NL | FR  LOGIN
HOME

JOBS

 

Product Manager met financieel-economische achtergrond voor uitbouw en beheer van een productportfolio van klassikale en digitale opleidingen, masterclasses en erkend hoger onderwijs voor verschillende white collar beroepsdoelgroep in de Belgische markt.

 

Over NCOI Learning (voorheen Kluwer Opleidingen)

NCOI Learning is al meer dan dertig jaar een belangrijk fundament voor professionals. We helpen iedereen met gezonde ambitie vooruit.

Voorheen als Kluwer Opleidingen, sinds 2020 onder de trotse vlag van NCOI Learning, deel uitmakend van de NCOI Groep, de grootste Europese opleidingsgroep.

 

Jouw rol

Je bent verantwoordelijk voor ontwikkeling van professionele trainingen voor de verschillende white collar beroeps doelgroepen in de Belgische markt. Je hebt voldoende maturiteit en interpersoonlijk inzicht om productontwikkeling te sturen op opleidingen in zachtere materies zoals persoonlijke skills en leiderschap. Daarnaast heb je een financieel of economische background en voldoende bedrijfservaring om ook snel inzicht en een volwaardige gesprekspartner te zijn of worden in hardere opleidingsdomeinen zoals fiscaliteit, accountancy, logistiek, … Samen met je collega’s verdelen we de portfolio van opleidingen zodat ieder sterk staat in zijn domeinen.

 

Wij zoeken jou

  • Je behaalde een Bachelor of Master in een economische richting. Een sterke basiskennis van strategische marketing is een pluspunt, maar geen must.
  • Je hebt minimum 5 jaar werkervaring, bij voorkeur in een B2B omgeving.
  • Je drukt je vlot uit in zowel het Nederlands als het Frans.
  • Je hebt bewezen inzichten in een brede waaier van sectoren en doelgroepen binnen de professionele wereld.
  • Je bent sociaal en commercieel ingesteld: contacten leggen met beïnvloeders en beleidsmakers, en boeiend inhoudelijk overleg met sprekers en klanten tijdens en na de opleidingen is voor jou een sterke motivator.
  • Je hebt een ondernemersprofiel, je bent analytisch, initiatief nemend en van nature resultaatsgericht.
  • Je hebt interesse in marketing en het vermarkten van producten. Ervaring in business of product development is een plus.
  • Je bent een snelle denker en doener; je bent competitief en houdt ervan om “de eerste te zijn” om met een kwalitatief aanbod op de markt te komen.
  • Je hebt een vlotte pen, schrijft gaag en weet de topics goed voor te stellen en interesse te wekken bij onze klanten uit verschillende doelgroepen.
  • Je bent een harde werker die houdt van vrijheid en zelfstandigheid in je werkschema.

 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende functie bij NCOI Learning, marktleider in training en ontwikkeling in België • Een sterke en uitdagende digitale werkomgeving
  • Een aantrekkelijk salarispakket
  • Hospitalisatie- en groepsverzekering
  • Bedrijfswagen met tankkaart
  • Een ruim aanbod aan opleiding en ontwikkelingsmogelijkheden
  • Een genereus aantal vakantiedagen
  • Een flexibele uurregeling

 

Ben je klaar om ons professionele team te versterken? Ben je benieuwd of het klikt tussen jou en NCOI Learning? Solliciteer dan meteen via mail met jouw CV & motivatie naar work@ncoi.be.

Wie zijn wij?

De Opleidingscoach is dé leerexpert in Vlaanderen en Nederland en biedt gespecialiseerde en innovatieve kennis, ondersteuning en opleiding aan binnen het ruime learning & development domein. Onze klanten doen beroep op onze ondersteuning bij het opzetten of versterken van hun leer- en ontwikkelingsacties. Dit doen we vanuit een pragmatische en praktijkgerichte aanpak, steeds in partnership met de klant.

Dankzij onze evidence-based expertise maken we impactvol leren mogelijk. De Opleidingscoach heeft een exclusieve samenwerking met Prof. Dr. Filip Dochy rondom het wetenschappelijk onderbouwde HILL-model (High Impact Learning That Lasts). Als HILL ambassador bieden wij een integraal HILL aanbod binnen de bedrijfscontext en het onderwijs.

Om leren en groei mogelijk te maken, is de juiste context en een talentgedreven aanpak nodig. Deze geïntegreerde aanpak bieden we in partnership met onze zusterbedrijven: Great@Work en Het Talentenhuis.

 

Wat zoeken wij?

Om ons team van De Opleidingscoach te versterken, zijn we op zoek naar een L&D-consultant die enerzijds projectmatig kan ingeschakeld worden bij de klant in-house, en anderzijds mee kan werken aan advies- en opleidingstrajecten binnen het brede L&D-domein.

  • Je ontwerpt impactvolle opleidings- en ontwikkelingstrajecten op maat van klanten
  • Je kan een correcte behoefteanalyse uitvoeren door in gesprek te gaan met betrokken partijen: vormingsverantwoordelijken, leidinggevenden, experten,… of door observatie op de werkvloer
  • Op basis van de noden stel je een (hybride) traject samen waarbij je de meest aangewezen didactische aanpak, leervorm en werkvorm uitkiest
  • Je werkt (online) leermateriaal uit of past bestaand materiaal aan
  • Je adviseert klanten op vlak van hun vormingsbeleid, opleidingsplannen en trajecten
  • Je verdiept je in de werking van (nieuwe) leervormen en bestaande softwaresystemen, zodat je klanten hierin kan adviseren en begeleiden.
  • Je hebt passie voor je vak en blijft graag up to date in L&D-thema’s en daaraan gerelateerde topics zodat je klanten en je persoonlijk netwerk proactief kan inspireren. 

 

Wie ben jij?

Learning & development, in de breedste zin van het woord, is je passie! Je hebt bij voorkeur reeds relevante ervaring binnen het L&D domein (bijvoorbeeld als interne L&D professional of als L&D consultant). Je geeft graag advies en het schrikt je niet af om als L&D consultant de nodige workshops te faciliteren en je kennis rond L&D met een groep te delen. 

Je gaat steeds voor de beste oplossing voor de klant en probeert het maximale te bereiken. Dit doe je niet enkel aan de hand van je theoretische kennis, maar je houdt ervan om nieuwsgierig te kijken naar de praktijk en te starten vanuit de realiteit. Je bent een echte ondernemer en vindt het fijn om zelfstandig en projectmatig je eigen L&D projecten op te nemen (al dan niet in samenwerking met je collega L&D consultants). Je bent leergierig en verdiept je graag in nieuwe (L&D) technologie.

Coaching vaardigheden zijn een plus

Je bent flexibel en je houdt van een gevarieerd takenpakket.

Je bent bereid om te reizen binnen Vlaanderen.

Je kan je helemaal vinden in onze visie op leren.

 

Wat bieden wij?

  • Een dynamische en jonge organisatie, met een drive voor ontwikkelen en leren
  • Gevarieerde opdrachten
  • Ervaring binnen L&D
  • Jouw ontwikkeling staat bij ons voorop. We bieden eenGreat@work context, met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en een talentgedreven aanpak (via o.a. persoonlijke coaching)
  • Een voltijds bediendencontract van bepaalde duur (6 maanden), met optie op onbepaalde duur
  • Ook freelance L&D experten zijn welkom

 

Praktisch

Stuur je kandidatuur en CV naar info@opleidingscoach.be of leen.lievens@opleidingscoach.be.

We vinden het steeds leuk als je jezelf of je L&D-ambitie op een andere creatieve manier voorstelt. Dit is geen vereiste.

L&D Manager


Company Description

Tessenderlo Group is a diversified industrial group that focuses on agriculture, valorizing bio-residuals, energy and providing industrial solutions with a focus on water. The group employs more than 4,700 people, is a leader in most of its markets, and recorded a consolidated revenue of 1.7 billion EUR in 2019. Tessenderlo Group is listed on Euronext Brussels and is part of Next 150 and BEL Mid indices.

The philosophy that ‘Every Molecule Counts’ defines the unique attitude to sustainability and continuous practical innovation within each department of Tessenderlo Group. As an international company with Belgian roots, Tessenderlo Group also promotes personal and local entrepreneurship, creating opportunities for all of our employees to take on challenging roles and real responsibilities. On top of this, our people are encouraged to further develop their competencies through regular training initiatives and are rewarded with competitive compensation and benefits packages.

 

Job Description

To implement the new global Learning and Development strategy and learning culture, the Tessenderlo Group HR department, located in Brussels, is looking for an L&D Manager. In this role you:

  • Design and deliver learning and development programs for all levels in the organization: from the development of training curricula with relevant content and high-quality learning resources and providers, combined with the roll-out of a new LMS-tool, to evaluating learning outcomes and optimizing when necessary.
  • Engage with the local HR team and/or BU directors to clarify priorities for learning and development interventions. Gather relevant data on performance and current levels of competence, identify gaps in relation to required levels and advise on the optimal learning and development programs.
  • Develop and implement policies, procedures and documentation for the learning and development programs and tools, and monitor their correct use to stimulate blended learning.
  • Partner with the local and group HR community to implement a learning framework: starting from the optimal use of assessment and development centers over tailoring feedback and development plans, to on-the-job-training and employee engagement.
  • After the implementation of the of LMS-tool, deliver complex analyses of HR data, identify key trends and contribute to the creation of HR insights that enable the detection of business issues, enhancement of employee engagement, and/or improvement of business performance.
  • Stay updated on the new trends and technologies (e.g. social networks, digitalization) in learning and development, and formulate business cases to implement, when relevant.
  • You report to the Group Talent Manager.


Qualifications

  • Masters’ degree in Psychology, Pedagogy, Human Resources Management, Sociology or equivalent through experience.
  • Minimum of 10 years’ experience in the delivery of learning and development programs.
  • Experience in the use of LMS-tools. Experience in the roll-out is a plus.
  • As a conceptual thinker, curious by nature, you are able to make sense of complex information and formulate a global and comprehensive framework for L&D.
  • With your creativity and pragmatic attitude, you translate this framework to workable concrete solutions.
  • As a trusted sparring partner you convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.
  • With a collaborative and engaging approach, you create a climate where people are motivated to work together to help the organization achieve its objectives.
  • Good communication skills in English-Dutch or English-French, both written and verbally.
  • Willing to travel occasionally, mainly in Europe and the US.

 

Additional Information

More info on https://www.tessenderlo.com/en/careers/vacancies 

HR Officer Learning & Development

Wij zoeken een administratieve en organisatorische duizendpoot om ons Talent & Development team te vervoegen.

 

Wat ga je doen ?

Als HR Officer Learning & Development bied je administratieve ondersteuning aan de HR Business Partners Learning & Development en aan de HR Manager Talent & Development.

 

Jouw takenpakket zal onder andere bestaan uit :

  • Algemene administratie rond opleidingen: de inschrijvingen, reservaties van zalen, het aanmaken van PO’s en de opvolging van de facturatie.
  • Dagelijks beheer van de Suez Academie mailbox : beantwoorden van mails ivm opleidingsaanvragen, facturatie, po’s, opvolgen van aanwezigheidslijsten voor encodage in LMS.
  • Rapporteringen: maandelijkse rapporten van de verplichte training voor de business, rapporten op vraag, jaarlijkse rapporten (bv. sociale balans).
  • Je wordt de Superadministrator van ons Learning Management Systeem (LMS) Talent Up. Dit wil zeggen dat je de expert wordt binnen het team hoe LMS te gebruiken. Je bent verantwoordelijk voor het aanmaken van alle opleidingsevents en sessies en het registreren van de opleidingen.
  • Beheer Subsidiedossiers: je wordt de centrale contactpersoon voor de opleidingsfondsen. Je staat in voor het aanmaken van de trimesteriele/jaarlijkse subsidiedossiers, het bijhouden van het overzicht van alle georganiseerde opleidingen, aanwezigheidslijsten, opvolging van de wijzigingen in de subsidies.
  • ISO dossiers: jaarlijks voorbereiden van het ISO dossier (rapporten uit LMS).
  • FOD Mobiliteit: jaarlijks activiteitenverslag van Suez Academie opmaken voor de audit van FOD Mobiliteit.
  • Opvolging en organisatie van wettelijke opleidingen: EHBO / Brandveiligheid / ADR / Interventieleider / Interventieploeg. Je wordt de centrale contactpersoon voor de externe opleidingsinstituten. Zorgt voor het jaarlijks inplannen van de opleidingen en de opvolging van de certificaten van de medewerkers
  • Opmaak van vertalingen, en andere administratieve jobs in het kader van projecten.

 

Wie zoeken wij ?

  • Je hebt bij voorkeur genoten van een Bachelor opleiding of gelijkwaardig door ervaring.
  • Om deze rol goed uit te voeren, gaat de voorkeur uit naar een Assistant met reeds een uitgebreide werkervaring in een soortgelijke rol.
  • Je durft initiatieven nemen, kan zelfstandig functioneren en je komt organisatorisch sterk uit de hoek.
  • In onverwachte situaties reageer je snel en creatief en stel je je flexibel op. Je hebt een goed aanpassingsvermogen.
  • Je kan in een breed takenpakket de nodige prioriteiten stellen tussen de vele verantwoordelijkheden.
  • Je hebt geen probleem met ad-hoc taken, je bent proactief en stressbestendig.
  • Je hebt een sterk coördinatievermogen en houdt van werken met veel interne en externe contacten op verschillende niveaus.
  • De tools van de Office 365 suite (Word, Excel, PowerPoint, Outlook & Sharepoint) hebben voor jou geen geheimen. Je hebt ervaring met Learning Management Systemen en bij voorkeur met Cornerstone. Je werkt graag met digitale tools.
  • Je hebt een zeer goede kennis van het Frans en het Nederlands en een goede kennis van het Engels.

 

Wat bieden wij ?

Wij bieden een tijdelijke missie aan in het kader van een vervanging. Wij bieden een uitdagende job in een dynamische & vlotte werksfeer waarbij je kan rekenen op een degelijke interne opleiding binnen een internationale groep die volop in ontwikkeling is. Wij voorzien een aantrekkelijk verloningspakket met extralegale voordelen.

 

Solliciteren

Meer info over deze job op de site van Suez Belgium

 

 

 

 

Ben jij de nieuwe franchisenemer Next Learning Valley België?

Next Learning Valley heeft groeiambities en wil inspelen op de toenemende vraag uit het buitenland naar onze producten en diensten. Hiervoor hebben we een groeimodel ontwikkeld op basis van het business model franchising. Voor deze NEW BUSINESS zijn wij op zoek naar gemotiveerde ondernemers / franchisenemers.

 

Onze franchisenemer voldoet aan het volgende profiel:

  • Heeft een groot en relevant netwerk in Learning & Development in België
  • Is ondernemend
  • Heeft volledige focus op de 3 Learning Domains van Next Learning Valley:
    • Social learning
    • Gepersonaliseerd leren
    • Learning analytics
  • Draagt het concept van Next Learning Valley uit (bloggen, kennis delen)
  • Heeft volledige focus op Next Learning Valley, geen nevenactiviteiten
  • Heeft ervaring met innovatieve leertechnologie
  • Heeft ervaring met StreamLXP
  • Heeft ervaring met Learning Locker
  • Heeft consultative (selling) skills
  • Heeft salesvaardigheden (farmer, maar ook hunter)
  • Heeft gevoel voor marketing
  • Is investeringsbereid
  • Is intrinsiek gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen
  • Houdt de trends bij in leren, maar zeker op de 3 leerdomeinen
  • Kan en wil zich conformeren aan centraal afgesproken spelregels
  • Heeft de ambitie om door te groeien naar een bedrijf met meer learning consultants

 

Wat bieden wij? 

Next Learning Valley biedt ondernemers de mogelijkheid om hun eigen bedrijf in digital en continuous learning succesvol en winstgevend te exploiteren. Samenwerking met Next Learning Valley betekent samenwerking op basis van een “total business concept”: een combinatie van vakinhoudelijke samenwerking én op marketinggebied én op (onderdelen van) de bedrijfsvoering en onderliggende bedrijfsprocessen.

  • Helpt je bij de start van je bedrijf. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van jouw bedrijf. Je bent immers zelfstandig ondernemer.
  • Verzorgt een start opleiding.
  • Stelt de werkmethodieken, processen, procedures en formats te beschikking.
  • Begeleidt en adviseert jou op het gebied van marketing en communicatie.
  • Biedt een brandbook, website en andere social media uitingen.
  • Biedt de NLV community ter beschikking aan jouw klanten.
  • Is je inkooppartner op de genoemde leerdomeinen en de daarbij behorende oplossingen.
  • Biedt een flexibele schil van learning experts op de leerdomeinen.

 

Waarom je bij ons wilt werken:

  • Je houdt je bezig met de nieuwste trends in "leren"
  • Je werkt met innovatieve leertechnologie
  • Je hebt een team van experts om je heen
  • Je begeleidt mooie klanten in allerlei branches
  • Je krijgt een podium in de wereld van Learning & Development
  • Veel vrijheid én verantwoordelijkheid
  • Wij luisteren graag naar jou en we waarderen jouw mening en adviezen: denk en doe met ons mee!
  • Werken bij een groeiend bedrijf met veel ambitie
  • Als jij groeit, groeien wij ook. We investeren dus graag in jouw ontwikkeling!

 

Verdienmodel:

Als franchisenemer heb je het volgende verdienmodel:

  • Licentiemodel: verkoop van licenties voor Personalized Learning, Social Learning en Learning Analytics.
  • Consultancymodel: verkoop van advies uren.

Een exploitatie voor jouw bedrijf lichten we graag toe.

 

Solliciteren:

Ben je geïnteresseerd en heb je behoefte aan een gesprek?

 

 

Een passie voor Learning & Development, maar niet meteen een tafelspringer die voor een groep moet staan? Liever de drijvende kracht die achter de schermen ervoor zorgt dat een project tot in de puntjes correct verloopt? Liefst zelfs meerdere projecten tegelijkertijd?

Overtuigd dat jouw ondersteuning voor alle collega’s én de klant een verschil maakt? Krijg je net energie uit alles te doen kloppen? En ben je niet afgeschrikt door tonnen interessante collega’s die niet vies zijn van een aperitief?

Lees dan snel verder!

Wie zijn wij?

The Tipping Point is een opleidings- en adviesbureau dat organisaties begeleidt naar gedragsverandering. Wij zijn ervan overtuigd dat groei en ontwikkeling van kapitaal belang is binnen organisaties. We mixen een passie voor leren met stevige pedagogische skills, inzicht in gedragsverandering, een gezonde dosis common sense en werken dit af met een vleugje entertainment-gehalte. Met deze cocktail willen we leren met impact brengen bij de mensen die het nodig hebben.

Samen met onze klanten begeleiden we leer- en verandertrajecten in organisaties. We analyseren de huidige (leer)situatie, brengen doelstellingen in kaart, we ontwikkelen programma’s en samen met een enthousiaste ploeg Learning Architects & Program managers rollen we mooie leertrajecten uit.

Wat zoeken wij?

Als Program Manager ondersteun je onze Learning Architects in het ganse proces bij de klant. Je ondersteunt deze ‘creatieve geesten’ in alle aspecten van hun job zodat zowel onze klanten als onze trainers en consultants de nodige informatie krijgen om top-leerinterventies neer te zetten. Dit gaat van de eerste meetings bij een klant tot en met de evaluatie.

Wat hoort er zoal tot jouw takenpakket?

  • Je doet alle praktische communicatie en opvolging van klanten.
  • Je doet of helpt mee bij intakes bij klanten en je zorgt voor de inhoudelijke en praktische briefing van de trainers in de projecten.
  • Je beheert mee de planning van de trainers en de consultants.
  • Je geeft alle nodige projectdata en -gegevens correct door naar onze backoffice én onze trainers en consultants.
  • Je ondersteunt bij het aanmaken en voorbereiden van documenten (offerten, opleidingsfiches van klanten, …).
  • Je bereidt het didactisch materiaal voor de trainingen voor (bv. aanmaken van powerpoints, visuals, briefings voor de trainers,...).

 Je profiel?

  • Minimum 3 tot 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
  • Je bent bij voorkeur in het bezit van een Bachelor diploma of je hebt ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je hebt een actieve interesse en affiniteit met de sector Learning & Development (HR).
  • Nederlands als moedertaal, vlot in Frans & Engels.
  • Je bent administratief echt een kei en je bent iemand die graag dingen tot in detail correct afwerkt. Je staat gekend voor jouw nauwkeurig en planmatig werken.
  • Je kan meerdere projecten simultaan beheren.
  • Je bent bedreven in de courante softwarepakketten (ervaring met Mac is een ware troef) en omschrijft jezelf als ‘digital savvy’ (of toch voldoende).
  • Je bent hands-on, proactief en je hebt een schwung die aanstekelijk is voor de collega's.
  • Je houdt van een KMO-omgeving met korte communicatielijnen.
  • Je bent uiterst klantvriendelijk en je bent in staat om een goede band op te bouwen met (bestaande) klanten. Je kan zowel schriftelijk als telefonisch professioneel communiceren met de klant.
  • Je beschikt over constructieve communicatieve vaardigheden en een positieve ingesteldheid.
  • Je bent sterk empathisch en straalt vertrouwen uit.
  • Je houdt van teamwerk en draagt bij met een gevoel van verantwoordelijkheid in jouw rol als vitale schakel in het werk voor klanten én collega’s.

Wat kan je verwachten?

Leren en ontwikkelen staat ook in onze organisatie centraal. Jij krijg de kans om jezelf verder te ontplooien in een bedrijf dat innovatie hoog in het vaandel draagt. Je mag continue uitdagingen verwachten, een omgeving die zich snel aanpast en persoonlijke groei als doel.

Als programmanager word je betrokken in het ganse proces, vanaf het eerste contact met de klant, tot de contacten met de trainers en de evaluatie van de leerinterventie. Jouw focus ligt op de ganse flow die ervoor zorgt dat alles draait met tevreden klanten als gevolg.

Je kan van ons een inspirerende werkomgeving verwachten waarbij we inzetten op vertrouwen, jouw persoonlijke ontwikkeling, een no-nonsense aanpak en innovatie.

Daarnaast mag je je natuurlijk ook verwachten aan interessant salarispakket, een inspirerende werkomgeving in het centrum van Mechelen (met veel thuiswerk) én tonnen interessante collega’s die niet vies zijn van een aperitief J.

Word je helemaal enthousiast van deze omschrijving? Stuur dan voor 31 januari 2021 je CV en motivatie naar jobs@thetippingpoint.be.

Bedrijfsomschrijving

Vinçotte Academy is het trainingsinstituut van Vinçotte en heeft sinds 1.1.2018 zijn gloednieuw Technical Training Center in Vilvoorde geopend. Jaarlijks organiseren we meer dan 1200 opleidingsactiviteiten en trainen we meer dan 10.000 werknemers. Dat maakt Vinçotte Academy tot de grootste aanbieder van technische opleidingen op vlak van preventiebeleid, kwaliteit, milieuzorg en veiligheidsbeheer in heel België. Bovendien is Vinçotte Academy een erkend examencentrum voor de VCA en de VCA risicovolle taken. Momenteel zijn wij op zoek naar een Lead Training Manager.

Functie

Als Lead Training Manager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de diensten van Vinçotte Academy. Het is jouw taak om een kwalitatief opleidingsaanbod te garanderen dat beantwoordt aan de snel veranderende markt!

  • Je staat meer bepaald in voor de organisatieontwikkeling van samenwerkingsverbanden voor het organiseren van opleidingen via en i.s.m. partnerorganisaties, universiteiten en hogescholen, federaties, Key Accounts,... Je onderhoudt en legt zelf klantencontacten en biedt als expert ook ondersteuning aan de sales collega’s.
  • Je bouwt actief mee aan de digitale transformatie van Vinçotte Academy.
  • Je bent ook verantwoordelijk voor het coachen, ontwikkelen en motiveren van de trainers. Je staat o.m. in voor de selectie, ontwikkeling en planning van de onze training populatie, met als doel het optimaal inzetten & ontwikkelen van de competenties, vaardigheden & know-how en het garanderen van een snelle & efficiënte opvolging van de activiteiten. Je coördineert ook de team meetings, die als doel hebben een uniforme aanpak te garanderen en een platform te creëren waar discussie over dagdagelijkse issues gestimuleerd wordt.
  • Je houdt de trainingsmarkt zorgvuldig in de gaten en zorgt ervoor dat het aanbod van Vinçotte aantrekkelijk in de markt wordt gezet. Hiervoor werk je samen met onze collega’s van Technical Management, die input kunnen geven voor de verschillende opleidingen.
  • Je optimaliseert niet alleen het bestaande opleidingsaanbod, maar in samenspraak met het (Technical) Management bepaal je ook de thema’s en de content voor nieuwe trainings.

Profiel

  • Diploma: Je beschikt minimum over een bachelor diploma.
  • Ervaring:
    • Je beschikt over ervaring in het domein en hebt daardoor een goed inzicht in de technische trainingsmarkt.
    • Je beschikt over een eerste ervaring in people management.
    • Je beschikt over een commerciële ervaring.
  • Competenties:
    • Je beschikt over sterke people skills en leiderschapscapaciteiten.
    • Je bent digital & tech savvy.
    • Je bent performance-oriented en beschikt over een commerciële & service-minded instelling.
    • Je kan autonoom beslissingen nemen.
    • Je bent een bruggenbouwer die vlot contacten legt en onderhoudt (relationship management).
    • Je beschikt over een brede kijk en ziet opportuniteiten.
    • Je hecht heel veel belang aan veiligheid & kwaliteit.
  • Talenkennis: Je hebt een goede kennis van zowel Nederlands als Frans.

Solliciteren

 

 

 

L&D Manager

Tessenderlo Group is a diversified industrial group that focuses on agriculture, valorizing bio-residuals, energy and providing industrial solutions with a focus on water. The group employs more than 4,700 people, is a leader in most of its markets, and recorded a consolidated revenue of 1.7 billion EUR in 2019. Tessenderlo Group is listed on Euronext Brussels and is part of Next 150 and BEL Mid indices.

The philosophy that ‘Every Molecule Counts’ defines the unique attitude to sustainability and continuous practical innovation within each department of Tessenderlo Group. As an international company with Belgian roots, Tessenderlo Group also promotes personal and local entrepreneurship, creating opportunities for all of our employees to take on challenging roles and real responsibilities. On top of this, our people are encouraged to further develop their competencies through regular training initiatives and are rewarded with competitive compensation and benefits packages.

Job Description

To implement the new global Learning and Development strategy and learning culture, the Tessenderlo Group HR department, located in Brussels, is looking for an L&D Manager. In this role you:

  • Design and deliver learning and development programs for all levels in the organization: from the development of training curricula with relevant content and high-quality learning resources and providers, combined with the roll-out of a new LMS-tool, to evaluating learning outcomes and optimizing when necessary.
  • Engage with the local HR team and/or BU directors to clarify priorities for learning and development interventions. Gather relevant data on performance and current levels of competence, identify gaps in relation to required levels and advise on the optimal learning and development programs.
  • Develop and implement policies, procedures and documentation for the learning and development programs and tools, and monitor their correct use to stimulate blended learning.
  • Partner with the local and group HR community to implement a learning framework: starting from the optimal use of assessment and development centers over tailoring feedback and development plans, to on-the-job-training and employee engagement.
  • After the implementation of the of LMS-tool, deliver complex analyses of HR data, identify key trends and contribute to the creation of HR insights that enable the detection of business issues, enhancement of employee engagement, and/or improvement of business performance.
  • Stay updated on the new trends and technologies (e.g. social networks, digitalization) in learning and development, and formulate business cases to implement, when relevant.

You report to the Group Talent Manager.

Qualifications

  • Masters’ degree in Psychology, Pedagogy, Human Resources Management, Sociology or equivalent through experience.
  • Minimum of 10 years’ experience in the delivery of learning and development programs.
  • Experience in the use of LMS-tools. Experience in the roll-out is a plus.
  • As a conceptual thinker, curious by nature, you are able to make sense of complex information and formulate a global and comprehensive framework for L&D.
  • With your creativity and pragmatic attitude, you translate this framework to workable concrete solutions.
  • As a trusted sparring partner you convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.
  • With a collaborative and engaging approach, you create a climate where people are motivated to work together to help the organization achieve its objectives.
  • Good communication skills in English-Dutch or English-French, both written and verbally.
  • Willing to travel occasionally, mainly in Europe and the US.

Apply

Als learning en development advisor maak je deel uit van de directie Mens en Organisatie. Je fungeert in deze rol als vast aanspreekpunt voor een van de operating units van Colruyt Group. Je leert de operating unit goed kennen, je analyseert waar ze vandaag staan en je weet welke richting ze uit willen. Vanuit die kennis ga je proactief een ontwikkelplan opstellen. Als L&D advisor ben je ook verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van onze cultuur met betrekking tot ‘ontwikkeling’.  Je bezit daarnaast ook de flexibiliteit om in te spelen op onvoorziene leernoden en kan een plan van aanpak maken dat zowel de urgente leer nood als het groter geheel dient. Bij de opmaak van ad hoc oplossingen verlies je nooit het groter geheel uit het oog zodat alle acties bijdragen tot een consistent ontwikkelbeleid. Je volgt ook de ontwikkelinspanningen op en rapporteert er over terug naar de directie van de operating unit en naar de directie Mens en Organisatie.

Je kan terugvallen op een team van collega's binnen Mens en Organisatie die dezelfde rol uitvoeren in de andere operating units en in je eigen operating unit heb je HR collega's met andere specialisaties zoals Personeelsbeleid, rekrutering en selectie, preventie en welzijn.

Samen met hen vorm je een overlegplatform, waardoor je kennis kan delen, ideeën en initiatieven op elkaar kan afstemmen,… 

Profiel
  • je hebt een masterdiploma in een sociale richting of gelijkwaardig door ervaring
  • je hebt minstens 5 jaar relevante werkervaring
  • je kan goed luisteren en houdt ervan leidinggevenden (pro-) actief te adviseren en te challengen
  • je werkt graag zelfstandig, maar ook ervarings- en kennisuitwisseling met collega's vind  je belangrijk
  • je bent creatief, ondernemend en resultaatgericht
  • je toont voldoende maturiteit en bent vlot en diplomatisch in de omgang
  • je haalt je energie uit het detecteren en analyseren van groepsdynamische processen en kan hiermee aan de slag gaan
  • je hebt een goed analytisch vermogen en bent in staat om van hieruit concrete actieplannen voor te stellen
  • je voelt je aangesproken door de retailsector
  • je bent bewust bezig met je eigen ontwikkeling en neemt initiatieven om hieraan te werken
  • je bent heel goed tweetalig (N/F) 
Wij bieden
  • een boeiende job met veel afwisseling
  • een stimulerende, flexibele werkomgeving met aangename collega's in een no-nonsensebedrijfscultuur
  • een job met een grote verantwoordelijkheid
  • reële doorgroeimogelijkheden
  • permanente mogelijkheid tot zelfontplooiing en bijscholing
  • een aantrekkelijk loonpakket

Vragen of solliciteren

 

Events & Inspiration

do 18+25/02: TOP100 Tools for Learning

do 20/05: Proeverijen, uw L&D Festival

Derniers commentaires

Abonnez-vous à nos publications

CONTACT

K. Vandermeersch
kristoff@bedrijfsopleidingen.be
+32 486 65 51 81
I. Vanhaecke - boekhouding
isabelle@bedrijfsopleidingen.be