NL | FR  AANMELDEN
HOME

JOBS

 

Job description

Onze onderneming zoekt ter ondersteuning van haar activiteiten een Learning & Development Officer die inspeelt op de huidige en toekomstige noden van ons bedrijf. Contact met business managers en verandering staan hierbij centraal.

  • Je rapporteert aan de HR Manager. Je ondersteunt het HR beleid voor arbeiders en bedienden, dit betekent pro-actief acties ondernemen in de verschillende HR domeinen.
  • Je zorgt ervoor dat Van Hool de nodige competenties bezit op korte termijn, maar ook anticipeert op lange termijn behoeften. Je neemt hierin een proactieve rol.
  • Beantwoorden van alle opleidingsvragen van de businessmanagers en businesspartners om trainingsbehoeften te inventariseren en te vertalen naar concrete opleidingsinitiatieven voor de werknemers, dit zowel voor bedienden als voor arbeiders. • Verantwoordelijk voor de opmaak van het jaarlijkse opleidingsplan afgestemd op de noden van de organisatie en het bedrijf.
  • Je werkt mee aan de implementatie van Learning & Development strategieën en projecten.
  • Je adviseert, organiseert en coördineert bij de opzet van opleidingen met lesgevers vanuit de eigen organisatie, of werkt opleidingsprogramma 's verder uit in samenspraak met externe partners.
  • De volgende opleidingsdomeinen zijn pertinent aanwezig:
    • Productie gerichte technische trainingen gekoppeld aan voertuigentechnologie van autobussen & -cars of industriële voertuigen zoals opleggers en citernen.
    • Opleidingen over machines, installaties en/of werkmethoden en veiligheidsopleidingen.
  • Je begeleidt bij de analyse van personeelsontwikkelingsbehoeften, naar aanleiding van de jaarlijkse evaluatie van werknemers, en maakt de vertaalslag naar training en development.
  • Je zorgt voor het vormgeven, organiseren en begeleiden van talent development programma's en trainingen inzake performance management, competentiemanagement en rond soft skills zoals coaching, communicatie en leidinggeven.
  • Je zoekt oplossingen voor knelpuntberoepen door het ad hoc organiseren van scholingsprogramma's met externe partners voor bijvoorbeeld lassers, CNC-machinebedienaars, heftruckbestuurders, chauffeurs en CAD-ontwerpers.
  • Je monitort de opleidingsinitiatieven van start tot finish met inbegrip van alle administratieve en operationele werkzaamheden. Dit behelst integrale procesbegeleiding zoals: deelnemers uitnodigen, agenderen, onthaal, faciliteren (eigen bedrijfs-leslokalen), registratie in het HRIS platform en evaluatieopvolging.
  • Je bent verantwoordelijk voor de aanvraag en opvolging van de sectorale opleidingssubsidiëringen voor werknemers tewerkgesteld in de sector metaal en technologie (PC 111 & PC 209) en verzorgt de administratieve verwerking ervan. •
  • Je volgt nauwgezet de opleidingsbudgetten op bij de uitwerking van de opleidingscatalogus.

Job requirements

  • Je hebt een master- of bachelor diploma en reeds enkele jaren ervaring binnen Learning & Development, bij voorkeur in een industriële omgeving.
  • Je werkt vlot met Microsoft Office toepassingen.
  • Je communiceert vlot in het Engels en het Frans.
  • Je hebt een spontane persoonlijkheid en je kan vlot een netwerk uitbouwen, zowel intern als extern.
  • Je hebt veel goesting om de trainingsmogelijkheden binnen het bedrijf meer op de kaart te zetten.
  • Je hebt geen podiumvrees. Je zal namelijk frequent een groep toespreken.
  • Je bent ondernemend, kritisch en hands-on.
  • Administratie schrikt je niet af en je zoekt actief naar manieren om processen beter en efficiënter te laten verlopen. •
  • Je bent stressbestendig en respecteert deadlines. •
  • Je bent dynamisch en werkt pro-actief.
  • Competentieprofiel
    • Klantenservice, Plannen en organiseren, Communicatievaardig, Verantwoordelijkheidszin, Resultaatgerichtheid
    • Analyse gericht, Kritisch denken, Zelfstandig kunnen werken, Samenwerken
    • Zin voor flexibiliteit
    •  

Compensation benefits

  • Werken in een omgeving waarin respect, ondernemerschap, klantgerichtheid en werkplezier centraal staan.
  • Deel uitmaken van een professioneel HR team.
  • Een vlot bereikbaar hoofdkantoor van een internationaal, hoogtechnologisch bedrijf met de hoofdzetel in België.
  • Uitdagende projecten met veel autonomie.
  • Een marktconform salaris gebaseerd op je ervaring, aangevuld met extralegale voordelen.

 

Organisatie

Van Hool is lokaal verankerd, maar met internationale faam. Het is een grote speler in niche segmenten in regio’s met winstpotentieel en dit wereldwijd: VS, Macedonië, Scandinavië, etc. Van Hool levert pionierswerk inzake nieuwe techologieën en de hoofdzetel in Koningshooikt is het kenniscentrum voor engineering en prototypes. De waarden: transparantie, familiaal, integriteit, kwaliteit en expertise, klantgericht, flexibel, integrator en vooral… onze mensen maken het verschil. Internationaliseren en automatiseren om te groeien is ons motto.

 

Zin om hier deel van uit te maken?

Check de jobsite van Vanhool

 

 

 

 

Wil jij mee aan de wieg staan van de L&D strategie bij Miele België & Luxemburg ? Bezit je de nodige didactische skills en geef je zelf graag opleidingen? Weet jij, dankzij jouw expertise, hoe je gedragsverandering kunt verankeren op langere termijn? Kom dan het HR Team van Miele vervoegen! Je komt terecht bij 5 leuke collega’s (HRBP, Payroll Officer, Recruiter, HR Assistant en HR Director). Samen gaan we voor een te gekke teamspirit waarbij we een open en directe communicatiestijl hanteren doorspekt met een vleugje humor.

 

Wat je bij ons gaat doen:

In deze gloednieuwe rol zorg jij voor de uitrol van onze L&D cultuur. Naast het opzetten en implementeren van een leer-en ontwikkelstrategie zal je ook zelf opleidingen geven (30%-40% van je tijd) m.b.t. soft skills. Je zal nauw samenwerken met zowel onze hoofdzetel in Duitsland als met L&D collega’s uit andere landen.

  • In kaart brengen van de ontwikkelingsbehoeften, samenstellen van een opleidingscatalogus en opzetten van samenwerkingen met opleidingscentra en externe trainers.
  • Inrichten van het Miele LMS platform en creëren van opleidingen (content, handouts, Powerpoints, fiches, …),
  • Verantwoordelijk zijn voor het L&D budget en ervoor zorgen dat de nodige subsidies bij de betrokken overheidsinstanties worden binnengehaald.
  • Continu evalueren van de verschillende groeitrajecten en ROI maximaliseren van de L&D activiteiten.
  • Sparringpartner zijn van het HR Team en management en rapporteren aan de HR Director. Voor uitvoerende taken krijg je ondersteuning van de HR Assistant.

 

Waarom je voor deze job moet kiezen bij Miele:

Bij Miele zetten we in op talent, groei en duurzaamheid. Wij bouwen aan een diverse en inclusieve werkomgeving waar iedereen gelijke kansen krijgt en de beste versie van zichzelf kan zijn. Werken vanuit je talent maakt je gelukkig en geeft je energie en goesting om het verschil te maken. Samen werken we aan innovatieve oplossingen die niet alleen bijdragen tot het succes van het bedrijf maar ook een impact hebben op de samenleving.

 

Daarom bieden wij jou:

  • Bediendecontract van onbepaalde duur.
  • Uiteraard krijg je een loon, dit vullen we aan met leuke extra’s: verzekeringen, maaltijdcheques, bonussen, ecocheques, kortingen op bedrijfsproducten,…
  • Bedrijfswagen, laadkaart, laptop en Iphone.
  • 6 Inhaalrustdagen en 3 extra dagen verlof bovenop het wettelijke verlof van 20 dagen.
  • Een flexibel gecombineerd met thuiswerk zodat je een goede balans kunt vinden tussen je werk en je vrije tijd.
  • Een moderne werkomgeving en de nodige tools om optimaal te kunnen werken.
  • Een sterk merk en een stabiel familiebedrijf dat klantentevredenheid hoog in het vaandel draagt.

 

De L&D Manager die wij zoeken:

  • Beschikt over een Bachelor in een relevante richting.
  • Heeft minstens 10 jaar werkervaring waarvan reeds 4 jaar in learning & development.
  • Weet hoe een Learning Management System in te richten.
  • Brengt creativiteit met zich mee en weet leerbehoeften te vertalen naar concrete oplossingen.
  • Bezit de nodige “business understanding” en is sterk in stakeholdermanagement.
  • Omarmt verandering en stelt bestaande processen in vraag.
  • Kan opleidingen geven in zowel Nederlands als Frans en Engels.

 

Interesse?

Solliciteer dan nu via de jobsite van Miele. Wij kijken er alvast naar uit jou te ontmoeten.

 

 

Je verantwoordelijkheden

Is het opleiden van werknemers jouw passie? Solliciteer dan naar de functie van Learning Specialist en help je collega's ontwikkelen! 

Als Learning Specialist creëer je een leercultuur binnen Delhaize om ervoor te zorgen dat medewerkers de nodige vaardigheden ontwikkelen om onze strategie te realiseren. Je helpt Delhaize om future-proof te worden!
 
Concreet beheer je projecten met betrekking tot nieuwe of verbeterde L&D leermiddelen en -processen om ervoor te zorgen dat onze leeuwen zich ontwikkelen en presteren. Je bent verantwoordelijk voor de aanpak en planning tot en met de implementatiefase. Je werkt nauw samen met je verschillende interne en externe stakeholders (L&D Manager, HRBP's, leveranciers, etc.). Je volgt de lopende projecten op om ervoor te zorgen dat ze op tijd, binnen het budget en volgens de vastgestelde doelstellingen worden voltooid. Je signaleert eventuele tekortkomingen en stelt alternatieven voor.   

  • Input geven en bijdragen aan het uitwerken van het jaarlijks opleidingsplan door de Learning Manager.
  • Up-to-date houden en bijsturen van bestaande opleidingsprogramma’s teneinde het opleidingsaanbod continu te aligneren met de associate development strategie en strategische prioriteiten van Delhaize en een maximale tevredenheid van de interne klanten te garanderen.
  • Ontwikkelen van een visie op en realiseren van voortdurende verbetering van interne trainingsprocessen.
  • Ontwikkelen van een visie op de implementatie van (digitale) tools en leerinfrastructuur en het opvolgen van de implementatie.
  • Opbouwen van strategische samenwerkingsverbanden met externe organisaties, leveranciers, consultants en academische instellingen om L&D-programma's te verbeteren.
  • Interne contactpersoon voor FlowSparks, zorgen voor effectief gebruik van het platform.
  • Opmaak en up-to-date houden van de opleidingscatalogus voor de toegewezen scope, ism de Project manager.

 

Je profiel

  • Sterke expertise op het gebied van instructieontwerp en leermethodologieën.
  • Bewezen ervaring in het ontwikkelen en verbeteren van trainingsprocessen en -programma's.
  • Kennis van digitale tools en implementatie van leerinfrastructuur.
  • Uitstekende samenwerkingsvaardigheden.
  • Analytische vaardigheden om de effectiviteit van trainingsprogramma's te beoordelen en te evalueren.
  • Bekendheid met FlowSparks of vergelijkbare leerplatforms.
  • NL met een goede kennis van FR en ENG.

 

Ons aanbod

  • Een job én een rijkelijk gevuld privéleven? Bij Delhaize kan dat. 
  • Je krijgt een aantrekkelijk loon aangepast aan jouw ervaring. Bovendien geniet je van diverse extralegale voordelen: bedrijfswagen met tank- of laadkaart binnen het federaal mobiliteitsbudget, gsm plus abonnement, netto vergoeding, jaarlijkse bonus, maaltijdcheques, uitgebreide groepsverzekering en facultatieve hospitalisatievergoeding, en uiteraard een personeelskorting in de winkel! 
  • Telewerk spreekt voor zich en wordt voor elke job anders ingevuld. 
  • En groeien? Dat gaat hard bij Delhaize. Door de opleidingen, op de werkvloer én via onze opleidingscatalogus, krijg je daar de ruimte voor. 
  • Doorgroeien? Ook dat kan. Vraag maar aan één van je toekomstige collega’s.


Spreekt bovenstaande functie jou aan? Solliciteer dan onmiddellijk en ontdek wat jouw mogelijkheden zijn bij Delhaize! 

 

Sollicitatieprocedure

Kijk hiervoor op de jobsite van Delhaize

 

 

Je takenpakket

Learning on the job? En liefst niet alleen voor jezelf, maar meteen voor een hele organisatie? Dit is jouw kans! Agristo groeide van een familiebedrijf uit tot eersteklas wereldspeler. Om te blijven pionieren, willen we op onze hightech sites meer dan ooit de juiste persoon op de juiste plek. 

  • Potatoholics, zo heten de medewerkers van Agristo. Ze zijn de motor van het bedrijf, daarom willen we inzetten op optimale persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je bouwt mee aan een leercultuur en groeimindset in onze 4 plants en op de HQ in Wielsbeke. 
  • Agristo Academy, een nieuw LMS, innovatieve leervormen zoals AR en VR: we hebben ambitieuze plannen voor Learning & Development bij Agristo. Samen met het L&D team bouw je projectmatig mee aan onze droom. Met als ultieme doel elke potatoholic mee te laten groeien met Agristo. 
  • Je werkt, samen met experts uit de business, blended opleidingstrajecten uit die onze potatoholics naar the next level kunnen tillen. Hierbij heb je geen schrik om je veiligheidsschoenen aan te trekken en de frietjes van dichtbij in de productieplants te zien passeren. 
  • Je kan leernoden vlot omzetten in leeroplossingen, met oog voor fun én efficiëntie. 

 

Wat verwachten we van jou

  • Je hebt minimum een bachelorsdiploma of bent gelijkwaardig door ervaring. Je hebt reeds een relevante werkervaring binnen L&D achter de rug 
  • Trainingsmethodieken, offline en online leertechnologieën, blended learning en hightech oefenmateriaal, kennen voor jou geen geheimen. 
  • Je bent flexibel, je neemt graag initiatief en werkt zelfstandig waarbij je weet om te gaan met meerdere prioriteiten. 
  • Je zet ideeën om in plannen, roadmaps en efficiënt project management 
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en een vermogen om potatoholics op alle niveaus van de organisatie te overtuigen van een groeimindset. 
  • Nederlands? Ja. Français? Bien sûr. English? Easy breezy. Tussen deze talen switch je makkelijk en correct. Kennis van extra talen is zeker een meerwaarde 


Wat krijg je ervoor terug

  • Een op maat gemaakt opleidingsprogramma dat je klaarstoomt om te groeien. 
  • En dat in een succesvolle familiale onderneming in volle groei waar de energie en het enthousiasme op elke vierkante meter voelbaar is. 
  • Een aantrekkelijk loonpakket met extra smakelijke voordelen (bedrijfswagen, maaltijdcheques, smartphone, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, …) 
  • Een flex reward plan met de mogelijkheid om een deel van je loonpakket zelf samen te stellen (fiets, multimedia, verzekeringen, verlofdagen …) 
  • Een mooie en lichtrijke werkomgeving in ons stijlvol hoofdkantoor 
  • Op tijd en stond een oprecht compliment en een deugddoende schouderklop voor jouw inzet. 
  • Een paar extra kilo’s op de weegschaal, want je koopt voortaan diepvries frietjes, kroketjes en andere aardappelproducten aan voordelig tarief. 
  • Onder de hashtag #onefamily: fijne collega’s – mede Potatoholics – die je met raad en daad bijstaan. 

 

Solliciteren

Louise Heylen
HR@agristo.com
+ 32 (0)56 54 09 00

 

 

Wie zijn wij?

Bij The Learning Hub innoveren we op het gebied van leren. We ontwerpen, ontwikkelen en implementeren digitale leeroplossingen op maat, van a tot z.

We ondersteunen zowel grote klanten als kleinere organisaties, zowel overheidsdiensten als bedrijven. Onze projecten variëren van ad hoc e-learning ontwerp en ontwikkeling tot langdurige partnerschappen en strategisch advies op het gebied van leren.


Wie zoeken we?

We zijn van plan om een van onze content creatie teams uit te breiden. We zijn op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in/hebben ervaring hebben met de ontwikkeling van e-learning.

Je moet in staat zijn om:

  • Een verhaal te creëren (vaardigheden in copywriting en uitstekende schrijfvaardigheden in het Nederlands!)
  • Inhoud kritisch te beoordelen (aangeleverd door de klant)
  • Deze inhoud te bespreken met de klant (vergaderingen organiseren en bijwonen)
  • Inhoud te ontwikkelen in Articulate Storyline volgens een vooraf bepaald Storyline-sjabloon, met inachtneming van de richtlijnen van de klant met betrekking tot UX, branding, schrijven, lay-out, enz.
  • Optioneel: aanvullende grafische elementen ontwikkelen

Je zult voornamelijk werken met Articulate Storyline 360.

Je zult nauw samenwerken met je interne projectteam en het projectteam van de klant.

Welke vaardigheden moet je hebben?

  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands.
  • Je bent diplomatiek en geduldig.
  • Je bent goed in het onthouden van regels en het naleven van afspraken.
  • Je bent een snelle leerling en kunt je aanpassen aan nieuwe onderwerpen.
  • Je bent kritisch en resultaatgericht.
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en oog voor detail.
  • Je bent in staat om coole en didactisch sterke verhalen te bedenken en te schrijven.
  • Je werkt doelgericht en past je manier van werken (didactische aanpak, schrijfstijl, enz.) aan de eindgebruiker aan.
  • Je hebt een creatieve, open en flexibele mindset.
  • Je hebt inzicht in grafisch ontwerp (bijv. kleurgebruik, objectpositionering en -uitlijning, paginalay-out, selectie van relevante visuals die passen bij de algemene stijl van de inhoud, enz.).
  • Je bent in staat om complexe informatie om te zetten in duidelijke visuals OF (als je zelf geen grafische ontwerpvaardigheden hebt) kunt beschrijven hoe je bepaalde informatie zou visualiseren.
  • Je hebt een "can do" mentaliteit en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je kunt deadlines halen.
  • Je kunt omgaan met feedback en ernaar handelen.
  • Je wordt erkend als een assertieve en vloeiende communicator en voelt je op je gemak in verschillende situaties, ook bij het spreken voor een publiek.
  • Je bent een teamspeler, maar je kunt ook autonoom werken.
  • Je vindt het leuk om te leren en jezelf te verbeteren.
  • Interesse in (en/of ervaring met) face to face of online training (bijv. over Instructional Design of de tools die we gebruiken) is een extra pluspunt.
  • Studies op het gebied van onderwijskunde, pedagogische wetenschappen, psychologie, learning management, ... of een eerste ervaring in Instructional Design zouden zeker een grote meerwaarde zijn.


Wat bieden we?

  • Een start-up mentaliteit met sterke ervaring achter de schermen.
  • Coaching, training en begeleiding vanaf dag 1.
  • Competitief salarispakket met secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Mogelijkheid om vanuit huis te werken.
  • Als lid van de Cronos Group profiteer je van alle voordelen van de groep (kortingen, Cronos-zorgservice, sport, enzovoort).


Meer info? Bekijk de website: www.thelearninghub.be 

Doel van de functie

Als HR Training & Development Officer ben je verantwoordelijk voor de talentontwikkeling binnen ICO. Je bouwt mee aan het strategisch opleidingsbeleid en helpt de organisatie en de individuele medewerkers bij het detecteren van opleidingsbehoeften. Binnen de context van de lerende organisatie zoek je samen naar de beste manieren om de competentieniveaus te verhogen. Waar mogelijk geef je zelf training. Daarbij sta je ook in voor het administratief beheer van de opleidingen in het HR systeem (AFAS) en voor de subsidieaanvragen. Als HR businesspartner trek je diverse projecten met als rode draad de ontwikkeling van onze organisatie.

Taakomschrijving:

Talentontwikkeling 

  • Je staat in voor de ontwikkeling en implementatie van een strategisch opleidingsbeleid. Dit doe je door middel van :
  • het vertalen en uitvoeren van de bedrijfs- en HR strategie als onderdeel van het competentiebeleid, het detecteren van opleidingsbehoeften, het opmaken van individuele opleidingstrajecten, het inplannen, registreren en evalueren van opleidingen zowel op individueel als op teamniveau, samenwerking met externe partners, …, het ontwikkelen en geven van eigen trainingen (soft-skills).

Organisatieontwikkeling

  • Je staat in voor de ontwikkeling en implementatie van een strategisch opleidingsbeleid. Dit doe je door middel van :
  • de organisatie van een 2-jaarlijkse tevredenheidsenquête, de ondersteuning bij organisatiewijzigingen, het ontwikkelen en implementeren van efficiënte opleidingsprocessen, -procedures, -inzichten,…, de uitbouw van een lerende organisatie, creëren van een cultuur waarin verandering en leren een natuurlijk gegeven is. 

Opleidingsadministratie 

  • Registratie opleidingsbeleid waaronder : KPI’s, beheer opleidingsbudgetten, correcte administratie binnen AX Dynamics (facturatie) en Profit (registratie), opleidingsCV’s, ISO-certificaat (audit), aanvraag, opvolging en afhandeling subsidies, rapportering sociale balans.

Projecten 

  • Projecten op een effectieve en efficiënte manier uitvoeren zoals : werkgroepen ivm syndicaal gerelateerde topics (CAO 104, deconnectie, …), ad hoc projecten binnen het veld van T&D en HR, verbeteringstrajecten i.k.v. resultaten tevredenheidsenquête. 

Technische expertise

Bachelor of Master ( in een humane richting ) met een relevante werkervaring

Competenties

  • Kerncompetenties : Integriteit, innovatie, intensiteit.
  • PC :Microsoft Office pakket (Word, Excel, Powerpoint, Oulook).Kennis Profit / Softwarepakket competentiemanagement
  • Talen: Nederlands/Engels 
  • Functiespecifieke competenties :   Plannen en organiseren, organisatiesensitiviteit, strategisch denken, discretie, schriftelijke en mondelinge vaardigheid, presenteren, probleemanalyse, stressbestendigheid, flexibiliteit, klantgerichtheid, kwaliteitsgerichtheid, resultaatgerichtheid, voortgangscontrole, samenwerken, luisteren, zelfontwikkeling.

Verantwoordelijkheden:

  • Budgettering & rapportering i.k.v. opleidingstrajecten
  • Controle facturatie opleidingen a.d.h.v. goedgekeurde aankooporders

Plaats in de organisatie:

  • Rapporteert aan : Manager Human Resources

Werkomstandigheden:

  • 40 % bureauwerk, 60% op de werkvloer. Regelmatige verplaatsingen tussen de 2 sites

Solliciteren

 

 

24+ is gevestigd te Berchem (Antwerpen) en is een joint venture van KBC en VAB Groep. Wij zijn het Customer care center van KBC. We staan in voor een brede waaier aan klantencontacten van niet-commerciële aard voor KBC: we bieden gebruikersondersteuning, administratieve en technische ondersteuning aan klanten, kantoormedewerkers, verzekeringsagenten en medewerkers van KBC Live. In al deze communicatie staat steeds de kwaliteit van de interacties centraal. Bij interne zowel als externe contacten is het ons doel om een positief gevoel achter te laten en zo bij te dragen aan het sterke imago van de producten en diensten van KBC. Deze klantbeleving is wat we onze plusfactor noemen!

Om de groei van ons bedrijf mee te ondersteunen, zijn we op zoek naar een 

Tweetalige opleider (NLFR)

 

Functie

  • Als opleider ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van opleidingen en tools en voor het up-to-date houden van de kennis  en verdere ontplooiing van de medewerkers. Je zorgt ervoor dat de hiervoor gebruikte opleidingen en tools helpen om dit te bereiken.
  • Je ondersteunt binnen onze operationele teams de collega’s die zelf opleiding geven. Zo geef je hen inzicht in lesmethodes en didactische hulpmiddelen zodat zij met vertrouwen en met de nodige bagage opleiding kunnen geven. Je houdt de vinger aan de pols en bent klankbord waar nodig.
  • Je neemt een rol op in de groei!trajecten van onze medewerker en kan vanuit opleiding de lead nemen in andere interne projecten. Aan de hand van het opleidingsplan worden de opleidingen in overleg met de teammanagers tijdig ingepland.
  • Je kan verschillende leermethodes toepassen zoals: webinars initiëren, , workshops begeleiden, klassikaal lesgeven, praktijkonderricht, e-learnings,  en blended learning. Ook hybride leren schrikt je niet af.
  • Je detecteert individuele en algemene opleidingsnoden van medewerkers binnen het brede domein van persoonlijke ontwikkeling en je vertaalt deze noden in opleidingen, themaweken, etc.
  • Samen met de kennisexperts van KBC ontwikkel je opleidingen voor 24+ die vereist zijn in het kader van uitbreidingen van operations en implementaties van nieuwe technologieën. Hiervoor werk je nauw samen met projectmanagers van 24+ en KBC. Je begeleidt en observeert de medewerkers, van op afstand of ter plekke en geeft hierover feedback aan de teammanagers.
  • Naast het begeleiden van medewerkers, draag je bij tot de ontwikkeling en het onderhoud van kennistools die de medewerkers gebruiken voor hun dagelijkse activiteiten en verzorg je vaardigheidstrainingen voor het hele bedrijf.
  • D.m.v. samenwerking met leidinggevenden en staf, neem je initiatieven ter verbetering van de operaties.
  • Je neemt de lead in het ontwikkelen van nieuwe opleidingen en werkt deze samen met collega’s verder uit.

Profiel

  • Een eerste ervaring als opleider, bij voorkeur in een customer care omgeving, is een must.
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk
  • Je bent leergierig en gedreven om je kennis over te dragen naar je collega’s en dit doe je op een enthousiasmerende, betrokken en inspirerende manier.
  • Je voelt aan wat er leeft binnen een groep en speelt hier op in.
  • Je werkt graag samen, maar kan zelfstandig en met zin voor initiatief je job invullen.
  • Je durft out-of-the-box denken en hebt geen schrik om verbeterinitiatieven voor te stellen.
  • Je oefent een signaalfunctie uit naar onze leidinggevenden toe.
  • Je bent tweetalig NL/FR en schrikt er niet voor terug om een volledige opleiding in het frans te geven indien nodig.
  • Je bent flexibel en stressbestendig en hebt geen probleem met multitasken
  • Deadlines schrikken je niet af.
  • Je stelt je werkdomein steeds kritisch in vraag. Daarom zoek je naar alternatieve insteken en volg je nieuwe tendensen op.
  • Je beschikt over een ruime algemene PC-kennis, werkt vlot in MS-Office en hebt gedegen ervaring met het internetgebeuren. Je bent op de hoogte van de nieuwste technologische evoluties.

Arbeidsregime

  • Contract van onbepaalde duur.
  • In principe van maandag tot vrijdag van 09.00u tot 17.15u, waarbij de nodige flexibiliteit naar bijv. avondopleidingen toe evenwel gevraagd kan worden.

Aanbod

  • Een groeiende en snel evoluerende organisatie.
  • Een omgeving waar initiatief nemen sterk wordt geapprecieerd.
  • Een groep met een toffe sfeer en oog voor persoonlijk welzijn; een aangename werkplek.
  • Marktconform loon met extralegale voordelen (maaltijdcheques, fietsvergoeding, vergoeding treinabonnement).
  • Uitstekende opleiding en begeleiding bij de job.
  • Binnen 24+ staat kwaliteit boven kwantiteit, waardoor we ons kunnen onderscheiden binnen de sector van customer care centers.

Solliciteren?

Verstuur zo snel mogelijk je CV en motivatiebrief naar JoinUs@24plus.be

 

 

 

Ter versterking van ons team zoeken wij een

Microsoft 365-expert

Word jij onze nieuwe collega? Wij zijn op zoek naar een trainer die zich thuis voelt in de Microsoft 365-omgeving.  

 

Lesgeven: Meer dan alleen maar knopjes

Als Trainer begrijp jij als de beste dat lesgeven niet bestaat uit alleen knoppen-training, maar uit het actief mee op zoek gaan naar pasklare oplossingen die cursisten kunnen toepassen in hun dagelijks werk om hun efficiëntie te verhogen. Door de theorie te vertalen naar de praktijk, zijn jouw trainingen voor hen relevant en waardevol en maak jij het verschil. Je bent in staat om je in te leven in de werkprocessen van de deelnemers en helpt hen om hun weg te vinden in de softwareprogramma’s. Je inspireert en motiveert hen met je creatieve oplossingen en duidelijke uitleg.

Projectwerk in-company trainingen

Je hebt een open oor en oog voor de noden van de klant en bent actief betrokken bij het bepalen van de bedrijfsdoelstellingen en het opstellen van een opleidingstraject voor de doelgroep. Je bent hun partner in talentontwikkeling die hen bijstaat in de verbetering van de bedrijfsresultaten. Je helpt mee te bouwen aan duurzame klantenrelaties.

Content Creatie

Het geeft je een kick om de snelle veranderingen binnen Microsoft 365 op de voet te volgen en je integreert deze vlot in je cursussen. Je denkt actief mee over de lesinhoud en de lesformat, zowel voor open trainingen als voor maatwerk bij onze klanten. Op de momenten dat je geen les geeft, heb je de mogelijkheid om van thuis te werken. Zo kan je volledig concentreren op het creëren van nieuwe content. Instructievideo’s voor op ons online leerplatform neem je op in onze professioneel uitgeruste studio. Als digitale content creator begrijp je dat technologie een belangrijke rol speelt en denkt actief mee na over hoe jij als lesgever een meerwaarde kan zijn en blijven en verwerkt de nieuwe mogelijkheden van AI op een waardevolle manier in je cursussen.

Wat verwachten we van jou:

  • Je bent iemand die graag bijleert. Microsoft zit niet stil, dus jij ook niet 
  • Je bent iemand die graag in contact komt met mensen en er ook echt energie uithaalt om mensen verder te helpen  
  • Vloeiend Nederlands en Engels is een must. Spreek je ook Frans? Dat is een leuke bonus 
  • Je komt met nieuwe initiatieven en ideeën zowel op vlak van lesinhoud als lesformat  
  • Je hebt drie jaar relevante bedrijfservaring en hebt een hogeschool- of universitair diploma 
  • Je kan goed overweg met de gangbare Microsoft 365-toepassingen
  • Idealiter heb je een goede kennis van Excel en het PowerPlatform of ben je bereid je hierin te specialiseren

Wat bieden wij:

  • Je krijgt volop de kans om jouw talent verder te ontwikkelen. Wil je graag iets bijleren? Je zit aan de bron!
  • Je komt terecht in een warme omgeving waarin je de vrijheid krijgt om jouw skills te ontwikkelen 
  • Uitdaging. In deze branche staat de wereld nooit stil, je wordt steeds geconfronteerd met innovatie 
  • De keuze: een kantoor in het hartje van Antwerpen of de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken 
  • Gevarieerde dagen. Je komt in elke lesopdracht met andere mensen in contact op andere locaties 
  • Marktconform salaris aangevuld met: 
    • Eindejaarspremie 
    • Groepsverzekering met Pensioensparen 
    • Hospitalisatieverzekering
    • Maaltijdcheques en Ecocheques
    • Reisvergoeding of Thuiswerkvergoeding 

Bent jij geboeid door deze functie?

Solliciteer nu via secretariaat@bitbybit.be

Als Teamverantwoordelijke learning en development rapporteer je hiërarchisch aan de Directeur HR&O van de Ondersteunende Diensten van de Groep CM-MC en rapporteer je functioneel aan de HR directie CM, OD-SUP en ZIVAMI.

Je bent verantwoordelijk voor een tweetalig team van een 20-tal leerarchitecten, experten digital learning, coördinator-lesgevers (Campus/Formation) en support-collega’s.

De structurele werkplaats van deze functie is Schaarbeek en daarnaast verplaats je je op regelmatige basis naar verschillende sites in België.

Je belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Je vertaalt de HR doelstellingen en prioriteiten van CM, OD-SUP en ZIVAMI, in afstemming met de respectievelijke HR directie en de procesverantwoordelijken HR, naar concrete team- en individuele doelstellingen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de organisatie en coördinatie van de procesactiviteiten binnen de entiteit CM, OD-SUP en ZIVAMI en je zorgt dat de teamdoelstellingen behaald worden (bewaken van de KPI’s, serviceniveaus (SLA’s)). In dit kader evalueer je op regelmatige basis de dienstverlening met de interne klant en zet je de nodige verbeteracties op.
  • Je bent een sparringpartner voor de directie van CM, OD-SUP en ZIVAMI: zo begeleid je hen bij het opmaken van ontwikkelingsstrategie, vertaald in een jaarplan en zet leertrajecten en seminaries voor onder andere de directie en kaderleden mee op.
  • Binnen jouw beleidsdomein learning & development voel je wat in de organisatie leeft: je pikt signalen op en werkt oplossingen uit met aandacht voor vernieuwde leervormen en initieert de nodige innovatie en leercultuur in onze organisatie.
  • Je adviseert in complexe dossiers in overleg met de HR&O-specialisten, procesverantwoordelijken en/of HR directie.
  • Je zorgt voor een optimale en evenwichtige verdeling van de beschikbare resources en van het werk, teneinde de continuïteit en het behalen van de vooropgestelde objectieven door de klant te garanderen.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de instroom en uitstroom binnen je team & staat in voor de HR-cyclus van de medewerkers binnen je team (objectievengesprekken, functioneringsgesprekken en evaluatiegesprekken).
  • Je bent verantwoordelijk voor de aansturing, coaching en begeleiding van het team in de dagelijkse uitvoering van hun functie.
  • Je gaat continu op zoek naar innovatieve werkwijzen om de werking van het team te optimaliseren.
  • Je neemt vanuit jouw beleidsdomein deel aan verschillende overlegfora bij de interne klant en neemt soms projectmatige opdrachten op. Daarnaast neem je ook de lead in bepaalde departements- of groepsgerelateerde projecten of opdrachten (vb. budgetopvolging).

Profiel

  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring. Je bent leergierig en wil levenslang leren.
  • Je hebt 5 jaar ervaring in het HR&O-domein en als peoplemanager en beschik je over een brede kennis van het domein. Ervaring in het aansturen van een virtueel team is een troef.
  • Ervaring met werken in een procesgestuurde matrixorganisatie is een sterk pluspunt.
  • Je bent een dynamische bezieler die enthousiasme aanwakkert en de doelstellingen samen met jouw teamgenoten behaalt.
  • Je hebt ervaring in het begeleiden van change en bent ook sterk in transversaal samenwerken. Je bent daarin een bruggenbouwer die de meerwaarde van de samenwerking faciliteert.
  • Je bent creatief, innovatief en bent daarnaast een goede communicator en netwerker. Je staat voor de waarden en belangen van CM-MC en zet deze ook om in de praktijk. 
  • Je wordt erkend voor je organisatievaardigheden en je gestructureerde manier van werken. 
  • Je onderscheidt je door je pro-activiteit en verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je hebt een uitstekende kennis van MS Office (Word, Excel,…) en O365.
  • Je bent bereid om je op regelmatige basis te verplaatsen in functie van de noden en urgenties binnen het team. Een aanwezigheid in Schaarbeek is niet wekelijks vereist.
  • Je bent tweetalig.

Solliciteren

 

HR Business Partner Learning & Development

 

Over Veolia Belux 

Veolia Belux, een dochteronderneming van de Veolia Groep, biedt haar publieke en privé-klanten een compleet gamma milieuoplossingen op het gebied van water, afval en energie. Veolia Belux helpt haar klanten om hun milieu-impact te verminderen en zo in te spelen op de klimaat noodsituatie. Veolia Belux is aanwezig in heel België, stelt 4.200 mensen tewerk en heeft een omzet van 800 miljoen euro.

 

Functieomschrijving

Als lid van ons Learning & Development Team ben je verantwoordelijk voor het verder uitwerken van ontwikkelingsinitiatieven en de uitrol van nieuwe opleidingstrajecten voor onze medewerkers.  Op basis van de behoeften van de business ga je individuele en collectieve programma’s opbouwen die de verdere ontwikkeling van onze medewerkers ondersteunen.

 

Jouw taken

  • Je analyseert aanvragen van management, teams en individuele medewerkers. In dit kader begeleid je soms zelf leerinitiatieven (vb coaching, workshops) of ga je samen op zoek naar een goede methodiek of externe partner.
  • Je neemt initiatieven om een leercultuur in de organisatie mee vorm te geven.
  • Je brengt als leeradviseur meerwaarde vanuit ontwikkelen en leren, zowel op individueel als gemeenschappelijk niveau.
  • Via je netwerk van HR en andere collega’s blijf je op de hoogte van de ontwikkelingsbehoeften van medewerkers en maak je op basis hiervan een aantrekkelijk leeraanbod.
  • Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en implementatie van nieuwe leertrajecten, bv. opleidingen voor chauffeurs, contactcenter medewerkers, omgaan met gevaarlijk afval, …) en werkt zo mee aan de verder ontwikkeling van de Veolia Academy.
  • Je creëert samen met collega’s inspirerende seminaries en opleidingsevents voor kaderleden.
  • Je ontwikkelt de samenwerking met externe partners door een netwerk op te bouwen van coaches dat ons kan ondersteunen.

 

Functie-eisen

  • Je hebt een universitair diploma of 5-8 jaar ervaring als HR Generalist of L&D Specialist.
  • Je bent sterk vertrouwd met leerprincipes zoals participatief werken en ervaringsgericht leren, alsook met leer- en ontwikkelingsinitiatieven.
  • Je hebt ook al ervaring met Learning Management Systemen. Kennis van Cornerstone is een grote troef.
  • Je bent mobiel om op de verschillende Veoliasites te werken over heel België, je uitvalsbasis zal Brussel zijn.
  • Je bent een uitstekende teamplayer.  Je neemt graag initiatieven om nieuwe processen te implementeren.  Je pakt de zaken actief aan.
  • Je bent vlot tweetalig Frans – Nederlands en hebt een goede kennis van het Engels
  • Je beheerst de Microsoft Office tools en de Google tools
     

Ons voorstel

  • Wij bieden een uitdagende en afwisselende job in een dynamische & vlotte werksfeer waarbij je kan rekenen op een degelijke interne opleiding binnen een internationale groep die volop in ontwikkeling is.
  • De kans om je eigen functie vorm te geven en met het team het learning & development beleid uit te werken.
  • De mogelijkheid om mee te bouwen aan een leer-en ontwikkelingscultuur. Werken in een omgeving die “medewerkers ontwikkelen” als één van de belangrijkste management principes naar voor schuift.
  • Wij voorzien een aantrekkelijk verloningspakket met extralegale voordelen, inclusief een bedrijfswagen.

 

Meer info 

 

 

Stimulearning by Bedrijfsopleidingen.be

Events & Inspiratie

19/10/23: De Pottenkijker - TVH Group

24+25/10/23: Masterclass AI for L&D

26/10/23: L&D Talks

26/01/24: Proeverijen, L&D Festival

Laatste evaluaties

Abonneer je op onze publicaties

CONTACT

K. Vandermeersch
kristoff@bedrijfsopleidingen.be
+32 486 65 51 81
I. Vanhaecke - boekhouding
isabelle@bedrijfsopleidingen.be