Het precongres is een heel efficiënte manier om 39 aanbieders te leren kennen want we voorzien voor élke aanbieder 2 Pitchmomenten van 8 minuten: 76 pitches in totaal. De pitches volgen elkaar in kort tempo op middels pitchtours: om de 10 minuten pitchen 3 aanbieders parallel. Dit gebeurt telkens aan hun stand.
Elke pitch geeft het wie, wat, hoe en waarom van een aanbieder weer; een infopitch dus, geen salespitches. Nà de pitches is er ruimte voor 'contacten en contracten' tijdens de EXPO met 39 standen. Tussenin organiseren we een nieuwjaarsdrink.
Het precongres is kosteloos toegankelijk voor àlle 550 leden van Stimulearning, ook de voorafgaande keynote.
Bekijk de Festivalgids 2024 om een idee te krijgen van de diversiteit die dit festival jou biedt.
Op het precongres ontmoet je deze 39 aanbieders. Je spreekt hen aan hun stand en/of je sluit aan bij één van de 3 groepen die de standen aflopen om per 10 minuten een pitch te horen:
Nick Shackleton-Jones - LIVE - 24/01/24 16h00-17h00
Nick Shackleton-Jones is a revolutionary. Author of 'How People Learn', he is responsible for coining the ‘courses to resources’ shift, the first general theory of learning (the Affective Context Model), and the 5Di (human-centred learning design) approach. He has a track record of shaping future learning approaches for numerous public and private organisations. Former CLO at Deloitte UK, now CEO at Shackleton Consulting.
Winner of several awards for people development, strategy, innovation, and learning content, including the Learning & Performance Institute’s Award for Services to the Learning Industry, 2017. He began professional life as a psychology lecturer, and has since worked in consultancy, Siemens, BBC & BP, PA Consulting and Deloitte in roles encompassing learning strategy, culture, leadership, innovation, technology & multimedia.
He can be found saying provocative things on platforms from LinkedIn and Twitter to TikTok, and is well-known in the corporate learning industry for ground-breaking work & thinking.
He will bring us a keynote HOW PEOPLE LEARN. STOP DOING EDUCATION. START DOING LEARNING.
Applying new technology to old thinking isn’t progress. For thirty years the learning technology landscape has been dominated by a single sales pitch: more stuff, cheaper. And despite decades of investment in dumping content in ever small chunks, it has failed to become more palatable to learners as a consequence, who continue to complain that they don’t have time for distractions. Now, poised to repeat the mistake once more with AI, we might pause to wonder why our past efforts have failed so abysmally. Could it be that we need to start with an understanding of learning? That perhaps there is more to learning that being force-fed content in the way that education so often does?
Perhaps a learning professional should be able to answer questions such as: ‘what is learning?’, ‘how does it work?’. Perhaps the answer to those questions would enable us to answer further questions like ‘what is the role of AI?’, ‘how do we evaluate learning?’, ‘what is the best way to
Key takeaways include:
Lees hier begin december 2023 wat Margreet Boeren denkt over het boek How People Learn geschreven door Nick Shackleton-Jones in 2023, en ondertussen aan een tweede druk toe.
We hebben uiteraard een aantal exemplaren van dit boek in onze L&D bib, maar wie zeker wil zijn van een (ter plaatse te signeren) exemplaar kan deze met promocode LEREN25 bestellen bij Kogan Page. Je zal via deze code 25% korting krijgen. Bij de checkout moet je de code invoeren bij 'Add an offer code'. Je kan uitchecken als guest of je kan een Kogan Page account aanmaken.