Soms nog sneller. We zijn dringend op zoek naar versterking. We zoeken een ervaren projectmanager e-learning.

Je dagtaak

Je leidt een project van begin tot einde, Jij bent hét aanspreekpunt voor alle partijen, de klant, de vakexperts, de leverancier en je projectcollega’s op kantoor.
Je zorgt ervoor dat het Epyc-raderwerk gesmeerd loopt en je grijpt in waar nodig. Vertraging, onvoorziene obstakels, technische complicaties, een afwezige collega, … jij zoekt en vindt meteen de gepaste oplossing. Je reageert meteen, gepast en professioneel. En altijd met een glimlach. Of beter nog: je kijkt zo ver vooruit dat je de problemen gewoon te snel af bent. Je anticipeert dus op vragen van je klant, obstakels en -komt-ie- “uitdagingen” …

En natuurlijk zorg je ervoor dat alles binnen de ingeschatte tijd gebeurt, en dus binnen het vooropgestelde budget. Maar je doet meer dan enkel de planning en het budget in de hand houden: je duikt ook zelf in het project, je beoordeelt, denkt mee concepten uit, je stuurt bij, zodat je zelf 100% achter je projecten staat en wat we opleveren ook altijd die typische Epyc-stempel draagt.

Je bent een echte spelverdeler: je stuurt de projectcollega’s enthousiast aan, je motiveert hen om het allerbeste van zichzelf te geven, en te streven naar een optimaal resultaat.

Je werkt nauw samen met Julie, de teamlead en de andere projectmanagers. Samen zorgen jullie ervoor dat iedereen goesting heeft in onze creatieve leeroplossingen! Want bij ons gebeurt alles met goesting: onze klanten leren met goesting, ze spelen met goesting, en wij werken met goesting!

Ook goesting?!

Wie zijn wij?

Epyc is de grootste onafhankelijke ontwikkelaar van e-learing op maat in België. Epyc is een spin-off van de K.U.Leuven, opgericht in 2001. We ontwikkelen e-learningcursussen, serious games, oefenplatformen en LMS-systemen voor bedrijven als Total, Aquafin, VDAB, Le Forem, Eandis, Electrabel, Federgon, Vlerick Business School, enz

Ons team telt 25 medewerkers, stuk voor stuk uit het juiste hout gesneden. In Epyc-termen houdt dat in: enthousiaste, leergierige doorzetters, jong van geest, positief ingesteld en met zin voor humor …

Welk vlees we in de kuip verwachten

Project management kun je niet echt leren, je hebt dat in het bloed, of je hebt het niet … Uiteraard heb je de nodige geloofsbrieven, certificaten, trainingen en ervaring. Maar we pinnen ons niet vast op één bepaald diploma, … zolang je er maar naar streeft om alles in goede banen te leiden, te zoeken naar betere processen, kortere deadlines, enz.

Uiteraard geeft ervaring in agile, scrum, enz. je een streepje voor. En ervaring in e-Learning, pedagogie en IT zijn goed voor nog een paar extra streepjes …

Maar wat een ab-so-lu-te vereiste is, is dat je enthousiasme uitstraalt, professionalisme en een goeie drive. Jij staat aan het roer van je projecten, jij bepaalt de spelregels, en dat moet er van afspatten!! Een enthousiaste bordercollie, quoi!

Aanbod

Je nieuwe habitat:
  • Je komt terecht in een hechte groep van fijne collega’s, die er samen naar streven om de beste toepassingen te maken die er zijn. Dingen waarbij onze klanten hun mond openvalt van verbazing; zo intuïtief, zo eenvoudig en cool, terwijl er onder de motorkap een heel complexe, krachtige machine draait …
  • Het is onze missie om mensen met leuke leerervaringen goesting te doen krijgen om bij te leren en beter te worden. En daar help jij mee voor zorgen.

Wat jij van ons mag verwachten:

  • Een bijzonder gevarieerde job, die je grotendeels zélf mag invullen, in functie van je kennis en ervaring.
  • Uiteraard een loon in functie daarvan, en de nodige werkmiddelen: laptop, smartphone, auto, … the whole enchillada!
  • En lekkere koffie, alle kleurtjes van Nespresso!
  • En het allerbelangrijkste: een bende fijne collega’s, die trots zijn op hun werk, hun team en hun bedrijf.

Solliciteer nu!

Bel naar Wim, de zaakvoerder, voor een korte kennismaking. Daarna stuur je hem je motivatiebrief en CV. Graag in die volgorde, want we pakken het graag persoonlijk aan, van bij de start. Succes! Tot snel.

Via e-mail: wim.govaerts@epyc.be

Per telefoon: 0496 66 44 63

Onze businessline “Opleidingen” ontwikkelt en organiseert opleidingen zowel voor eigen medewerkers als voor de medewerkers van onze klanten.

Het doel van deze opleidingen is medewerkers en leidinggevenden de juiste vaardigheden en inzichten aanreiken om veilig, gezond en duurzaam te werken. We organiseren zowel open als in-company opleidingen, live en digitaal.

We willen deze business line sterk doen groeien en verder laten evolueren qua technologie en aanpak, en daarom zijn wij op zoek naar een:

 

Learning Architect – Trainer/Coach

 

Jouw functie

In het kader van externe opleidingen voor klanten ben je verantwoordelijk voor :

  • Het bepalen en ontwikkelen van de architectuur en inhoud van opleidingen en opleidingstrajecten voor de verschillende doelgroepen bij onze klanten .
  • Het adviseren (onder meer vanuit didactisch oogpunt) ivm het opmaken van handleidingen en ander ondersteunend materiaal.
  • Het coachen en opleiden van interne en externe experten die de opleidingen geven.
  • De kwaliteitsbewaking van onze opleidingen en de manier waarop ze fysisch en digitaal gegeven worden

In het kader van opleidingen voor onze eigen medewerkers ben je verantwoordelijk voor:

  • Het bepalen en ontwikkelen van de architectuur, de didactiek en de inhoud van opleidingen voor alle businessprocessen, software en tools die onze medewerkers gebruiken. Het ontwikkelen van de architectuur en inhoud van technisch, functie gerelateerde opleidingsplannen voor (nieuwe) medewerkers.
  • Het coachen en opleiden van interne experten die de opleidingen geven en de kwaliteitsbewaking ervan
  • Het adviseren (onder meer vanuit didactisch oogpunt) ivm het opmaken van handleidingen en ander ondersteunend materiaal.

Je werkt nauw samen met de experten van de verschillende Competence Centers (Psychosociale zaken, Arbeidsveiligheid, Medisch Toezicht, …), senior users en process owners.

Je volgt de nieuwe trends rond L&D methodologieën en technologieën om advies te kunnen geven.

Je rapporteert aan de Manager van de Busi

Profiel

  • Je hebt ervaring met het geven van opleidingen en kennis van L&D methodologieën en technologieën. 
  • Je hebt een opleiding in didactiek of hebt dit via praktijkervaring geleerd.
  • Je beschikt over uitstekende project management skills, je weet in een hoeveelheid aan projecten de juiste prioriteiten te stellen en je werkt resultaatgericht naar de afgesproken deadlines toe. 
  • Om de vertaalslag naar opleidingen te kunnen maken, ben je bereid om je in te werken in onze interne processen. 
  • Je hebt ervaring met het aansturen van projectteams, je weet projectmedewerkers te motiveren.
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans en je spreekt vlot Engels.
  • In functie van je woonplaats kan je je werkplaats kiezen uit onze verschillende zetels maar je bent bereid je regelmatig te verplaatsen naar ons kantoor in Brussel. 

Wij bieden

Een boeiende functie in een professionele, dynamische omgeving waar kwaliteit en topservice centraal staan. Levenslang leren behoort tot onze waarden, je krijgt dan ook de kans om je continu bij te scholen en te ontwikkelen en je bent er zelf vanuit je functie één van de motoren voor binnen onze groep.

Een contract van onbepaalde duur, een competitief salaris aangevuld met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en een groeps- en hospitalisatieverzekering. 

Bedrijf

Mensura inspireert en helpt bedrijven om hun medewerkers beter, langer en gezonder aan het werk te houden. Als specialist op het vlak van preventie, veiligheid, welzijn en gezondheid op de werkvloer reikt Mensura advies, oplossingen en diensten aan op maat van de bedrijven. Daarbij gaan we verder dan wat strikt wettelijk moet. 

Contact

Zin om deel uit te maken van dit team? Bezorg ons dan zo snel mogelijk jouw gegevens en motivatiebrief. 
Als je nog vragen hebt, Sandra Jacobs, Verantwoordelijke Talent Management beantwoordt die met plezier via 0495/599.369. 

 

Opleidingscoördinator IT-afdeling

 

De IT-afdeling van Colruyt Group telt meer dan 1.600 medewerkers. Als opleidingscoördinator coach je opleidingsteams en zorg je ervoor dat alle medewerkers kunnen rekenen op een opleidingsaanbod dat voldoet aan hun behoeften. Reken op een boeiende job met uitdaging en impact! 

Als opleidingscoördinator coach je de opleidingsteams van onze IT-afdeling. Je team telt een tweetal administratieve krachten, een viertal trainers en verschillende specialisten in employer branding. Je werkt nauw samen met andere experten binnen je vakgebied en overlegt met contactpersonen van verschillende diensten en afdelingen (functieverantwoordelijken en leidinggevenden) om de opleidingen optimaal af te stemmen op de actuele en toekomstige behoeften. Je geeft ook zelf opleidingen en werkt nieuwe opleidingsinitiatieven uit.

Wat doe je concreet?

  • Je zorgt in overleg met de functieverantwoordelijken/leidinggevenden voor de algemene uitwerking en organisatie van opleidingsplannen en werkt per functieprofiel opleidingstrajecten uit.   
  • Je verdiept je in de verschillende leerbehoeften binnen onze IT-afdeling, in nauw overleg met collega-experten (de verantwoordelijke mens- en teamontwikkeling, andere opleidingsteams, het vakcentrum Learning Solutions, medewerkers van Colruyt Group Academy …) en de leidinggevenden.  
  • Samen met collega’s werk je nieuwe trainingen en leerinitiatieven uit en je geeft ook zelf opleidingen/trainingen. Je coacht en begeleidt je collega-trainers en bewaakt de kwaliteit van het opleidingsaanbod.
  • Je zorgt binnen het opleidingsteam voor een creatieve bijdrage aan de employer branding, gericht op het aanwerven van nieuwe medewerkers (projecten voor jobdagen, HR-communicatie …).  
  • Je houdt een oog op het learning-landschap buiten Colruyt Group en pikt trends of nieuwe ontwikkelingen op die wij ook kunnen gebruiken. Deze ideeën giet je in projecten die je opvolgt tot ze volwaardig in je opleidingsplannen zijn opgenomen.
  • Je moedigt een leerklimaat aan waarin medewerkers jou gemakkelijk vinden voor opleidingsvragen.

Verwacht je aan een boeiende job waarin je ook dagelijks zelf bijleert. Je geeft trainingen, werkt samen met tal van collega’s en experten om het opleidingsaanbod boeiend en relevant te houden … Je bent iemand die graag samenwerkt en je krijgt energie van de vrijheid en verantwoordelijkheid die jouw rol als coördinator met zich meebrengt.

Je werkt in Halle.

Profiel

  • Kennis en ervaring – Je genoot een bachelor- of masteropleiding (pedagogische wetenschappen, lerarenopleiding …) en bent geboeid door (nieuwe) leermethoden. Je hebt feeling met IT en vooral veel goesting om erin te vliegen.  
  • Proactief en planmatig – Je kijkt vooruit en neemt het initiatief om zaken te verbeteren of te introduceren, ook wanneer de vraag nog niet is gekomen. Daarnaast werk je gestructureerd en nauwkeurig, bewaar je steeds het overzicht en kan je goed plannen.
  • Conceptuele denker – Je kan op strategisch niveau meedenken met leidinggevenden en collega-experten om zo optimaal advies te geven.
  • Communicatief en enthousiast – Je bent een echte people person die de job met passie en enthousiasme vastpakt. Je geeft graag opleidingen, bent makkelijk te benaderen en communiceert helder en aangenaam. Dat zijn trouwens ook alle ingrediënten van een sterke netwerker.
  • Talenkennis – Je communiceert vlot in het Nederlands, Frans en Engels. Zo kan je goed samenwerken met al je collega’s en partners.

Wij bieden

  • Uitdaging – Je krijgt de kans om de job op je eigen manier in te vullen en vorm te geven, weliswaar binnen het bestaande kader van onze organisatie.
  • Variatie en verantwoordelijkheid – Geen twee dagen zijn hetzelfde in jouw job en je krijgt een mooie verantwoordelijkheid over de kennis en competenties van onze IT-afdeling.
  • Groeimogelijkheden – Je helpt anderen niet alleen groeien, je kan zelf ook rekenen op een breed aanbod professionele en persoonlijke opleidingen.
  • Aantrekkelijk loonpakket – Boven op een aantrekkelijk loon krijg je extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en winstdeelname.

Solliciteren

Contacteer Alison Jouwena

Global Talent Manager

  • Marius Duchéstraat, BE 1800 VIlvoorde
  • Full-time
  • Department: HR

Company Description

PB Leiner is one of the world’s leading producers of high quality gelatins and collagen peptides. It has a global presence in terms of both its plants and sales representatives. PB Leiner’s objective is to spot and exploit opportunities for its customers and to anticipate future trends. In this regard, PB Leiner was the world’s first gelatin producer to market multifunctional gelatin products. PB Leiner supplies a continuously growing market in food, pharma, health nutrition and technical applications. PB Leiner has approximately 1,200 collaborators throughout the world and is part of Tessenderlo Group.

The philosophy that ‘Every Molecule Counts’ defines the unique attitude to sustainability and continuous practical innovation within each Tessenderlo Group department. As an international company with Belgian roots, Tessenderlo Group also stimulates personal and local entrepreneurship, creating opportunities for all employees to take on challenging roles and real responsibilities. On top of this, people can further develop their competencies through training and are rewarded with competitive compensation and benefits packages.

Job Description

Are you seeking a career in an international and entrepreneurial environment? Do you get energized from designing programs with global reach, leveraging your earlier experiences for building new practices at an ambitious organization? Want to be responsible for our International Talent Management agenda? PB Leiner should be your next employer!

In our ambition to be recognized as a preferred employer and market leader, we see our talented team as a strategic differentiator in the market place. Our people strategy requires focus on developing and engaging people that fit with our unique culture, growing the pool of leaders, and implementing effective HR processes and policies, as well as sharing best practices between entities.

To implement this new global Talent strategy and learning culture, the PB Leiner HR department, located in Vilvoorde, is looking for a Global Talent Manager. In this role you:

  • Have fun with designing and delivering learning and development tracks for all levels in all PB Leiner entities globally, from concept to implementation. Depending on the topic, you build it yourself, work with external partners or coach our own HR Community.
  • Act as a change agent, leading the implementation of our new Talent Management Suite (Cornerstone) in the BU, so it becomes an enabler for the business. It starts with our new LMS tool, soon followed by e.g. Performance Management & Talent Acquisition.
  • Enjoy managing & tracking global projects on leadership development, engagement, consultative selling or cultural transformation, to name a few.
  • Take our succession planning and talent pipelining to the next level. 
  • Are a passionate coach that supports and trains our local HR community on topics like the implementation and effectiveness of our people processes, the new talent management framework and LMS-tool, raising the bar for leaders and engagement strategies.
  • Like to take on the occasional recruitment process for critical positions.
  • Stay updated on the new trends and technologies in talent management, and make proposals to implement, when relevant.

You report to the Global VP HR of PB Leiner and join forces with the Group Talent Team.

Qualifications

  • Bachelors’ or Masters’ degree in Psychology, Pedagogy, Human Resources Management, Sociology or equivalent through experience. Coaching certificate is a plus.
  • Minimum of 8 years’ HR experience, whereof 3 years’ experience in an international HR generalist or talent role.
  • Experience with leadership development, change management and employee engagement programs, from concept to hands-on implementation (including workshop creation & excellent facilitation skills).
  • As a conceptual thinker, curious by nature, you are able to make sense of complex information and formulate a global and comprehensive Talent framework.
  • With your creativity and pragmatic attitude, you translate this framework to workable concrete solutions.
  • As a trusted sparring partner you convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.
  • With a collaborative and engaging approach, you create a climate where people are motivated to work together to help the organization achieve its objectives.
  • Passionate to apply acquired expertise and eager to further develop knowledge and skills. Ready to roll up the sleeves where needed.
  • Excellent communication skills in English, both written and verbally. Knowledge of Dutch, Spanish or Chinese are a plus.
  • Willing to travel globally occasionally.

Apply

 

HR Talent Development And Learning Specialist

 
BELGIUM, ANTWERP
 
We are OMP, a game changer that optimizes supply chains of the world’s leading companies with our very own smart software and services.
Are you eager to help build a Talent Management Center in a fast-growing company? Are you passionate about translating talent strategies and workforce dynamics into meaningful projects? Do you enjoy creating a productive and positive workplace?
Look no further, become a Talent Management Specialist at OMP! Read on to discover how to join our HR Talent Management team.
 
 
Your challenge
 
As a Talent Management Specialist, your focus will be on rolling out our talent management strategy and frameworks while ensuring consistency on a global level. People are our most important asset, and you’ll support the creation of a happy and productive workplace and the further development of our OMP employees. You will act as an ambassador, build relationships, and initiate and execute projects to ensure our employees and company are future proof.
 
You are responsible for: 
  • Promoting corporate values and shaping a positive culture. You will be a trusted advisor for everyone within the company.
  • Supporting the development and design of the Talent Center, establishing internal talent mobility processes, and managing talent-related projects.
  • Identifying, developing, and coordinating learning & development initiatives, such as personal and leadership development journeys, rolling out and reviewing the leadership program, expert development programs, etc.
  • Supporting the organizational design and leadership structure in line with OMP’s vision as we continue to grow.
  • Maintaining our wellbeing processes and initiating actions that stimulate sustainable employment and individual wellbeing support.
  • The Talent Management Specialist reports directly to the Talent Management Manager, and works closely with our Sr. Talent Management Expert, Training & Documentation team, Communication colleagues, and our external and internal trainers.
 
Your profile
 
We are looking for someone who meets the following qualifications:
  • A bachelor’s or master’s degree.
  • At least 7 years of experience within the scope of learning & development, talent management, or HR. 
  • The ability to translate the company’s strategy into a future proof vision on talent management, while building strong networks across all levels of the organization.
  • A creative and independent way of working that fits perfectly into a fast-paced environment.
  • Proven coaching and conflict resolution skills.
  • Excellent communication skills in English and Dutch.
  • Natural multitasking skills, enabling you to juggle competing priorities, diverse audiences, and challenging environments.
  • Excellent command of MS Office (Outlook, Word, PowerPoint, Excel).
  • Bonus points if you have:
  • Specific education in learning & development. 
 
Our offer
 
Like a lot of companies, we offer a permanent position in an ambitious and fast-growing international company with an attractive salary and other benefits. What sets us apart from other companies are our one-on-one coaching and training packages.
Your day-to-day coach is available to help you with technical questions and guidance throughout the whole of your first year. Your coach is available during your entire career at OMP to ensure your wellbeing and personal development within the company.
 
Your company?
 
We are OMP, a software and consulting company delivering advanced supply chain planning solutions specifically tailored to individual industries worldwide. We aim to make every customer’s day by optimizing their supply chain. How we do that? With our very own innovative planning software that meets and then exceeds expectations.
With a workforce numbering more than 600 in offices around the world, we have become a prominent player in the supply chain planning space. Our customers include many leading global companies, such as ArcelorMittal, BASF, Dow, L’Oréal, Michelin, Procter & Gamble, Shaw, Shell, Smurfit Kappa, and Yoplait.
We serve our customers from our head office in Belgium and regional offices in the US, Brazil, China, France, Germany, India, the Netherlands, Spain, the UAE, the UK, and the Ukraine.

 

Interested?

Please react via https://jobs.omp.com/en/Our-Jobs/Belgium/Talent-Management-Specialist

Deloitte is a world leading professional services firm, providing accounting and auditing services, management consulting and legal and tax advice. In Belgium we are the largest professional service provider. Our offices offer services to multi-national and large organizations, public institutions and innumerable small, fast-growing companies. Thanks to a strong regional presence and our multi-disciplinary approach, we are ideally placed to meet the requirements of a wide range of public institutions and small and large companies.

Our Deloitte Services & Investments (DSI) organization is a service provider to the business units, enabling their work. Our expertise covers IT Services, Finance, Human Resources, Facilities & Procurement, Legal services, Marketing & Communications, Clients & Markets, as well as Risk services.
For our HR department in Zaventem we are searching for a (m/f):

 

LEARNING EXPERT

 

As part of the central Talent team, our Learning & Development team is responsible for the development, coordination and organization of non-technical learning activities at national level. Our focus is mainly on professional, interpersonal, managerial and leadership skills.

In accordance with Deloitte Belgium's business and talent strategy, we translate individual and team development needs into impactful L&D events. We act as true business advisors to our internal clients and coordinate the collaboration between the functional learning teams, global DTTL learning and Deloitte University EMEA.


Your function

  • You design and implement specific projects regarding learning and development, in accordance with the set learning policy and business needs;
  • As a business advisor you work closely together with your key stakeholders to ensure that the requirements of the different target groups within Deloitte are met;
  • You have expert knowledge the different learning courses that are on offer, on national, EMEA and global level;
  • You stay up-to-date with the most recent developments and trends, including learning technologies and tools;
  • You communicate and promote learning activities to appropriate audiences;
  • You maintain and develop our external network of training and coaching suppliers in order to achieve high quality training and coaching deliveries;
  • You take responsibility for the day-to-day management of the events, if required, in partnership with global teams, Deloitte University EMEA and/or external providers.
  • You are part of a fun Talent team where initiative and ownership are recognized. You will report to the L&D Manager and work closely with Talent colleagues;
  • You are responsible for the management of our Learning & Development Program: practitioner’s learning assignments, budget, tenders, locations, evaluations,… supported by a Learning & Development Officer.

Your Profile

  • You obtained a master degree and you have at least 3 years of experience in a similar position;
  • Learning and Development expertise and a clear interest for interpersonal, managerial and coaching skill building are a must;
  • You have an excellent command of Dutch and English and a good knowledge of French;
  • You are knowledgeable in learning management systems, are proficient in MS Office applications (Excel, PowerPoint…) and take an interest in social media and collaboration tools (LinkedIn, Yammer, ...);
  • You are a team player, willing to go for the extra mile;
  • You handle projects in an organized way and aim for top quality.
  • Your flexibility, co-operation and respect for others ensure you build solid relationships with internal and external stakeholders.
  • You have a pragmatic and hands-on approach;
  • You are able to work and deliver in a fast paced, results-oriented environment.

What do we have on offer?

  • A stimulating atmosphere which encourages personal development and growth;
  • A positive work environment in our Gateway building;
  • A wide range of learning opportunities;
  • An interesting and varied job content in a challenging environment;
  • An competitive remuneration with attractive fringe benefits in accordance with education, experience and skills.

Solliciteren

Wie zijn wij?

De Opleidingscoach is dé leerexpert in Vlaanderen en Nederland en biedt gespecialiseerde en innovatieve kennis, ondersteuning en opleiding aan binnen het ruime learning & development domein. Onze klanten doen beroep op onze ondersteuning bij het opzetten of versterken van hun leer- en ontwikkelingsacties. Dit doen we vanuit een pragmatische en praktijkgerichte aanpak, steeds in partnership met de klant.

Dankzij onze evidence-based expertise maken we impactvol leren mogelijk. De Opleidingscoach heeft een exclusieve samenwerking met Prof. Dr. Filip Dochy rondom het wetenschappelijk onderbouwde HILL-model (High Impact Learning That Lasts). Als HILL ambassador bieden wij een integraal HILL aanbod binnen de bedrijfscontext en het onderwijs.

Om leren en groei mogelijk te maken, is de juiste context en een talentgedreven aanpak nodig. Deze geïntegreerde aanpak bieden we in partnership met onze zusterbedrijven: Great@Work en Het Talentenhuis.

 

Wat zoeken wij?

Om ons team van De Opleidingscoach te versterken, zijn we op zoek naar een L&D-consultant die enerzijds projectmatig kan ingeschakeld worden bij de klant in-house, en anderzijds mee kan werken aan advies- en opleidingstrajecten binnen het brede L&D-domein.

  • Je ontwerpt impactvolle opleidings- en ontwikkelingstrajecten op maat van klanten
  • Je kan een correcte behoefteanalyse uitvoeren door in gesprek te gaan met betrokken partijen: vormingsverantwoordelijken, leidinggevenden, experten,… of door observatie op de werkvloer
  • Op basis van de noden stel je een (hybride) traject samen waarbij je de meest aangewezen didactische aanpak, leervorm en werkvorm uitkiest
  • Je werkt (online) leermateriaal uit of past bestaand materiaal aan
  • Je adviseert klanten op vlak van hun vormingsbeleid, opleidingsplannen en trajecten
  • Je verdiept je in de werking van (nieuwe) leervormen en bestaande softwaresystemen, zodat je klanten hierin kan adviseren en begeleiden.
  • Je hebt passie voor je vak en blijft graag up to date in L&D-thema’s en daaraan gerelateerde topics zodat je klanten en je persoonlijk netwerk proactief kan inspireren. 

 

Wie ben jij?

Learning & development, in de breedste zin van het woord, is je passie! Je hebt bij voorkeur reeds relevante ervaring binnen het L&D domein (bijvoorbeeld als interne L&D professional of als L&D consultant). Je geeft graag advies en het schrikt je niet af om als L&D consultant de nodige workshops te faciliteren en je kennis rond L&D met een groep te delen. 

Je gaat steeds voor de beste oplossing voor de klant en probeert het maximale te bereiken. Dit doe je niet enkel aan de hand van je theoretische kennis, maar je houdt ervan om nieuwsgierig te kijken naar de praktijk en te starten vanuit de realiteit. Je bent een echte ondernemer en vindt het fijn om zelfstandig en projectmatig je eigen L&D projecten op te nemen (al dan niet in samenwerking met je collega L&D consultants). Je bent leergierig en verdiept je graag in nieuwe (L&D) technologie.

Coaching vaardigheden zijn een plus

Je bent flexibel en je houdt van een gevarieerd takenpakket.

Je bent bereid om te reizen binnen Vlaanderen.

Je kan je helemaal vinden in onze visie op leren.

 

Wat bieden wij?

  • Een dynamische en jonge organisatie, met een drive voor ontwikkelen en leren
  • Gevarieerde opdrachten
  • Ervaring binnen L&D
  • Jouw ontwikkeling staat bij ons voorop. We bieden eenGreat@work context, met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en een talentgedreven aanpak (via o.a. persoonlijke coaching)
  • Een voltijds bediendencontract van bepaalde duur (6 maanden), met optie op onbepaalde duur
  • Ook freelance L&D experten zijn welkom

 

Praktisch

Stuur je kandidatuur en CV naar info@opleidingscoach.be of leen.lievens@opleidingscoach.be.

We vinden het steeds leuk als je jezelf of je L&D-ambitie op een andere creatieve manier voorstelt. Dit is geen vereiste.

L&D Manager


Company Description

Tessenderlo Group is a diversified industrial group that focuses on agriculture, valorizing bio-residuals, energy and providing industrial solutions with a focus on water. The group employs more than 4,700 people, is a leader in most of its markets, and recorded a consolidated revenue of 1.7 billion EUR in 2019. Tessenderlo Group is listed on Euronext Brussels and is part of Next 150 and BEL Mid indices.

The philosophy that ‘Every Molecule Counts’ defines the unique attitude to sustainability and continuous practical innovation within each department of Tessenderlo Group. As an international company with Belgian roots, Tessenderlo Group also promotes personal and local entrepreneurship, creating opportunities for all of our employees to take on challenging roles and real responsibilities. On top of this, our people are encouraged to further develop their competencies through regular training initiatives and are rewarded with competitive compensation and benefits packages.

 

Job Description

To implement the new global Learning and Development strategy and learning culture, the Tessenderlo Group HR department, located in Brussels, is looking for an L&D Manager. In this role you:

  • Design and deliver learning and development programs for all levels in the organization: from the development of training curricula with relevant content and high-quality learning resources and providers, combined with the roll-out of a new LMS-tool, to evaluating learning outcomes and optimizing when necessary.
  • Engage with the local HR team and/or BU directors to clarify priorities for learning and development interventions. Gather relevant data on performance and current levels of competence, identify gaps in relation to required levels and advise on the optimal learning and development programs.
  • Develop and implement policies, procedures and documentation for the learning and development programs and tools, and monitor their correct use to stimulate blended learning.
  • Partner with the local and group HR community to implement a learning framework: starting from the optimal use of assessment and development centers over tailoring feedback and development plans, to on-the-job-training and employee engagement.
  • After the implementation of the of LMS-tool, deliver complex analyses of HR data, identify key trends and contribute to the creation of HR insights that enable the detection of business issues, enhancement of employee engagement, and/or improvement of business performance.
  • Stay updated on the new trends and technologies (e.g. social networks, digitalization) in learning and development, and formulate business cases to implement, when relevant.
  • You report to the Group Talent Manager.


Qualifications

  • Masters’ degree in Psychology, Pedagogy, Human Resources Management, Sociology or equivalent through experience.
  • Minimum of 10 years’ experience in the delivery of learning and development programs.
  • Experience in the use of LMS-tools. Experience in the roll-out is a plus.
  • As a conceptual thinker, curious by nature, you are able to make sense of complex information and formulate a global and comprehensive framework for L&D.
  • With your creativity and pragmatic attitude, you translate this framework to workable concrete solutions.
  • As a trusted sparring partner you convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.
  • With a collaborative and engaging approach, you create a climate where people are motivated to work together to help the organization achieve its objectives.
  • Good communication skills in English-Dutch or English-French, both written and verbally.
  • Willing to travel occasionally, mainly in Europe and the US.

 

Additional Information

More info on https://www.tessenderlo.com/en/careers/vacancies 

Ben jij de nieuwe franchisenemer Next Learning Valley België?

Next Learning Valley heeft groeiambities en wil inspelen op de toenemende vraag uit het buitenland naar onze producten en diensten. Hiervoor hebben we een groeimodel ontwikkeld op basis van het business model franchising. Voor deze NEW BUSINESS zijn wij op zoek naar gemotiveerde ondernemers / franchisenemers.

 

Onze franchisenemer voldoet aan het volgende profiel:

  • Heeft een groot en relevant netwerk in Learning & Development in België
  • Is ondernemend
  • Heeft volledige focus op de 3 Learning Domains van Next Learning Valley:
    • Social learning
    • Gepersonaliseerd leren
    • Learning analytics
  • Draagt het concept van Next Learning Valley uit (bloggen, kennis delen)
  • Heeft volledige focus op Next Learning Valley, geen nevenactiviteiten
  • Heeft ervaring met innovatieve leertechnologie
  • Heeft ervaring met StreamLXP
  • Heeft ervaring met Learning Locker
  • Heeft consultative (selling) skills
  • Heeft salesvaardigheden (farmer, maar ook hunter)
  • Heeft gevoel voor marketing
  • Is investeringsbereid
  • Is intrinsiek gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen
  • Houdt de trends bij in leren, maar zeker op de 3 leerdomeinen
  • Kan en wil zich conformeren aan centraal afgesproken spelregels
  • Heeft de ambitie om door te groeien naar een bedrijf met meer learning consultants

 

Wat bieden wij? 

Next Learning Valley biedt ondernemers de mogelijkheid om hun eigen bedrijf in digital en continuous learning succesvol en winstgevend te exploiteren. Samenwerking met Next Learning Valley betekent samenwerking op basis van een “total business concept”: een combinatie van vakinhoudelijke samenwerking én op marketinggebied én op (onderdelen van) de bedrijfsvoering en onderliggende bedrijfsprocessen.

  • Helpt je bij de start van je bedrijf. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van jouw bedrijf. Je bent immers zelfstandig ondernemer.
  • Verzorgt een start opleiding.
  • Stelt de werkmethodieken, processen, procedures en formats te beschikking.
  • Begeleidt en adviseert jou op het gebied van marketing en communicatie.
  • Biedt een brandbook, website en andere social media uitingen.
  • Biedt de NLV community ter beschikking aan jouw klanten.
  • Is je inkooppartner op de genoemde leerdomeinen en de daarbij behorende oplossingen.
  • Biedt een flexibele schil van learning experts op de leerdomeinen.

 

Waarom je bij ons wilt werken:

  • Je houdt je bezig met de nieuwste trends in "leren"
  • Je werkt met innovatieve leertechnologie
  • Je hebt een team van experts om je heen
  • Je begeleidt mooie klanten in allerlei branches
  • Je krijgt een podium in de wereld van Learning & Development
  • Veel vrijheid én verantwoordelijkheid
  • Wij luisteren graag naar jou en we waarderen jouw mening en adviezen: denk en doe met ons mee!
  • Werken bij een groeiend bedrijf met veel ambitie
  • Als jij groeit, groeien wij ook. We investeren dus graag in jouw ontwikkeling!

 

Verdienmodel:

Als franchisenemer heb je het volgende verdienmodel:

  • Licentiemodel: verkoop van licenties voor Personalized Learning, Social Learning en Learning Analytics.
  • Consultancymodel: verkoop van advies uren.

Een exploitatie voor jouw bedrijf lichten we graag toe.

 

Solliciteren:

Ben je geïnteresseerd en heb je behoefte aan een gesprek?

 

 

Als learning en development advisor maak je deel uit van de directie Mens en Organisatie. Je fungeert in deze rol als vast aanspreekpunt voor een van de operating units van Colruyt Group. Je leert de operating unit goed kennen, je analyseert waar ze vandaag staan en je weet welke richting ze uit willen. Vanuit die kennis ga je proactief een ontwikkelplan opstellen. Als L&D advisor ben je ook verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van onze cultuur met betrekking tot ‘ontwikkeling’.  Je bezit daarnaast ook de flexibiliteit om in te spelen op onvoorziene leernoden en kan een plan van aanpak maken dat zowel de urgente leer nood als het groter geheel dient. Bij de opmaak van ad hoc oplossingen verlies je nooit het groter geheel uit het oog zodat alle acties bijdragen tot een consistent ontwikkelbeleid. Je volgt ook de ontwikkelinspanningen op en rapporteert er over terug naar de directie van de operating unit en naar de directie Mens en Organisatie.

Je kan terugvallen op een team van collega's binnen Mens en Organisatie die dezelfde rol uitvoeren in de andere operating units en in je eigen operating unit heb je HR collega's met andere specialisaties zoals Personeelsbeleid, rekrutering en selectie, preventie en welzijn.

Samen met hen vorm je een overlegplatform, waardoor je kennis kan delen, ideeën en initiatieven op elkaar kan afstemmen,… 

Profiel
  • je hebt een masterdiploma in een sociale richting of gelijkwaardig door ervaring
  • je hebt minstens 5 jaar relevante werkervaring
  • je kan goed luisteren en houdt ervan leidinggevenden (pro-) actief te adviseren en te challengen
  • je werkt graag zelfstandig, maar ook ervarings- en kennisuitwisseling met collega's vind  je belangrijk
  • je bent creatief, ondernemend en resultaatgericht
  • je toont voldoende maturiteit en bent vlot en diplomatisch in de omgang
  • je haalt je energie uit het detecteren en analyseren van groepsdynamische processen en kan hiermee aan de slag gaan
  • je hebt een goed analytisch vermogen en bent in staat om van hieruit concrete actieplannen voor te stellen
  • je voelt je aangesproken door de retailsector
  • je bent bewust bezig met je eigen ontwikkeling en neemt initiatieven om hieraan te werken
  • je bent heel goed tweetalig (N/F) 
Wij bieden
  • een boeiende job met veel afwisseling
  • een stimulerende, flexibele werkomgeving met aangename collega's in een no-nonsensebedrijfscultuur
  • een job met een grote verantwoordelijkheid
  • reële doorgroeimogelijkheden
  • permanente mogelijkheid tot zelfontplooiing en bijscholing
  • een aantrekkelijk loonpakket

Vragen of solliciteren

 

Derniers commentaires

Abonnez-vous à nos publications

CONTACT

K. Vandermeersch
kristoff@bedrijfsopleidingen.be
+32 486 65 51 81
I. Vanhaecke - boekhouding
isabelle@bedrijfsopleidingen.be