Als HR Expert Learning & Development maak je deel uit van de UZ Brussel Academy, het Learning & Development team van de HR dienst van het UZ Brussel.
De UZ Brussel Academy rolt ziekenhuisbrede leerinitiatieven uit op het vlak van oa. leiderschapsontwikkeling, communicatie, welzijn, tools, (online) samenwerking en andere generieke kerncompetenties. Daarnaast zoeken we vanuit onze expertise naar antwoorden en ‘op maat’-oplossingen voor de leer-, opleidings- en ontwikkelingsnoden van onze interne klanten.
Je speelt een sleutelrol in de verdere uitbouw van de UZ Brussel Academy en zorgt er voor de organisatie en opvolging van opleidingen en leeractiviteiten, gericht op het ontwikkelen van onze leidinggevenden en medewerkers. Je ontwikkelt nieuwe leervormen en programma’s, geeft advies en stelt oplossingen voor. Daarnaast sta je samen met jouw collega’s ook in voor de continuïteit van de werking van de Academy.
Je analyseert en verfijnt de leer- & opleidingsnoden vanuit oa. de ziekenhuisstrategie, de teamontwikkelingsplannen, waarderingsgesprekken en (pro)actieve bevraging van onze interne klanten.
Je organiseert en optimaliseert ziekenhuisbrede, dienstgebonden en ad hoc initiatieven als antwoord hierop, in samenwerking met interne en externe opleidingsleveranciers, trainers en inhoudelijke experten.
Je maakt gebruik van de meest optimale leervormen in functie van de leervraag & ontwikkelingsdoelstelling. Dit varieert van klassikale training, (intervisie)coaching en workshops over e-learning, podcasts en instructievideos tot bijvoorbeeld skill labs en business games.
Je beheert je eigen opleidingsportefeuille van A tot Z (organisatie en planning, communicatie, programma en opleidingscatalogus, praktische zaken, beantwoorden van eerstelijnsvragen, administratie, …).
Je neemt deel aan de L&D advies- en programmaraden en je adviseert jouw klanten op vlak van (didactische) aanpak, leerimpact en -kwaliteit.
Je leidt of neemt deel aan verschillende projecten (zoals bv. organisatie van studiedagen of events, implementatie nieuwe technologie en tools of werkvormen, projecten rond kennisoverdracht & -borging, onboarding, talentontwikkeling, loopbaanontwikkeling, ontwikkeling in kader van successieplanning,enzovoort).
Je ondersteunt in de communicatie en marketing van de UZ Brussel Academy (website, nieuwsbrieven,…) en volgt de tendensen op de opleidingsmarkt voor de thema’s in jouw opleidingsportefeuille van nabij.
Je bouwt mee aan de verdere implementatie en optimalisatie van onze systemen en tools en zorgt daarnaast voor opleiding van de eindgebruikers.
Voor thema’s binnen jouw expertisedomein en interesseveld verzorg je occasioneel zelf leermomenten en opleidingsinitiatieven (soft skills, ICT toepassingen, leiderschap, …).
Je adviseert medewerkers en leidinggeven over hun leer- & ontwikkelingsvragen en verzorgt samen met het team de continuïteit in onze dienstverlening.
Je zorgt voor beleidsmatige ondersteuning (rapportering, identificeren tekorten in kennis en skills, opleidingsplannen, jaarverslag, etc.).
Profiel
Je bent in het bezit van een Master- of Bachelordiploma, bij voorkeur in psychologie, pedagogie, personeelswerk of een andere humane richting.
Je beschikt over uitstekende communicatievaardigheden – zowel mondeling als schriftelijk - en weet op een duidelijke en gestructureerde manier informatie over te brengen.
Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands, aangevuld met een schriftelijke en mondeling basiskennis van het Frans en het Engels.
Je kan terugkijken op een aantal jaren werkervaring in een professionele setting, bij voorkeur in een ziekenhuis- of zorgomgeving. L&D expertise of generalistische HR ervaring is uiteraard een pluspunt.
Je spreekt graag voor publiek en presentaties en/of opleidingen geven of groepen faciliteren schrikt jou niet af.
Je bent klantgericht en hebt een proactieve ingesteldheid.
Je bent goed in het analyseren van problemen.
Je bent administratief en organisatorisch sterk en werkt nauwgezet.
Je werkt vlot met MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams, Onedrive, Sharepoint) en bent digital minded.
Aanbod
Een voltijds contract van onbepaalde duur (38u).
Mogelijkheid tot thuiswerkdag(en) na de inwerkperiode.
Verloning volgens barema met onbeperkte overname van anciënniteit uit zowel de privé als openbare sector.
Extralegale voordelen:
Aanvullend pensioenfonds
Hospitalisatieverzekering, inclusief tegemoetkoming in ambulante zorgen in het UZ Brussel
Verzekering gewaarborgd inkomen
Tussenkomst in vervoersonkosten:
Volledige terugbetaling openbaar vervoer
Fietsvergoeding
Kilometervergoeding voor wagens
Mogelijkheid fietsleasing voor woon-werk verkeer
Verminderde tarieven in het bedrijfsrestaurant
Toegang tot parking aan het ziekenhuis
Toegang tot 'Benefits at Work'- personeelskortingen
27 vakantiedagen
Eindejaarspremie
Dankzij de UZ Brussel Academy werk je in ons ziekenhuis continu aan je eigen opleiding en ontwikkeling. Naast een uitgebreid aanbod aan klassikale opleidingen en workshops, kan je via onze e-Academy een uitgebreid aanbod aan online trainingen volgen, overal en wanneer je wil.
Omdat we het belangrijk vinden dat je met goesting komt werken, kan je beroep doen op de initiatieven binnen het welzijnsprogramma ‘Veerkracht’. We bieden jou praktische handvaten, welzijnstools, tips maar ook opleiding en persoonlijke begeleiding, waarbij je kan werken aan aspecten als vitaliteit, stress, gezonde slaap, stoppen met roken en nog veel meer.
Het UZ Brussel vormt samen met de Vrije Universiteit Brussel en Erasmushogeschool Brussel de Brussels Health Campus. Op deze campus, gelegen tussen afrit 9 van de Brusselse ring en het Laarbeekbos, zijn ook een kinderkribbe (volgens K&G-systeem), kinderopvang in de vakanties, een lagere school en een fitnesscentrum gelegen.
Interesse?
Solliciteer voor 04/06/2023 online via onderstaande link.
Als HR Training & Development Officer ben je verantwoordelijk voor de talentontwikkeling binnen ICO. Je bouwt mee aan het strategisch opleidingsbeleid en helpt de organisatie en de individuele medewerkers bij het detecteren van opleidingsbehoeften. Binnen de context van de lerende organisatie zoek je samen naar de beste manieren om de competentieniveaus te verhogen. Waar mogelijk geef je zelf training. Daarbij sta je ook in voor het administratief beheer van de opleidingen in het HR systeem (AFAS) en voor de subsidieaanvragen. Als HR businesspartner trek je diverse projecten met als rode draad de ontwikkeling van onze organisatie.
Taakomschrijving:
Talentontwikkeling
Je staat in voor de ontwikkeling en implementatie van een strategisch opleidingsbeleid. Dit doe je door middel van :
het vertalen en uitvoeren van de bedrijfs- en HR strategie als onderdeel van het competentiebeleid, het detecteren van opleidingsbehoeften, het opmaken van individuele opleidingstrajecten, het inplannen, registreren en evalueren van opleidingen zowel op individueel als op teamniveau, samenwerking met externe partners, …, het ontwikkelen en geven van eigen trainingen (soft-skills).
Organisatieontwikkeling
Je staat in voor de ontwikkeling en implementatie van een strategisch opleidingsbeleid. Dit doe je door middel van :
de organisatie van een 2-jaarlijkse tevredenheidsenquête, de ondersteuning bij organisatiewijzigingen, het ontwikkelen en implementeren van efficiënte opleidingsprocessen, -procedures, -inzichten,…, de uitbouw van een lerende organisatie, creëren van een cultuur waarin verandering en leren een natuurlijk gegeven is.
Opleidingsadministratie
Registratie opleidingsbeleid waaronder : KPI’s, beheer opleidingsbudgetten, correcte administratie binnen AX Dynamics (facturatie) en Profit (registratie), opleidingsCV’s, ISO-certificaat (audit), aanvraag, opvolging en afhandeling subsidies, rapportering sociale balans.
Projecten
Projecten op een effectieve en efficiënte manier uitvoeren zoals : werkgroepen ivm syndicaal gerelateerde topics (CAO 104, deconnectie, …), ad hoc projecten binnen het veld van T&D en HR, verbeteringstrajecten i.k.v. resultaten tevredenheidsenquête.
Technische expertise
Bachelor of Master ( in een humane richting ) met een relevante werkervaring
24+ is gevestigd te Berchem (Antwerpen) en is een joint venture van KBC en VAB Groep. Wij zijn het Customer care center van KBC. We staan in voor een brede waaier aan klantencontacten van niet-commerciële aard voor KBC: we bieden gebruikersondersteuning, administratieve en technische ondersteuning aan klanten, kantoormedewerkers, verzekeringsagenten en medewerkers van KBC Live. In al deze communicatie staat steeds de kwaliteit van de interacties centraal. Bij interne zowel als externe contacten is het ons doel om een positief gevoel achter te laten en zo bij te dragen aan het sterke imago van de producten en diensten van KBC. Deze klantbeleving is wat we onze plusfactor noemen!
Om de groei van ons bedrijf mee te ondersteunen, zijn we op zoek naar een
Tweetalige opleider (NLFR)
Functie
Als opleider ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van opleidingen en tools en voor het up-to-date houden van de kennis en verdere ontplooiing van de medewerkers. Je zorgt ervoor dat de hiervoor gebruikte opleidingen en tools helpen om dit te bereiken.
Je ondersteunt binnen onze operationele teams de collega’s die zelf opleiding geven. Zo geef je hen inzicht in lesmethodes en didactische hulpmiddelen zodat zij met vertrouwen en met de nodige bagage opleiding kunnen geven. Je houdt de vinger aan de pols en bent klankbord waar nodig.
Je neemt een rol op in de groei!trajecten van onze medewerker en kan vanuit opleiding de lead nemen in andere interne projecten. Aan de hand van het opleidingsplan worden de opleidingen in overleg met de teammanagers tijdig ingepland.
Je kan verschillende leermethodes toepassen zoals: webinars initiëren, , workshops begeleiden, klassikaal lesgeven, praktijkonderricht, e-learnings, en blended learning. Ook hybride leren schrikt je niet af.
Je detecteert individuele en algemene opleidingsnoden van medewerkers binnen het brede domein van persoonlijke ontwikkeling en je vertaalt deze noden in opleidingen, themaweken, etc.
Samen met de kennisexperts van KBC ontwikkel je opleidingen voor 24+ die vereist zijn in het kader van uitbreidingen van operations en implementaties van nieuwe technologieën. Hiervoor werk je nauw samen met projectmanagers van 24+ en KBC. Je begeleidt en observeert de medewerkers, van op afstand of ter plekke en geeft hierover feedback aan de teammanagers.
Naast het begeleiden van medewerkers, draag je bij tot de ontwikkeling en het onderhoud van kennistools die de medewerkers gebruiken voor hun dagelijkse activiteiten en verzorg je vaardigheidstrainingen voor het hele bedrijf.
D.m.v. samenwerking met leidinggevenden en staf, neem je initiatieven ter verbetering van de operaties.
Je neemt de lead in het ontwikkelen van nieuwe opleidingen en werkt deze samen met collega’s verder uit.
Profiel
Een eerste ervaring als opleider, bij voorkeur in een customer care omgeving, is een must.
Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk
Je bent leergierig en gedreven om je kennis over te dragen naar je collega’s en dit doe je op een enthousiasmerende, betrokken en inspirerende manier.
Je voelt aan wat er leeft binnen een groep en speelt hier op in.
Je werkt graag samen, maar kan zelfstandig en met zin voor initiatief je job invullen.
Je durft out-of-the-box denken en hebt geen schrik om verbeterinitiatieven voor te stellen.
Je oefent een signaalfunctie uit naar onze leidinggevenden toe.
Je bent tweetalig NL/FR en schrikt er niet voor terug om een volledige opleiding in het frans te geven indien nodig.
Je bent flexibel en stressbestendig en hebt geen probleem met multitasken
Deadlines schrikken je niet af.
Je stelt je werkdomein steeds kritisch in vraag. Daarom zoek je naar alternatieve insteken en volg je nieuwe tendensen op.
Je beschikt over een ruime algemene PC-kennis, werkt vlot in MS-Office en hebt gedegen ervaring met het internetgebeuren. Je bent op de hoogte van de nieuwste technologische evoluties.
Arbeidsregime
Contract van onbepaalde duur.
In principe van maandag tot vrijdag van 09.00u tot 17.15u, waarbij de nodige flexibiliteit naar bijv. avondopleidingen toe evenwel gevraagd kan worden.
Aanbod
Een groeiende en snel evoluerende organisatie.
Een omgeving waar initiatief nemen sterk wordt geapprecieerd.
Een groep met een toffe sfeer en oog voor persoonlijk welzijn; een aangename werkplek.
Marktconform loon met extralegale voordelen (maaltijdcheques, fietsvergoeding, vergoeding treinabonnement).
Uitstekende opleiding en begeleiding bij de job.
Binnen 24+ staat kwaliteit boven kwantiteit, waardoor we ons kunnen onderscheiden binnen de sector van customer care centers.
Solliciteren?
Verstuur zo snel mogelijk je CV en motivatiebrief naar JoinUs@24plus.be
Ter versterking van ons team zoeken wij een
Microsoft 365-expert
Word jij onze nieuwe collega? Wij zijn op zoek naar een trainer die zich thuis voelt in de Microsoft 365-omgeving.
Lesgeven: Meer dan alleen maar knopjes
Als Trainer begrijp jij als de beste dat lesgeven niet bestaat uit alleen knoppen-training, maar uit het actief mee op zoek gaan naar pasklare oplossingen die cursisten kunnen toepassen in hun dagelijks werk om hun efficiëntie te verhogen. Door de theorie te vertalen naar de praktijk, zijn jouw trainingen voor hen relevant en waardevol en maak jij het verschil. Je bent in staat om je in te leven in de werkprocessen van de deelnemers en helpt hen om hun weg te vinden in de softwareprogramma’s. Je inspireert en motiveert hen met je creatieve oplossingen en duidelijke uitleg.
Projectwerk in-company trainingen
Je hebt een open oor en oog voor de noden van de klant en bent actief betrokken bij het bepalen van de bedrijfsdoelstellingen en het opstellen van een opleidingstraject voor de doelgroep. Je bent hun partner in talentontwikkeling die hen bijstaat in de verbetering van de bedrijfsresultaten. Je helpt mee te bouwen aan duurzame klantenrelaties.
Content Creatie
Het geeft je een kick om de snelle veranderingen binnen Microsoft 365 op de voet te volgen en je integreert deze vlot in je cursussen. Je denkt actief mee over de lesinhoud en de lesformat, zowel voor open trainingen als voor maatwerk bij onze klanten. Op de momenten dat je geen les geeft, heb je de mogelijkheid om van thuis te werken. Zo kan je volledig concentreren op het creëren van nieuwe content. Instructievideo’s voor op ons online leerplatform neem je op in onze professioneel uitgeruste studio. Als digitale content creator begrijp je dat technologie een belangrijke rol speelt en denkt actief mee na over hoe jij als lesgever een meerwaarde kan zijn en blijven en verwerkt de nieuwe mogelijkheden van AI op een waardevolle manier in je cursussen.
Wat verwachten we van jou:
Je bent iemand die graag bijleert. Microsoft zit niet stil, dus jij ook niet
Je bent iemand die graag in contact komt met mensen en er ook echt energie uithaalt om mensen verder te helpen
Vloeiend Nederlands en Engels is een must. Spreek je ook Frans? Dat is een leuke bonus
Je komt met nieuwe initiatieven en ideeën zowel op vlak van lesinhoud als lesformat
Je hebt drie jaar relevante bedrijfservaring en hebt een hogeschool- of universitair diploma
Je kan goed overweg met de gangbare Microsoft 365-toepassingen
Idealiter heb je een goede kennis van Excel en het PowerPlatform of ben je bereid je hierin te specialiseren
Wat bieden wij:
Je krijgt volop de kans om jouw talent verder te ontwikkelen. Wil je graag iets bijleren? Je zit aan de bron!
Je komt terecht in een warme omgeving waarin je de vrijheid krijgt om jouw skills te ontwikkelen
Uitdaging. In deze branche staat de wereld nooit stil, je wordt steeds geconfronteerd met innovatie
De keuze: een kantoor in het hartje van Antwerpen of de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken
Gevarieerde dagen. Je komt in elke lesopdracht met andere mensen in contact op andere locaties
Do you have commercial flair and are you passionate about building relationships? Can you understand business needs and are you a firm believer in continuous, lifelong development? Are you ready to make a difference within the exciting world of Executive Education? Let’s meet!
LEARNING & DEVELOPMENT CONSULTANT
Vlerick Business School is a triple-accredited, top-ranked international business school at the heart of Europe – with a solid scientific foundation that provides the backbone for knowledge with lasting impact. We strive to make coming to Vlerick feel like a transformative experience that ignites the entrepreneurial leadership fire. Doing so, we help form positive change-makers ready to challenge the status quo and make things happen.
Vlerick is a school, but it is run as a company, aligned with the high standards we foster in our different programmes. We are looking for an enthusiastic and driven L&D Consultant to join our Customised Executive Education department, responsible for the design and delivery of a wide portfolio of impactful B2B learning journeys.
Your Mission
Take the lead in managing several corporate accounts. Build & maintain relationships with them, help them pinpoint their business/training needs and translate those needs into customised learning journeys.
Design learning experiences tailored to the needs of our corporate clients.
Coordinate and facilitate the delivery of programmes. Play an important role in representing Vlerick Business School and deliver a high-quality experience to our participants.
Act as the single point of contact for our customers, participants & faculty.
Support the development of proposals featuring executive education offerings.
You
Have a master’s degree with circa 2 years of experience in L&D. International business experience/experience in an international organisation is a plus.
Have commercial flair and the ability to understand business needs.
Have a ‘getting things done’ attitude, combined with a mature and customer-oriented mindset.
Are passionate about lifelong learning & development.
Communicate fluently in English, both verbally and on paper. Dutch is a plus.
Are flexible in terms of working hours (including some evening coordination) and location. As an L&D consultant, you will be expected to work on 3rd party locations, mainly in the Benelux, and join the team in Ghent on a regular basis. Next to that you are free to combine working at home with working on one of our beautiful campuses in Ghent and Brussels.
#ProudtobeVlerick
Autonomy and responsibility in a challenging work environment.
A dynamic, open, and international company culture.
Opportunities for professional and personal growth, including a training budget & a LinkedIn Learning account.
A team of enthusiastic, driven colleagues, passionate about learning.
Flexibility: 30+ holiday days, working from home, a flexible benefits system, etc.
Meal vouchers, a hospitalization insurance, a group insurance, and a mobility budget are also part of your package.
You’ll have a real impact and inspire people to live, learn and leap!
At Vlerick, openness to the world is part of our DNA. We are continuously working towards being a truly diverse, equitable and inclusive place to work and learn at. So, no matter who you are, where you come from, or what your dreams are, we are looking forward to receiving your application.
Take the leap!
If you think you meet these criteria, please apply with your resume and motivation letter on our website. We look forward to hearing from you! Happy to give you more information on the job content: lien.vandevelde@vlerick.com.
Als Teamverantwoordelijke learning en development rapporteer je hiërarchisch aan de Directeur HR&O van de Ondersteunende Diensten van de Groep CM-MC en rapporteer je functioneel aan de HR directie CM, OD-SUP en ZIVAMI.
Je bent verantwoordelijk voor een tweetalig team van een 20-tal leerarchitecten, experten digital learning, coördinator-lesgevers (Campus/Formation) en support-collega’s.
De structurele werkplaats van deze functie is Schaarbeek en daarnaast verplaats je je op regelmatige basis naar verschillende sites in België.
Je belangrijkste verantwoordelijkheden:
Je vertaalt de HR doelstellingen en prioriteiten van CM, OD-SUP en ZIVAMI, in afstemming met de respectievelijke HR directie en de procesverantwoordelijken HR, naar concrete team- en individuele doelstellingen.
Je bent verantwoordelijk voor de organisatie en coördinatie van de procesactiviteiten binnen de entiteit CM, OD-SUP en ZIVAMI en je zorgt dat de teamdoelstellingen behaald worden (bewaken van de KPI’s, serviceniveaus (SLA’s)). In dit kader evalueer je op regelmatige basis de dienstverlening met de interne klant en zet je de nodige verbeteracties op.
Je bent een sparringpartner voor de directie van CM, OD-SUP en ZIVAMI: zo begeleid je hen bij het opmaken van ontwikkelingsstrategie, vertaald in een jaarplan en zet leertrajecten en seminaries voor onder andere de directie en kaderleden mee op.
Binnen jouw beleidsdomein learning & development voel je wat in de organisatie leeft: je pikt signalen op en werkt oplossingen uit met aandacht voor vernieuwde leervormen en initieert de nodige innovatie en leercultuur in onze organisatie.
Je adviseert in complexe dossiers in overleg met de HR&O-specialisten, procesverantwoordelijken en/of HR directie.
Je zorgt voor een optimale en evenwichtige verdeling van de beschikbare resources en van het werk, teneinde de continuïteit en het behalen van de vooropgestelde objectieven door de klant te garanderen.
Je bent eindverantwoordelijk voor de instroom en uitstroom binnen je team & staat in voor de HR-cyclus van de medewerkers binnen je team (objectievengesprekken, functioneringsgesprekken en evaluatiegesprekken).
Je bent verantwoordelijk voor de aansturing, coaching en begeleiding van het team in de dagelijkse uitvoering van hun functie.
Je gaat continu op zoek naar innovatieve werkwijzen om de werking van het team te optimaliseren.
Je neemt vanuit jouw beleidsdomein deel aan verschillende overlegfora bij de interne klant en neemt soms projectmatige opdrachten op. Daarnaast neem je ook de lead in bepaalde departements- of groepsgerelateerde projecten of opdrachten (vb. budgetopvolging).
Profiel
Je bent in het bezit van een bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring. Je bent leergierig en wil levenslang leren.
Je hebt 5 jaar ervaring in het HR&O-domein en als peoplemanager en beschik je over een brede kennis van het domein. Ervaring in het aansturen van een virtueel team is een troef.
Ervaring met werken in een procesgestuurde matrixorganisatie is een sterk pluspunt.
Je bent een dynamische bezieler die enthousiasme aanwakkert en de doelstellingen samen met jouw teamgenoten behaalt.
Je hebt ervaring in het begeleiden van change en bent ook sterk in transversaal samenwerken. Je bent daarin een bruggenbouwer die de meerwaarde van de samenwerking faciliteert.
Je bent creatief, innovatief en bent daarnaast een goede communicator en netwerker. Je staat voor de waarden en belangen van CM-MC en zet deze ook om in de praktijk.
Je wordt erkend voor je organisatievaardigheden en je gestructureerde manier van werken.
Je onderscheidt je door je pro-activiteit en verantwoordelijkheidsgevoel.
Je hebt een uitstekende kennis van MS Office (Word, Excel,…) en O365.
Je bent bereid om je op regelmatige basis te verplaatsen in functie van de noden en urgenties binnen het team. Een aanwezigheid in Schaarbeek is niet wekelijks vereist.
At Antwerp Management School (AMS), an internationally renowned business school with its roots and main branch in the bustling heart of Antwerp, both young and experienced professionals are supported and guided in their quest for healthy growth and sustainable professionalization in order to create impact as an individual, business team, company, or organization.
We are a dynamic, innovative and customer-oriented organization, driven by an enthusiastic team. Our faculty experts and employees make every effort to offer our customers permanent learning experiences by sharing their state-of-the-art expertise and relevant insights that really matter in daily practice.
Antwerp Management School aims to maximize diversity and would like to encourage everyone – regardless of gender, religion, ideology, origins, language, functional impairments, etc. – to apply.
Would you like to join our team? We are looking for a Senior B2B L&D Advisor for our Customer Specific Programs (CSP) team.
Function
As a Senior B2B L&D Advisor at AMS you are responsible for creating learning and development programmes supporting the transformation of individual leaders, teams, and organisations. You partner with senior executives, HR directors and Heads of L&D to design and deliver customized high quality programs with impact. You work closely together with our faculty and our global eco-system of industry practitioners and academics, building on their skills and experience. Our customer portfolio consists of companies, both from private and public sector and from various industrial sectors.
Together with the account manager you are the go-to person when specific learning needs arise. Drawing on your strong customer-service focus, you enter into dialogue with the professionals and companies to properly understand their challenges and translate them into executive education programmes with demonstrable impact.
You ensure continuous evaluation of programmes and undertake modifications based on dialogue with and feedback from clients, learners, faculty and partners.
Based on your talent and passion for delivering high-quality L&D programmes, you establish and maintain over time relationships with client stakeholders, colleagues, faculty and partners at design, process and content levels.
Profile
You are very service-oriented and are a conceptual thinker;
You have knowledge of L&D trends, strategy, business models;
You have experience in the Learning and Development sector;
You have strong networking, facilitation and coaching skills;
Ability to manage ambiguous situations and diverse stakeholders with contradictory interests;
You have outstanding communication and interpersonal skills;
You have the maturity to negotiate and network at C-level;
You have an entrepreneurial spirit;
You are fluent in English and Dutch; Being fluent in French is a plus.
Offer
You will be part of one of the world’s leading international management schools. Our organisational culture is warm and open-minded with ambitious and driven colleagues. Our aim is to further internal relationships and to make work fun.
Our customers and many of our staff members come from every corner of the globe, giving AMS a strong international vibe.
Ours is a highly flexible work environment where you can expect a great deal of autonomy and room for deploying and developing your own entrepreneurship. This will allow you to create the work–life balance that works for you.
You will work in a hip and sustainable environment in the very heart of Antwerp. Check out our campus in this video: Boogkeers
Besides an appealing salary with benefits, AMS offers the opportunity to further develop your skills and to grow as a professional.
Our motto truly encapsulates what we represent: ‘Opening minds, to impact the world’
In sum, a job that has an impact!
Interested?
Send your resumé and motivation letter via this link. Your application will be handled quickly and discreetly.
Antwerp Management School
Boogkeers 5
2000 Antwerpen
Belgium
Word jij ook gedreven door het stimuleren van performantie in teams en organisaties? Wil jij in organisaties het verschil maken en met je klant iets opzetten met blijvende impact? Kan je voor niets minder gaan dan ‘high impact, high-quality’ leerinterventies?
Ben jij trots wanneer je een project perfect aflevert en de (interne en externe) klanten tevreden zijn? Word jij warm van de vele (online) contacten die je dagelijks hebt met klanten en collega’s?
Als ‘Learning consultant’ adviseer je onze klanten in hun leerbeleid (van soft skills) en zet je samen met hen leerinterventies en -trajecten op. Dat kan gaan van classroom trainingen tot complexe en blended trajecten op maat. Je begeleidt de klant van A tot Z, samen met een aantal van onze L&D professionals. Daarvoor mag je rekenen op een ervaren ploeg van (interne & freelance) trainer-consultants & een groep gedreven Learning consultants.
Jouw verantwoordelijkheden worden opgesplitst in drie domeinen:
De core (70%) bestaat uit het implementeren van leerinterventies en -programma’s (standaard of op maat) bij klanten en prospects. Je bent/wordt daar het aanspreekpunt voor jouw klanten(portefeuille):
Je analyseert de huidige (leer)situatie bij de klant (of prospect) en brengt de (leer)doelstelingen in kaart.
Je vertaalt dit naar offerten op maat en doet hiervan de opvolging.
Je implementeert en coördineert leerinterventies en -programma’s (standaard of op maat), al dan niet met ondersteuning van een Projectmanager.
Je onderhoudt jouw klantenportefeuille door regelmatig contact via meetings en calls.
Je breidt jouw klantenbestand uit door het opvolgen van allerlei leads en het voeren van commerciële gesprekken (of intakes).
Zelf uitwerken & -voeren van leerinterventies binnen jouw expertise (20%). Dat kan gaan om:
Design-werk of voorbereiding om bepaalde trajecten op maat uit te werken.
Workshops, trainingen of webinars faciliteren (al dan niet ondersteund door één van onze simulatie-acteurs).
Je werkt intern mee aan een aantal optimalisatieprojecten (10%): van brainstorms over processen tot het organiseren van events en feestjes.
Wie ben jij?
Om ‘high impact, high-quality learning experiences’ te kunnen implementeren bij klanten, moet je uiteraard al heel wat in ‘jouw rugzak’ hebben steken. We hebben hieronder opgedeeld wat voor ons echte ‘musts’ zijn en wat eerder ‘nice to have’ is.
Must
Een gepassioneerde, maar vooral doorwinterde professional met minimaal 7 jaar ervaring in het bedrijfsleven én consultancy.
Een uitgebreide kennis van de vakgebieden H.R. en L&D: we moeten je niet uitleggen wat een performance management cyclus is, wat Kirkpatrick te maken heeft met Thalheimer, wat het verschil tussen een LMS en LXP of welke elementen een rol spelen in ‘transfer for learning’.
Je hebt uiteraard ervaring in accountmanagement.
Klantgerichtheid, ‘getting things done’ & accountability zijn voor jou vanzelfsprekend.
Je durft te experimenteren met tools en omschrijft jezelf als ‘digital savvy’.
Perfecte kennis van het Nederlands en je drukt je vlot uit in het Engels en het Frans. Zowel naar klanten als naar collega’s toe.
Nice to have
Ervaring in het werken met Mac vergemakkelijkt het proces.
Tweetaligheid (NL/FR).
Het kunnen faciliteren van workshops en (online) trainingen.
In een vakgebied dat steeds meer digitaliseert, is extra kennis van online leren zeker een ‘added value’.
Wat kan je verwachten?
Je komt terecht in een netwerk van gedreven en ervaren L&D professionals die zowel tijdens als na de uren het beste van zichzelf geven. Een organisatie die een label op de markt wil zetten en alles doet om die ‘high impact, high-quality learning experience’ te deliveren.
Een trotse, waardengedreven & warme organisatie met korte communicatielijnen waar levenslang leren voorop staat.
Maar naast die positieve randvoorwaarden leggen we je ook graag in de watten en mag je je natuurlijk ook verwachten aan een interessant salarispakket, een bedrijfswagen, een Macbook, een iPhone, 32 dagen verlof, eco- en maaltijdcheques, een inspirerende werkomgeving in het centrum van Mechelen én uitgebreide mogelijkheden tot thuiswerk.
Benieuwd naar wie wij zijn? Check zeker onze opleidingen, projecten en het team op www.thetippingpoint.be.
Word je helemaal enthousiast van deze omschrijving?
You’re a coach who knows how to spark enthusiasm and push your team to go the extra mile. You combine your experience in learning and/or talent development with your people management skills and clear and transparent communication.
Your focus will not only be on the development of your own customers projects (training & consulting services), but also the personal development of your team members and your team as a whole. Pragmatic feedback and guidance on next steps are your instinctive first resort when it comes to personal and collective growth. Bringing together everyone’s strengths and challenges is one of your strong suits.
Who are we?
The delaware Grow team is a dynamic team of almost 10 people, full of ambition and a strong desire to support delaware’s overarching business strategy by helping individuals to grow into purposeful, wise, and confident professionals. We are currently looking for a team lead who shares the same ambition, entrepreneurial spirit, and ability to dream big: to take the Grow team and its customers to new heights, working together with the other closely-aligned teams in People domain of delaware.
Solution Grow is part of People domain and put his focus on L&D solutions for our customers.
Are you wondering what People domain of delaware is all about ?
In total we are 6 solutions working together in People domain, a great team of 110 enthousiastic colleagues. As HR Partner for our clients,
#wetranslate a company’s dream to a plan they believe in and can execute
Our customers are everyone who’s seeking to implement effective talent management. Whether it’s people development, job performance, tools/systems and process enablement, or looking for ways to develop a deeper knowledge culture and optimize learning experiences. Whatever the challenge is, we focus on growing talent.
Just so you know: delaware has its offices in Antwerp, Ghent, Kortrijk, Lummen, Liège and Wavre, but you’ll often find yourself working at the customer or at home as well.
You’ll make sure that the Grow team is running smoothly. You will:
be a coach for the team,
select and recruit new team members,
on- and offboard team members,
schedule the team’s work,
evaluate your colleague’s performance
organize team meetings & events
ensure & develop your own customer projects
Additionally, you’ll work with team members on internal projects and support your solution lead concerning strategy and tactics.
Is there a match?
Let’s see. If …
you have a Bachelor’s or Master’s degree in Business, HR or Management or relevant experiences in similar roles. Keep on reading!
you have at least 5 years’ experience in consultancy or project management;
you are a born people manager;
you enjoy to work with key performance indicators as part of the job;
L&D background and/or training services are some of your key assets,
you have experience with, or interest in some of our key technologies, such as Talent Management Systems (e.g. SAP SuccessFactors Succession or Center of Capabilities), Learning Management Systems (e.g. SAP SuccessFactors Learn, Totara Learn, Litmos), Learning Experience Platforms (e.g. Litmos or Microsoft VIVA Learn), Digital XP Platform (SAP Enable Now…), etc.
you have solid time management and organizational skills;
you have the desire to become a winning duo with your solution lead;
sprints & deadlines can’t pull down your sense of humor;
you are bilingual in English and French and/or Dutch…
…then you may be the L&D Team Lead we’re looking for!
Let's meet up!
Come have a chat with us and tell us all about your skills, talents and previous experience. Are you keen to help us ‘grow’ our Grow team? Make sure to connect with us if you have any questions whatsoever. Click the Apply now button on our website and hopefully we’ll get to meet each other soon!
delaware firmly commits to creating an inclusive work environment that empowers all. A diverse workforce is the best guarantee for success for our employees, our customers and our partners.
We are OMP, a game changer that optimizes supply chains of the world’s leading companies with our very own smart software and services.
Are you born to be a coordinator and do you enjoy connecting with different people? Do you thrive in an innovative, fast-paced environment? And, can you roll up your sleeves, work hard, have fun, and get the job done? Well, we have the job for you!
Your challenge
As a Learning & Development Coordinator, you organize training sessions for our customers, alliance partners, and colleagues globally. You acquire a thorough knowledge of the training offer for all these potential trainees and you coordinate and maintain the training offer with all stakeholders.
You’re responsible for:
Maintaining the training schedule and training material updates in our internal learning management system (LMS).
Coordinating with OMP teachers, project managers, and (day-to-day) coaches for the organization of customer and standard training.
Supporting our coaches when creating a training plan for new hires.
Processing customer inquiries and training subscriptions.
Organizing and following up on our certification program
Following up on training feedback and evaluations with trainers and participants.
Project Management related to internal Learning & Development Projects.
Your team
As our new Learning & Development Coordinator, you’ll be part of the Training & Documentation team, which, in turn, fits into the bigger picture of the Product Design team. Product Design drives our product road map, based on a strong future vision and deep technologic overview. The team makes the blueprints for our solution’s functionality and shares OMP’s vision and expertise with customers and colleagues alike.
Your profile
We are looking for someone who meets the following qualifications:
A bachelor’s degree or equivalent from experience.
An administrative background with experience in scheduling and managing multiple calendars and projects.
Strong communication skills and fluency in English (both written and spoken).
Experience working with different stakeholders and all levels of management.
An affinity for working with software packages such as LMS.
An eager-to-learn attitude and drive to get things done.
Vynova is een toonaangevende Europese producent van chlooralkali-producten en PVC. Met productievestigingen in vijf landen en meer dan 1.250 toegewijde medewerkers, halen we een jaaromzet van 830 miljoen euro. Hoewel we een jong bedrijf zijn, kunnen we voortbouwen op tientallen jaren ervaring als onderdeel van grote internationale chemiegroepen. Bij Vynova streven we naar een respectvolle, aangename werkomgeving en staan we voor een cultuur van continue verbetering en persoonlijke ontwikkeling.
Functie
Als Learning & Development Lead zorg je voor een overkoepelend beleid op vlak van Learning & Development initiatieven. Je optimaliseert deze verder, deelt en rolt ze uit om de competenties en inzetbaarheid van alle medewerkers op de Tessenderlo-site te garanderen en te vergroten.
Taken:
Je faciliteert, coördineert en werkt nauw samen met de leidinggevenden van de verschillende afdelingen, instructeurs en HR Business Partners. Je fungeert als coach en advisor voor medewerkers die leertheorieën en -processen in de praktijk moeten omzetten;
Je helpt afdelingen op weg om Learning & Development beter te gaan organiseren binnen elke afdeling (door het gebruik van werkvormen, opzetten van peter/meterschap,…);
Je maakt deel uit van en je volgt strategische projecten op om tijdig en efficiënt Learning & Development mee te integreren in het projectplan (bv. nieuwe opstart nieuwe installatie – je focust hierbij op het klaarstomen van medewerkers voor deze nieuwe processen/taken);
Je rolt actieplannen uit rond Learning & Development (LMS tool, professionaliseren en didactisch ondersteunen van instructeurs,…) in lijn met de strategische doelstellingen van de site;
Je bent het centraal aanspreekpunt voor leidinggevenden, instructeurs, trainers en HR m.b.t. leren & ontwikkeling;
Je geeft opleiding aan leidinggevenden, trainers en instructeurs rond didactische vaardigheden;
Je werkt een strategie uit rond leren en ontwikkelen in samenspraak met het Site Management Team. Je implementeert dit opleidingsbeleid en je zet initiatieven op met oog op de verdere uitbouw van een leercultuur;
Je faciliteert de samenwerking tussen de verschillende afdelingen m.b.t. Learning & Development, je onderhoudt en zet een ‘lerend’ netwerk op waarin L&D initiatieven en ervaringen kunnen gedeeld worden;
Je blijft in contact met externe aanbieders van trainingen om een trainingsportfolio voor Vynova uit te werken en een stabiele lange termijn relatie op te bouwen;
Je blijft op de hoogte van de nieuwe trends en technologieën (bv. digitalisering) op het gebied van leren en ontwikkeling;
Je rapporteert aan de Site Manager.
Profiel
Je beschikt over een Masterdiploma in Pedagogische Wetenschappen (bij voorkeur onderwijs- en opleidingskunde);
Je beschikt over 3 tot 5 jaar ervaring, idealiter in een productieomgeving;
Je bent expert in Learning & Development en hebt idealiter affiniteit met techniek/productie;
Je hebt een strategische focus en ervaring in het uitwerken van een opleidingsbeleid, maar kan ook pragmatisch werken;
Je bent sterk analytisch en organisatorisch ingesteld en hebt sterke project skills;
Je bent gericht op samenwerking en weet medewerkers te coachen en ontwikkelen;
Je hebt affiniteit met didactiek, leertools (LMS) en met het ontwikkelen van leeractiviteiten ( training, intervisie, coaching, ….);
Je bent veiligheidsbewust en draagt een sterke veiligheidshouding uit.
Wij bieden
Een dynamische werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief.
Uitgebreide begeleiding op de werkvloer en verschillende mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
Een aantrekkelijk salaris aangevuld met extralegale voordelen.
Contact
Heb je interesse in deze functie? Aarzel niet en solliciteer via www.vynova-group.com
Indien je nog vragen hebt, kan je contact opnemen met Liesbeth Ponet op +32(0)13 610 260 of via liesbeth.ponet@vynova-group.com
HR Business Partner Learning & Development
Over Veolia Belux
Veolia Belux, een dochteronderneming van de Veolia Groep, biedt haar publieke en privé-klanten een compleet gamma milieuoplossingen op het gebied van water, afval en energie. Veolia Belux helpt haar klanten om hun milieu-impact te verminderen en zo in te spelen op de klimaat noodsituatie. Veolia Belux is aanwezig in heel België, stelt 4.200 mensen tewerk en heeft een omzet van 800 miljoen euro.
Functieomschrijving
Als lid van ons Learning & Development Team ben je verantwoordelijk voor het verder uitwerken van ontwikkelingsinitiatieven en de uitrol van nieuwe opleidingstrajecten voor onze medewerkers. Op basis van de behoeften van de business ga je individuele en collectieve programma’s opbouwen die de verdere ontwikkeling van onze medewerkers ondersteunen.
Jouw taken
Je analyseert aanvragen van management, teams en individuele medewerkers. In dit kader begeleid je soms zelf leerinitiatieven (vb coaching, workshops) of ga je samen op zoek naar een goede methodiek of externe partner.
Je neemt initiatieven om een leercultuur in de organisatie mee vorm te geven.
Je brengt als leeradviseur meerwaarde vanuit ontwikkelen en leren, zowel op individueel als gemeenschappelijk niveau.
Via je netwerk van HR en andere collega’s blijf je op de hoogte van de ontwikkelingsbehoeften van medewerkers en maak je op basis hiervan een aantrekkelijk leeraanbod.
Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en implementatie van nieuwe leertrajecten, bv. opleidingen voor chauffeurs, contactcenter medewerkers, omgaan met gevaarlijk afval, …) en werkt zo mee aan de verder ontwikkeling van de Veolia Academy.
Je creëert samen met collega’s inspirerende seminaries en opleidingsevents voor kaderleden.
Je ontwikkelt de samenwerking met externe partners door een netwerk op te bouwen van coaches dat ons kan ondersteunen.
Functie-eisen
Je hebt een universitair diploma of 5-8 jaar ervaring als HR Generalist of L&D Specialist.
Je bent sterk vertrouwd met leerprincipes zoals participatief werken en ervaringsgericht leren, alsook met leer- en ontwikkelingsinitiatieven.
Je hebt ook al ervaring met Learning Management Systemen. Kennis van Cornerstone is een grote troef.
Je bent mobiel om op de verschillende Veoliasites te werken over heel België, je uitvalsbasis zal Brussel zijn.
Je bent een uitstekende teamplayer. Je neemt graag initiatieven om nieuwe processen te implementeren. Je pakt de zaken actief aan.
Je bent vlot tweetalig Frans – Nederlands en hebt een goede kennis van het Engels
Je beheerst de Microsoft Office tools en de Google tools
Ons voorstel
Wij bieden een uitdagende en afwisselende job in een dynamische & vlotte werksfeer waarbij je kan rekenen op een degelijke interne opleiding binnen een internationale groep die volop in ontwikkeling is.
De kans om je eigen functie vorm te geven en met het team het learning & development beleid uit te werken.
De mogelijkheid om mee te bouwen aan een leer-en ontwikkelingscultuur. Werken in een omgeving die “medewerkers ontwikkelen” als één van de belangrijkste management principes naar voor schuift.
Wij voorzien een aantrekkelijk verloningspakket met extralegale voordelen, inclusief een bedrijfswagen.