NL | FR  AANMELDEN
HOME

JOBS

 

Onderwijs Ondersteuner - Blended Learning

 

Diploma: Pedagogisch-georiënteerd masterdiploma of bachelorsdiploma.

Organisatie: GITO Overijse

Solliciteren: tot en met 22 maart 2021

Over de job

  • Als onderwijsondersteuner blended learning begeleid je het onderwijsteam en de directie bij het ontwerpen, verzorgen en evalueren van digitale didactiek. Hierbij maak je gebruik van didactische modellen van TPACK over de inzet en gebruik van onderwijstechnologie en multimedia in het onderwijs. Je stelt je coachend naar de leerkrachten op en denkt pro-actief mee daar waar het gaat om mogelijkheden en oplossingsrichtingen.
  • Je adviseert de directie bij het opstellen en uitvoeren van het pedagogisch-didactisch beleid en samen met de ICT-coördinator adviseer je eveneens de directie bij het opstellen en uitvoeren van het ICT-beleid.
  • Je houdt nauwgezet ontwikkelingen bij op het gebied van blended learning en deelt deze ontwikkelingen met je gesprekspartners. Je neemt actief deel aan het zichtbaar maken en delen van initiatieven, oplossingen en good practices op het gebied van digitale didactiek binnen en buiten de school. Hiertoe organiseer je regelmatig activiteiten om onderwijsteam en anderen mee te nemen in de ontwikkelingen op het gebied van digitale didactiek en de inzet van onderwijsleertechnologie. 
  • Je signaleert en inventariseert de ICT-behoefte van de opleiding en de wensen hiertoe gericht op de ondersteuning van de didactische werkvormen en je deelt dit met de directie. Je werkt mee bij de praktische uitwerking van oplossingsrichtingen door je expertise in te zetten tijdens de ontwikkel- en testfase.

Over jou

Ben jij expert op het gebied van blended learning? Dan zijn wij op zoek naar jou!

  • Je hebt een didactische en onderwijstechnologische achtergrond met up-to-date kennis van ontwikkelingen op het gebied van blended learning (of je bent bereid om dit op een schooljaar met succes te verwerven)
  • Je hebt kennis van courante softwareprogramma’s in onderwijs Google for Education, Moodle, H5P, Xerte) en baan je gemakkelijk een weg doorheen educatieve tools.
  • Je kent TPACK en ondersteunt het onderwijspersoneel hierbij
  • In staat interne en externe ontwikkelingen op het gebied van blended learning te signaleren, te analyseren en om te zetten naar activiteiten.
  • Uitstekende advies- en coachvaardigheden.
  • Pro-actief en verbindend.
  • Jouw expertise op het vlak van online onderwijs, online toetsing en onderwijskwaliteit zet je in door het adviseren en ondersteunen van onze leerkrachten op dit vlak.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Je beschikt bij voorkeur over een pedagogisch-georiënteerd masterdiploma of bachelordiploma.

Waar ga je werken?

GITO: Gemeentelijk Instituut Technisch Onderwijs Overijse, Stationsplein 4, 3090 Overijse

 Wat bieden we jou?

  • Loon: Verloning cfr de wettelijke barema’s 
  • Voordelen:
    Fietsvergoeding
    Terugbetaling openbaar vervoer van en naar het werk volgens richtlijnen departement onderwijs en vorming.
    Je krijgt alles wat je nodig hebt om je job goed te doen: een smartphone, een laptop en de mogelijkheid om bij te leren

Wat zijn de selectiestappen?

  • Stap 1: Solliciteer tot en met 22 maart 2021
  • Stap 2: Indien je cv in aanmerking komt neem je deel aan het schriftelijk aanwervingsexamen op 30 maart 2021
  • Stap 3: indien je slaagt in het schriftelijk examen neem je deel aan het mondeling examen op 1 april 2021

Hoe solliciteren?

  • Solliciteer online via: https://www.jobsolutions.be/register/7278

Heb je nog vragen over deze vacature?

Je kan terecht bij de Personeelsdienst via personeelsdienst@overijse.be of
02 785 33 40.

Wij vinden kwaliteiten belangrijker dan afkomst, geslacht, leeftijd, geaardheid, geloof of een handicap. Het zijn jouw pittige talenten die het verschil maken.

Global Talent Manager

  • Marius Duchéstraat, BE 1800 VIlvoorde
  • Full-time
  • Department: HR

Company Description

PB Leiner is one of the world’s leading producers of high quality gelatins and collagen peptides. It has a global presence in terms of both its plants and sales representatives. PB Leiner’s objective is to spot and exploit opportunities for its customers and to anticipate future trends. In this regard, PB Leiner was the world’s first gelatin producer to market multifunctional gelatin products. PB Leiner supplies a continuously growing market in food, pharma, health nutrition and technical applications. PB Leiner has approximately 1,200 collaborators throughout the world and is part of Tessenderlo Group.

The philosophy that ‘Every Molecule Counts’ defines the unique attitude to sustainability and continuous practical innovation within each Tessenderlo Group department. As an international company with Belgian roots, Tessenderlo Group also stimulates personal and local entrepreneurship, creating opportunities for all employees to take on challenging roles and real responsibilities. On top of this, people can further develop their competencies through training and are rewarded with competitive compensation and benefits packages.

Job Description

Are you seeking a career in an international and entrepreneurial environment? Do you get energized from designing programs with global reach, leveraging your earlier experiences for building new practices at an ambitious organization? Want to be responsible for our International Talent Management agenda? PB Leiner should be your next employer!

In our ambition to be recognized as a preferred employer and market leader, we see our talented team as a strategic differentiator in the market place. Our people strategy requires focus on developing and engaging people that fit with our unique culture, growing the pool of leaders, and implementing effective HR processes and policies, as well as sharing best practices between entities.

To implement this new global Talent strategy and learning culture, the PB Leiner HR department, located in Vilvoorde, is looking for a Global Talent Manager. In this role you:

  • Have fun with designing and delivering learning and development tracks for all levels in all PB Leiner entities globally, from concept to implementation. Depending on the topic, you build it yourself, work with external partners or coach our own HR Community.
  • Act as a change agent, leading the implementation of our new Talent Management Suite (Cornerstone) in the BU, so it becomes an enabler for the business. It starts with our new LMS tool, soon followed by e.g. Performance Management & Talent Acquisition.
  • Enjoy managing & tracking global projects on leadership development, engagement, consultative selling or cultural transformation, to name a few.
  • Take our succession planning and talent pipelining to the next level. 
  • Are a passionate coach that supports and trains our local HR community on topics like the implementation and effectiveness of our people processes, the new talent management framework and LMS-tool, raising the bar for leaders and engagement strategies.
  • Like to take on the occasional recruitment process for critical positions.
  • Stay updated on the new trends and technologies in talent management, and make proposals to implement, when relevant.

You report to the Global VP HR of PB Leiner and join forces with the Group Talent Team.

Qualifications

  • Bachelors’ or Masters’ degree in Psychology, Pedagogy, Human Resources Management, Sociology or equivalent through experience. Coaching certificate is a plus.
  • Minimum of 8 years’ HR experience, whereof 3 years’ experience in an international HR generalist or talent role.
  • Experience with leadership development, change management and employee engagement programs, from concept to hands-on implementation (including workshop creation & excellent facilitation skills).
  • As a conceptual thinker, curious by nature, you are able to make sense of complex information and formulate a global and comprehensive Talent framework.
  • With your creativity and pragmatic attitude, you translate this framework to workable concrete solutions.
  • As a trusted sparring partner you convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.
  • With a collaborative and engaging approach, you create a climate where people are motivated to work together to help the organization achieve its objectives.
  • Passionate to apply acquired expertise and eager to further develop knowledge and skills. Ready to roll up the sleeves where needed.
  • Excellent communication skills in English, both written and verbally. Knowledge of Dutch, Spanish or Chinese are a plus.
  • Willing to travel globally occasionally.

Apply

 

TALENT DEVELOPMENT & LEARNING DIRECTOR in Waregem

Over ons

Beaulieu International Group (B.I.G.) is a global specialist in raw chemical materials (polymers), semi-finished engineered products (yarns, fibres, technical textiles and technical sheets) and is a leader in a broad range of floor coverings for the residential and commercial markets (vinyl rolls, vinyl planks, laminate, parquet, carpet, needle felt, artificial grass and mats) as well as upholstery fabrics.

Headquartered in Belgium, B.I.G. employs nearly 5,000 people across 29 plants, 20 sales and distribution offices, with a major presence in 17 countries all over Eurasia, the Americas and Oceania. The company achieved a 2019 turnover of €2 billion and is serving customers in 140 countries. True to its roots as a family business, B.I.G. puts sustainability, innovation and care for its employees central.

A new challenge?

Become our Talent Development Director and help us develop, retain and engage the right profiles for the realization of our B.I.G strategic ambitions towards 2025.

About the job

The Talent Development Director will lead the establishment and implementation of Talent Development and Learning programs, policies and procedures ensuring B.I.G develops, retains and engages the right profiles for the realization of B.I.G strategic ambitions towards 2025.

The role reports to the Director People & Organization of B.I.G and is member of the Global HR Leadership team of B.I.G.

Main responsibilities & key tasks

  • Develop and rollout state-of-the-art talent management policies, programs and processes in order to identify, nurture, develop and engage top talent at B.I.G while ensuring proper attention to non-performing talent.
  • Design of and facilitation of Young Graduate, (Hi)Po and Leadership Programs.
  • Set-up a Learning & Development function focusing on identifying learning needs and building efficient L&D plans and programs to meet key learning needs.
  • Support HR Business Partners with concrete tools, processes and hands-on support in being a trusted advisor to business leaders both on talent/succession planning as on learning.
  • As Change Champion, lead the culture and change aspects of B.I.G transformational programs in order to ensure buy-in, participation and engagement of key stakeholders for the transformation programs.

Competencies & skills

  • You have a Master’s degree and at least 5-10 years’ relevant experience within international companies or as consultant.
  • You have experience with organizational design and development including change management, talent management and succession interventions in international organisations, designing and implementing leadership capabilities reviews and development initiatives, performance management and succession processes.
  • You are strong at strategical and conceptual thinking and have strong project management skills
  • You are a strong and charismatic communicator with excellent influencing skills.
  • You are a team player.
  • You are pro-active, stress resilient, pragmatic, result oriented, flexible and a change leader.
  • You are fluent in Dutch and English.

What’s in it for you?

  • You‘re joining a growing company with respect for its people, passion for its products and striving for continuous innovation
  • An attractive remuneration package
  • A challenging future in an international context with numerous internal opportunities
  • You will be a member of the Global HR Leadership team of B.I.G

Solliciteren 

Ben jij op zoek naar een impactvolle job? Eentje waarbij je vanuit de kern kan meewerken aan de groei van Alken-Maes?  Ervoor zorgen dat onze medewerkers en organisatie de juiste ondersteuning hebben op elk vlak om zich te ontwikkelen?

Klinkt goed? Dan zoeken wij jou!

Alken-Maes zoekt een Talent & Learning Specialist. Iemand die zijn of haar tanden zet in de uitvoering van onze talent & learning strategie. Een consultant, change agent, facilitator en business partner in één om onze business naar the next level te brengen.

Jouw rol

  • Als Talent & Learning Specialist zorg jij voor de effectieve implementatie & uitvoering van onze talent & learning strategie binnen alle lagen van de organisatie. Je bouwt zo een duurzame leercultuur uit die gericht is op het behalen van onze organisatiedoelstellingen en het motiveren en engageren van onze medewerkers.
  • Jij kent en snapt de noden van onze business en weet waar we naar toe willen. Je maakt dan ook de vertaalslag van je gap-analyses naar de nodige talent & leerprioriteiten. Jouw input zorgt ervoor dat we onze talentontwikkelings- en leerstrategie kunnen finetunen om zo de nodige skills & capabilities te blijven ontwikkelen
  • Op basis van jouw effectieve analyses ga je aan de slag met het ontwerpen, implementeren, verbeteren en coördineren van leer- en talentonwikkelingsprogramma’s en content zowel voor continue programma’s als voor ad hoc aanvragen om zo aan de noden van onze organisatie, departement of werknemers te beantwoorden. Hiervoor gebruik je zowel de tools die reeds bestaan binnen de bredere HEINEKEN-groep en inzichten van interne peers, maar connecteer je ook met relevante externe vakspecialisten en aanbieders van oplossingen zodat we initiatieven met grote impact kunnen ontplooien en dat ons aanbod binnen Alken-Maes zo relevant mogelijk blijft.
  • Als process owner van onze performance management cycle sta je in voor de nodige communicatie binnen Alken-Maes zodat alles tijdig wordt opgeleverd. Je bent ook de SPOC voor line managers rond het proces en samen met de HRBP’s borg je een correct verloop van onze reviews & zorg je waar nodig voor relevante challenge naar de business toe.
  • Samen met de HRBP’s draag je ook bij aan de implementatie van onze talentstrategie en zorg je ervoor dat talent (h)erkent wordt binnen Alken-Maes. Je neemt het voortrouw bij de implementatie van talent management & succession strategieën en het uitteken van carrièrepaden binnen onze organisatie.
  • Je staat ook in voor operationele kwaliteit. Hierbij word je operationeel ondersteund door onze Talent & Learning administrator:
  • je beheert de learning content in ons LMS systeem en waar nodig zorg je voor inhoud creatie.
  • Je coördineert   onze talent processes in ons Performance Management Systeem
  • En uiteraard streven wij voortdurend naar beter. Onder het motto ‘meten is weten’ zorg jij voor de nodige rapportering in input rond je expertise domein. Op die manier monitor je de effectiviteit van onze acties, zorg je ervoor dat onze oplossingen zo kwaliteitsvol mogelijk zijn en creëer je bewustzijn en zichtbaarheid binnen de organisatie voor onze Talent & Learning topics.

What's in it for you?

  • Je start in een dynamisch en interessant bedrijf waarin we met z’n allen voor 1 doel gaan: de consument heerlijk verfrissende pintjes en ciders voorschotelen.
  • Een veelzijdig team van zowel generalisten als specialisten dat de business zo goed mogelijk ondersteunt op hr-vlak.
  • We zijn lokaal én internationaal. Alken-Maes combineert een 100 procent lokaal product met alle kansen die Heineken als internationale groep biedt. The best of both worlds, toch?
  • Een boeiende job waarin geen enkele dag dezelfde is. 
  • Een mooi salarispakket met verschillende extralegale voordelen: een bedrijfswagen als je die wil, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering en minstens 30 dagen verlof

Dit ben jij

  • Je hebt minstens 4 jaar ervaring binnen learning development en hebt solide ervaring in het ontwerpen, implementeren en managen van programma’s
  • Idealiter ben je ook al in aanraking gekomen met Performance & Talent management, Career Development & Leadership Development.
  • Je hebt ervaring met LMS-systemen (zelf werken we met Successfactors) & je hebt de nodige savvyness om learning content te ontwikkelen in digitale tools
  • Jij weet als geen ander op welke manier je bepaalde competenties, kennis, vaardigheden kan laten ontwikkelen en welke tools hiervoor nodig zijn
  • Een analytische mindset is je ook niet vreemd.
  • Daarnaast heb je een uitstekende kennis van het Nederlands en kan je je professioneel uitdrukken in het Engels en het Frans.

Solliciteren

Dit kan via deze link.

HR Talent Development And Learning Specialist

 
BELGIUM, ANTWERP
 
We are OMP, a game changer that optimizes supply chains of the world’s leading companies with our very own smart software and services.
Are you eager to help build a Talent Management Center in a fast-growing company? Are you passionate about translating talent strategies and workforce dynamics into meaningful projects? Do you enjoy creating a productive and positive workplace?
Look no further, become a Talent Management Specialist at OMP! Read on to discover how to join our HR Talent Management team.
 
 
Your challenge
 
As a Talent Management Specialist, your focus will be on rolling out our talent management strategy and frameworks while ensuring consistency on a global level. People are our most important asset, and you’ll support the creation of a happy and productive workplace and the further development of our OMP employees. You will act as an ambassador, build relationships, and initiate and execute projects to ensure our employees and company are future proof.
 
You are responsible for: 
  • Promoting corporate values and shaping a positive culture. You will be a trusted advisor for everyone within the company.
  • Supporting the development and design of the Talent Center, establishing internal talent mobility processes, and managing talent-related projects.
  • Identifying, developing, and coordinating learning & development initiatives, such as personal and leadership development journeys, rolling out and reviewing the leadership program, expert development programs, etc.
  • Supporting the organizational design and leadership structure in line with OMP’s vision as we continue to grow.
  • Maintaining our wellbeing processes and initiating actions that stimulate sustainable employment and individual wellbeing support.
  • The Talent Management Specialist reports directly to the Talent Management Manager, and works closely with our Sr. Talent Management Expert, Training & Documentation team, Communication colleagues, and our external and internal trainers.
 
Your profile
 
We are looking for someone who meets the following qualifications:
  • A bachelor’s or master’s degree.
  • At least 7 years of experience within the scope of learning & development, talent management, or HR. 
  • The ability to translate the company’s strategy into a future proof vision on talent management, while building strong networks across all levels of the organization.
  • A creative and independent way of working that fits perfectly into a fast-paced environment.
  • Proven coaching and conflict resolution skills.
  • Excellent communication skills in English and Dutch.
  • Natural multitasking skills, enabling you to juggle competing priorities, diverse audiences, and challenging environments.
  • Excellent command of MS Office (Outlook, Word, PowerPoint, Excel).
  • Bonus points if you have:
  • Specific education in learning & development. 
 
Our offer
 
Like a lot of companies, we offer a permanent position in an ambitious and fast-growing international company with an attractive salary and other benefits. What sets us apart from other companies are our one-on-one coaching and training packages.
Your day-to-day coach is available to help you with technical questions and guidance throughout the whole of your first year. Your coach is available during your entire career at OMP to ensure your wellbeing and personal development within the company.
 
Your company?
 
We are OMP, a software and consulting company delivering advanced supply chain planning solutions specifically tailored to individual industries worldwide. We aim to make every customer’s day by optimizing their supply chain. How we do that? With our very own innovative planning software that meets and then exceeds expectations.
With a workforce numbering more than 600 in offices around the world, we have become a prominent player in the supply chain planning space. Our customers include many leading global companies, such as ArcelorMittal, BASF, Dow, L’Oréal, Michelin, Procter & Gamble, Shaw, Shell, Smurfit Kappa, and Yoplait.
We serve our customers from our head office in Belgium and regional offices in the US, Brazil, China, France, Germany, India, the Netherlands, Spain, the UAE, the UK, and the Ukraine.

 

Interested?

Please react via https://jobs.omp.com/en/Our-Jobs/Belgium/Talent-Management-Specialist

De afdeling HR te Breda zoekt een

 

Learning & Development medewerker

 

Werken bij Scania is werken aan een premium product in een veelzijdige en uitdagende omgeving waarin medewerkers de ruimte krijgen om zich zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Scania is niet alleen King of the Road voor haar klanten, maar ook voor haar medewerkers. De klanten zijn terecht veeleisend, zowel voor het product als voor de organisatie. Scania is hier volledig op ingespeeld. Scania biedt haar medewerkers een veilige werkomgeving waarin het welzijn van de medewerkers focus nummer één is. Op deze manier richt Scania alle kwaliteit op haar klanten.

Ben jij een administratieve duizendpoot die energie krijgt van plannen, administratie en graag operationeel te werk gaat, dan jij diegene die we zoeken!

In de functie van Learning & Development medewerker zal je dagelijks instaan voor het inplannen, opvolgen van alle mogelijke opleidingen binnen Scania. Denk hierbij aan het boeken van opleiding bij medewerkers, zalen, hotels & catering.  Dagelijks sta je nauw in contact met je interne  en externe klant, die je zowel in het Nederlands als het Frans te woord gaat staan. Denk hierbij aan het beantwoorden van eerstelijns vragen van medewerkers, leidinggevenden enz… met betrekking tot operationele vragen. Die bij voorkeur door jou kunnen worden opgelost!

Je taak gaat ook verder dan het plannen en de afhandeling van de administratie. Er wordt ook van je verwacht dat je mee nadenken en instaat voor het beheer en optimalisatie van de administratie in ons CRM systeem. Periodiek wordt er ook gevraagd om rapporten te trekken en te kijken naar mogelijk subsidies die interessant kunnen zijn voor de organisatie.

Je team bestaat uit 2 zeer ervaren en toffe collega’s die samen met jou rechtstreeks rapporteren aan?  

Scania vraagt:

  • Bachelor werk- en denkniveau
  • Een goede kennis van NL/FR en ENG
  • Bij voorkeur ervaring op HR afdeling op het gebied van planning, administratie
  • Interesse in de automobiele sector
  • Klantgerichtheid met de nodige accuratesse en enthousiasme
  • Zeer goede pc vaardigheden ( Excel, crm-systemen…)

Scania biedt:

  • Een voltijdse tewerkstelling onder een Nederlands contract
  • Een dynamische en creatieve werkomgeving
  • Een marktconform maandsalaris
  • 13e maand
  • 24 vakantiedagen en ADV toeslag  (op fulltime basis)Stel je kandidaat:

Heb je interesse in deze job, stel je kandidaat met cv en motivatie via :recruitment.benelux@scania.com

Deloitte is a world leading professional services firm, providing accounting and auditing services, management consulting and legal and tax advice. In Belgium we are the largest professional service provider. Our offices offer services to multi-national and large organizations, public institutions and innumerable small, fast-growing companies. Thanks to a strong regional presence and our multi-disciplinary approach, we are ideally placed to meet the requirements of a wide range of public institutions and small and large companies.

Our Deloitte Services & Investments (DSI) organization is a service provider to the business units, enabling their work. Our expertise covers IT Services, Finance, Human Resources, Facilities & Procurement, Legal services, Marketing & Communications, Clients & Markets, as well as Risk services.
For our HR department in Zaventem we are searching for a (m/f):

 

LEARNING EXPERT

 

As part of the central Talent team, our Learning & Development team is responsible for the development, coordination and organization of non-technical learning activities at national level. Our focus is mainly on professional, interpersonal, managerial and leadership skills.

In accordance with Deloitte Belgium's business and talent strategy, we translate individual and team development needs into impactful L&D events. We act as true business advisors to our internal clients and coordinate the collaboration between the functional learning teams, global DTTL learning and Deloitte University EMEA.


Your function

  • You design and implement specific projects regarding learning and development, in accordance with the set learning policy and business needs;
  • As a business advisor you work closely together with your key stakeholders to ensure that the requirements of the different target groups within Deloitte are met;
  • You have expert knowledge the different learning courses that are on offer, on national, EMEA and global level;
  • You stay up-to-date with the most recent developments and trends, including learning technologies and tools;
  • You communicate and promote learning activities to appropriate audiences;
  • You maintain and develop our external network of training and coaching suppliers in order to achieve high quality training and coaching deliveries;
  • You take responsibility for the day-to-day management of the events, if required, in partnership with global teams, Deloitte University EMEA and/or external providers.
  • You are part of a fun Talent team where initiative and ownership are recognized. You will report to the L&D Manager and work closely with Talent colleagues;
  • You are responsible for the management of our Learning & Development Program: practitioner’s learning assignments, budget, tenders, locations, evaluations,… supported by a Learning & Development Officer.

Your Profile

  • You obtained a master degree and you have at least 3 years of experience in a similar position;
  • Learning and Development expertise and a clear interest for interpersonal, managerial and coaching skill building are a must;
  • You have an excellent command of Dutch and English and a good knowledge of French;
  • You are knowledgeable in learning management systems, are proficient in MS Office applications (Excel, PowerPoint…) and take an interest in social media and collaboration tools (LinkedIn, Yammer, ...);
  • You are a team player, willing to go for the extra mile;
  • You handle projects in an organized way and aim for top quality.
  • Your flexibility, co-operation and respect for others ensure you build solid relationships with internal and external stakeholders.
  • You have a pragmatic and hands-on approach;
  • You are able to work and deliver in a fast paced, results-oriented environment.

What do we have on offer?

  • A stimulating atmosphere which encourages personal development and growth;
  • A positive work environment in our Gateway building;
  • A wide range of learning opportunities;
  • An interesting and varied job content in a challenging environment;
  • An competitive remuneration with attractive fringe benefits in accordance with education, experience and skills.

Solliciteren

Product Manager met financieel-economische achtergrond voor uitbouw en beheer van een productportfolio van klassikale en digitale opleidingen, masterclasses en erkend hoger onderwijs voor verschillende white collar beroepsdoelgroep in de Belgische markt.

 

Over NCOI Learning (voorheen Kluwer Opleidingen)

NCOI Learning is al meer dan dertig jaar een belangrijk fundament voor professionals. We helpen iedereen met gezonde ambitie vooruit.

Voorheen als Kluwer Opleidingen, sinds 2020 onder de trotse vlag van NCOI Learning, deel uitmakend van de NCOI Groep, de grootste Europese opleidingsgroep.

 

Jouw rol

Je bent verantwoordelijk voor ontwikkeling van professionele trainingen voor de verschillende white collar beroeps doelgroepen in de Belgische markt. Je hebt voldoende maturiteit en interpersoonlijk inzicht om productontwikkeling te sturen op opleidingen in zachtere materies zoals persoonlijke skills en leiderschap. Daarnaast heb je een financieel of economische background en voldoende bedrijfservaring om ook snel inzicht en een volwaardige gesprekspartner te zijn of worden in hardere opleidingsdomeinen zoals fiscaliteit, accountancy, logistiek, … Samen met je collega’s verdelen we de portfolio van opleidingen zodat ieder sterk staat in zijn domeinen.

 

Wij zoeken jou

  • Je behaalde een Bachelor of Master in een economische richting. Een sterke basiskennis van strategische marketing is een pluspunt, maar geen must.
  • Je hebt minimum 5 jaar werkervaring, bij voorkeur in een B2B omgeving.
  • Je drukt je vlot uit in zowel het Nederlands als het Frans.
  • Je hebt bewezen inzichten in een brede waaier van sectoren en doelgroepen binnen de professionele wereld.
  • Je bent sociaal en commercieel ingesteld: contacten leggen met beïnvloeders en beleidsmakers, en boeiend inhoudelijk overleg met sprekers en klanten tijdens en na de opleidingen is voor jou een sterke motivator.
  • Je hebt een ondernemersprofiel, je bent analytisch, initiatief nemend en van nature resultaatsgericht.
  • Je hebt interesse in marketing en het vermarkten van producten. Ervaring in business of product development is een plus.
  • Je bent een snelle denker en doener; je bent competitief en houdt ervan om “de eerste te zijn” om met een kwalitatief aanbod op de markt te komen.
  • Je hebt een vlotte pen, schrijft gaag en weet de topics goed voor te stellen en interesse te wekken bij onze klanten uit verschillende doelgroepen.
  • Je bent een harde werker die houdt van vrijheid en zelfstandigheid in je werkschema.

 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende functie bij NCOI Learning, marktleider in training en ontwikkeling in België • Een sterke en uitdagende digitale werkomgeving
  • Een aantrekkelijk salarispakket
  • Hospitalisatie- en groepsverzekering
  • Bedrijfswagen met tankkaart
  • Een ruim aanbod aan opleiding en ontwikkelingsmogelijkheden
  • Een genereus aantal vakantiedagen
  • Een flexibele uurregeling

 

Ben je klaar om ons professionele team te versterken? Ben je benieuwd of het klikt tussen jou en NCOI Learning? Solliciteer dan meteen via mail met jouw CV & motivatie naar work@ncoi.be.

Wie zijn wij?

De Opleidingscoach is dé leerexpert in Vlaanderen en Nederland en biedt gespecialiseerde en innovatieve kennis, ondersteuning en opleiding aan binnen het ruime learning & development domein. Onze klanten doen beroep op onze ondersteuning bij het opzetten of versterken van hun leer- en ontwikkelingsacties. Dit doen we vanuit een pragmatische en praktijkgerichte aanpak, steeds in partnership met de klant.

Dankzij onze evidence-based expertise maken we impactvol leren mogelijk. De Opleidingscoach heeft een exclusieve samenwerking met Prof. Dr. Filip Dochy rondom het wetenschappelijk onderbouwde HILL-model (High Impact Learning That Lasts). Als HILL ambassador bieden wij een integraal HILL aanbod binnen de bedrijfscontext en het onderwijs.

Om leren en groei mogelijk te maken, is de juiste context en een talentgedreven aanpak nodig. Deze geïntegreerde aanpak bieden we in partnership met onze zusterbedrijven: Great@Work en Het Talentenhuis.

 

Wat zoeken wij?

Om ons team van De Opleidingscoach te versterken, zijn we op zoek naar een L&D-consultant die enerzijds projectmatig kan ingeschakeld worden bij de klant in-house, en anderzijds mee kan werken aan advies- en opleidingstrajecten binnen het brede L&D-domein.

  • Je ontwerpt impactvolle opleidings- en ontwikkelingstrajecten op maat van klanten
  • Je kan een correcte behoefteanalyse uitvoeren door in gesprek te gaan met betrokken partijen: vormingsverantwoordelijken, leidinggevenden, experten,… of door observatie op de werkvloer
  • Op basis van de noden stel je een (hybride) traject samen waarbij je de meest aangewezen didactische aanpak, leervorm en werkvorm uitkiest
  • Je werkt (online) leermateriaal uit of past bestaand materiaal aan
  • Je adviseert klanten op vlak van hun vormingsbeleid, opleidingsplannen en trajecten
  • Je verdiept je in de werking van (nieuwe) leervormen en bestaande softwaresystemen, zodat je klanten hierin kan adviseren en begeleiden.
  • Je hebt passie voor je vak en blijft graag up to date in L&D-thema’s en daaraan gerelateerde topics zodat je klanten en je persoonlijk netwerk proactief kan inspireren. 

 

Wie ben jij?

Learning & development, in de breedste zin van het woord, is je passie! Je hebt bij voorkeur reeds relevante ervaring binnen het L&D domein (bijvoorbeeld als interne L&D professional of als L&D consultant). Je geeft graag advies en het schrikt je niet af om als L&D consultant de nodige workshops te faciliteren en je kennis rond L&D met een groep te delen. 

Je gaat steeds voor de beste oplossing voor de klant en probeert het maximale te bereiken. Dit doe je niet enkel aan de hand van je theoretische kennis, maar je houdt ervan om nieuwsgierig te kijken naar de praktijk en te starten vanuit de realiteit. Je bent een echte ondernemer en vindt het fijn om zelfstandig en projectmatig je eigen L&D projecten op te nemen (al dan niet in samenwerking met je collega L&D consultants). Je bent leergierig en verdiept je graag in nieuwe (L&D) technologie.

Coaching vaardigheden zijn een plus

Je bent flexibel en je houdt van een gevarieerd takenpakket.

Je bent bereid om te reizen binnen Vlaanderen.

Je kan je helemaal vinden in onze visie op leren.

 

Wat bieden wij?

  • Een dynamische en jonge organisatie, met een drive voor ontwikkelen en leren
  • Gevarieerde opdrachten
  • Ervaring binnen L&D
  • Jouw ontwikkeling staat bij ons voorop. We bieden eenGreat@work context, met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en een talentgedreven aanpak (via o.a. persoonlijke coaching)
  • Een voltijds bediendencontract van bepaalde duur (6 maanden), met optie op onbepaalde duur
  • Ook freelance L&D experten zijn welkom

 

Praktisch

Stuur je kandidatuur en CV naar info@opleidingscoach.be of leen.lievens@opleidingscoach.be.

We vinden het steeds leuk als je jezelf of je L&D-ambitie op een andere creatieve manier voorstelt. Dit is geen vereiste.

L&D Manager


Company Description

Tessenderlo Group is a diversified industrial group that focuses on agriculture, valorizing bio-residuals, energy and providing industrial solutions with a focus on water. The group employs more than 4,700 people, is a leader in most of its markets, and recorded a consolidated revenue of 1.7 billion EUR in 2019. Tessenderlo Group is listed on Euronext Brussels and is part of Next 150 and BEL Mid indices.

The philosophy that ‘Every Molecule Counts’ defines the unique attitude to sustainability and continuous practical innovation within each department of Tessenderlo Group. As an international company with Belgian roots, Tessenderlo Group also promotes personal and local entrepreneurship, creating opportunities for all of our employees to take on challenging roles and real responsibilities. On top of this, our people are encouraged to further develop their competencies through regular training initiatives and are rewarded with competitive compensation and benefits packages.

 

Job Description

To implement the new global Learning and Development strategy and learning culture, the Tessenderlo Group HR department, located in Brussels, is looking for an L&D Manager. In this role you:

  • Design and deliver learning and development programs for all levels in the organization: from the development of training curricula with relevant content and high-quality learning resources and providers, combined with the roll-out of a new LMS-tool, to evaluating learning outcomes and optimizing when necessary.
  • Engage with the local HR team and/or BU directors to clarify priorities for learning and development interventions. Gather relevant data on performance and current levels of competence, identify gaps in relation to required levels and advise on the optimal learning and development programs.
  • Develop and implement policies, procedures and documentation for the learning and development programs and tools, and monitor their correct use to stimulate blended learning.
  • Partner with the local and group HR community to implement a learning framework: starting from the optimal use of assessment and development centers over tailoring feedback and development plans, to on-the-job-training and employee engagement.
  • After the implementation of the of LMS-tool, deliver complex analyses of HR data, identify key trends and contribute to the creation of HR insights that enable the detection of business issues, enhancement of employee engagement, and/or improvement of business performance.
  • Stay updated on the new trends and technologies (e.g. social networks, digitalization) in learning and development, and formulate business cases to implement, when relevant.
  • You report to the Group Talent Manager.


Qualifications

  • Masters’ degree in Psychology, Pedagogy, Human Resources Management, Sociology or equivalent through experience.
  • Minimum of 10 years’ experience in the delivery of learning and development programs.
  • Experience in the use of LMS-tools. Experience in the roll-out is a plus.
  • As a conceptual thinker, curious by nature, you are able to make sense of complex information and formulate a global and comprehensive framework for L&D.
  • With your creativity and pragmatic attitude, you translate this framework to workable concrete solutions.
  • As a trusted sparring partner you convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.
  • With a collaborative and engaging approach, you create a climate where people are motivated to work together to help the organization achieve its objectives.
  • Good communication skills in English-Dutch or English-French, both written and verbally.
  • Willing to travel occasionally, mainly in Europe and the US.

 

Additional Information

More info on https://www.tessenderlo.com/en/careers/vacancies 

Ben jij de nieuwe franchisenemer Next Learning Valley België?

Next Learning Valley heeft groeiambities en wil inspelen op de toenemende vraag uit het buitenland naar onze producten en diensten. Hiervoor hebben we een groeimodel ontwikkeld op basis van het business model franchising. Voor deze NEW BUSINESS zijn wij op zoek naar gemotiveerde ondernemers / franchisenemers.

 

Onze franchisenemer voldoet aan het volgende profiel:

  • Heeft een groot en relevant netwerk in Learning & Development in België
  • Is ondernemend
  • Heeft volledige focus op de 3 Learning Domains van Next Learning Valley:
    • Social learning
    • Gepersonaliseerd leren
    • Learning analytics
  • Draagt het concept van Next Learning Valley uit (bloggen, kennis delen)
  • Heeft volledige focus op Next Learning Valley, geen nevenactiviteiten
  • Heeft ervaring met innovatieve leertechnologie
  • Heeft ervaring met StreamLXP
  • Heeft ervaring met Learning Locker
  • Heeft consultative (selling) skills
  • Heeft salesvaardigheden (farmer, maar ook hunter)
  • Heeft gevoel voor marketing
  • Is investeringsbereid
  • Is intrinsiek gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen
  • Houdt de trends bij in leren, maar zeker op de 3 leerdomeinen
  • Kan en wil zich conformeren aan centraal afgesproken spelregels
  • Heeft de ambitie om door te groeien naar een bedrijf met meer learning consultants

 

Wat bieden wij? 

Next Learning Valley biedt ondernemers de mogelijkheid om hun eigen bedrijf in digital en continuous learning succesvol en winstgevend te exploiteren. Samenwerking met Next Learning Valley betekent samenwerking op basis van een “total business concept”: een combinatie van vakinhoudelijke samenwerking én op marketinggebied én op (onderdelen van) de bedrijfsvoering en onderliggende bedrijfsprocessen.

  • Helpt je bij de start van je bedrijf. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van jouw bedrijf. Je bent immers zelfstandig ondernemer.
  • Verzorgt een start opleiding.
  • Stelt de werkmethodieken, processen, procedures en formats te beschikking.
  • Begeleidt en adviseert jou op het gebied van marketing en communicatie.
  • Biedt een brandbook, website en andere social media uitingen.
  • Biedt de NLV community ter beschikking aan jouw klanten.
  • Is je inkooppartner op de genoemde leerdomeinen en de daarbij behorende oplossingen.
  • Biedt een flexibele schil van learning experts op de leerdomeinen.

 

Waarom je bij ons wilt werken:

  • Je houdt je bezig met de nieuwste trends in "leren"
  • Je werkt met innovatieve leertechnologie
  • Je hebt een team van experts om je heen
  • Je begeleidt mooie klanten in allerlei branches
  • Je krijgt een podium in de wereld van Learning & Development
  • Veel vrijheid én verantwoordelijkheid
  • Wij luisteren graag naar jou en we waarderen jouw mening en adviezen: denk en doe met ons mee!
  • Werken bij een groeiend bedrijf met veel ambitie
  • Als jij groeit, groeien wij ook. We investeren dus graag in jouw ontwikkeling!

 

Verdienmodel:

Als franchisenemer heb je het volgende verdienmodel:

  • Licentiemodel: verkoop van licenties voor Personalized Learning, Social Learning en Learning Analytics.
  • Consultancymodel: verkoop van advies uren.

Een exploitatie voor jouw bedrijf lichten we graag toe.

 

Solliciteren:

Ben je geïnteresseerd en heb je behoefte aan een gesprek?

 

 

Als learning en development advisor maak je deel uit van de directie Mens en Organisatie. Je fungeert in deze rol als vast aanspreekpunt voor een van de operating units van Colruyt Group. Je leert de operating unit goed kennen, je analyseert waar ze vandaag staan en je weet welke richting ze uit willen. Vanuit die kennis ga je proactief een ontwikkelplan opstellen. Als L&D advisor ben je ook verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van onze cultuur met betrekking tot ‘ontwikkeling’.  Je bezit daarnaast ook de flexibiliteit om in te spelen op onvoorziene leernoden en kan een plan van aanpak maken dat zowel de urgente leer nood als het groter geheel dient. Bij de opmaak van ad hoc oplossingen verlies je nooit het groter geheel uit het oog zodat alle acties bijdragen tot een consistent ontwikkelbeleid. Je volgt ook de ontwikkelinspanningen op en rapporteert er over terug naar de directie van de operating unit en naar de directie Mens en Organisatie.

Je kan terugvallen op een team van collega's binnen Mens en Organisatie die dezelfde rol uitvoeren in de andere operating units en in je eigen operating unit heb je HR collega's met andere specialisaties zoals Personeelsbeleid, rekrutering en selectie, preventie en welzijn.

Samen met hen vorm je een overlegplatform, waardoor je kennis kan delen, ideeën en initiatieven op elkaar kan afstemmen,… 

Profiel
  • je hebt een masterdiploma in een sociale richting of gelijkwaardig door ervaring
  • je hebt minstens 5 jaar relevante werkervaring
  • je kan goed luisteren en houdt ervan leidinggevenden (pro-) actief te adviseren en te challengen
  • je werkt graag zelfstandig, maar ook ervarings- en kennisuitwisseling met collega's vind  je belangrijk
  • je bent creatief, ondernemend en resultaatgericht
  • je toont voldoende maturiteit en bent vlot en diplomatisch in de omgang
  • je haalt je energie uit het detecteren en analyseren van groepsdynamische processen en kan hiermee aan de slag gaan
  • je hebt een goed analytisch vermogen en bent in staat om van hieruit concrete actieplannen voor te stellen
  • je voelt je aangesproken door de retailsector
  • je bent bewust bezig met je eigen ontwikkeling en neemt initiatieven om hieraan te werken
  • je bent heel goed tweetalig (N/F) 
Wij bieden
  • een boeiende job met veel afwisseling
  • een stimulerende, flexibele werkomgeving met aangename collega's in een no-nonsensebedrijfscultuur
  • een job met een grote verantwoordelijkheid
  • reële doorgroeimogelijkheden
  • permanente mogelijkheid tot zelfontplooiing en bijscholing
  • een aantrekkelijk loonpakket

Vragen of solliciteren

 

Stimulearning by Bedrijfsopleidingen.be

Events & Inspiratie

16/03/21: De Pottenkijker - KBC Group

do 20/05: Proeverijen, uw L&D Festival

Laatste evaluaties

Abonneer je op onze publicaties

CONTACT

K. Vandermeersch
kristoff@bedrijfsopleidingen.be
+32 486 65 51 81
I. Vanhaecke - boekhouding
isabelle@bedrijfsopleidingen.be