Home Programma Locatie Inschrijven Bezoekers Terugblik Aanbieders
Programma Congres Expo Tafels Silent disco Bib Locatie Inschrijven Bezoekers Terugblik Aanbieders

Wie kan als L&D aanbieder deelnemen in 2023?

Het L&D Festival Proeverijen 2023 dat doorgaat op donderdag 26 januari 2023 is toegankelijk voor elke aanbieder van opleidingen of L&D solutions die aanwezig is op bedrijfsopleidingen.be.

Enkele jaren geleden gestart met 25 aanbieders die een inhoudelijk verhaal brachten telde het event 2020 exact 84 deelnemende sprekersaanbieders. Nà een verplicht gedownsizede post-corona editie eind 2021 kiezen we begin 2023 voor bijna 100 aanbieders/sprekers en voorzien we een paar leuke extra's:


Wat krijg je in 2023 als spreker?

Je krijgt 3 timeslots van 20 minuten, waarin 1 spreker 3 keer eenzelfde inhoudelijk verhaal brengt.

Volgende accommodatie is voorzien voor elke spreker in zaal Hercules:

  • Een 'booth" waar je een sessie kan doen van 20 minuten
  • Deze sessie doe je 3 keer gespreid in de dag (steeds) in een andere hoek
  • In elke 'booth' staan 15-20 stoelen
  • TV-scherm 16:9 met kabels voor laptop
  • Sokkel om laptop op te plaatsen
  • Bokaal om naamkaartjes op te vragen
  • Flipover na gebruik terug te plaatsen bij de techniekers
  • Tafel na gebruik terug te plaatsen bij de techniekers
  • Permanentie van technieker(s)
  • Gratis WIFI
  • Gratis parkeerplaats
  • Gratis shuttle vanaf station Denderleeuw
  • Geen geluidsversterking, want niet toegelaten. Video met geluid kan wel, maar we raden dit af
  • Roll-ups, meubilair ... zijn niet toegelaten. Enkel visitekaartjes of sessie-ondersteunend materiaal uitdelen kan aan de bezoekers van je eigen 3 sessies
  • ROI? Nà het event krijg je van ons 6 werkdagen om je presentatie in PDF op te laden in onze kennispool. Elke download zorgt voor een interessante lead: voornaam - naam - mailadres. Wij verzien geen leads voor wie later aanlevert. In 2021 ontving een spreker gemiddeld 28 leads afkomstig van deze organisaties.

Extra's:

  • Deelname voor een extra medewerker -logistiek, inhoudelijk of commercieel- kost € 500.00 ipv € 600.00. Ook indien deze persoon niet de ganse dag blijft is dit de prijs. Indien deze persoon een Stimulearner is, betaal je € 450.00
  • Wie een secured WIFI-verbinding wil betaalt € 100.00 extra, maar dat is hélemaal geen must
  • Wie een set draadloze headsets wil kan die huren via ons: een set van 20 headsets kost € 300.00 voor 3 sessies. Dit is énkel interessant als je sessie voornamelijk uit video(geluid) bestaat.

Deze bijna 100 organisaties verzorgen 3 x 20 minuten als spreker op 26/01/2023:

Wegens VOLZET op 13/07, worden extra inschrijvingen op een reservelijst geplaatst. We zoeken samen met de locatie uit hoe we nog extra aanbieders kunnen toelaten door de zaal Hercules te stretchen.

  1. Ambits
  2. Amelior
  3. Amista
  4. aNewSpring 1
  5. aNewSpring 2
  6. Arboth
  7. Archipel Academy
  8. Atlas Grow How
  9. Atolo
  10. Attentia Academy
  11. Bal&Klein
  12. Be New Heroes
  13. Bedenk
  14. bit by bit
  15. BLCC
  16. Built for Endurance
  17. çava çava!
  18. Coaching 4 Coaches
  19. CoCoReCo / HorSense
  20. Crime Control
  21. CuteSolutions
  22. D2L
  23. De Aanstokerij
  24. De Opleidingscoach
  25. Drillster
  26. d-teach online training
  27. ElaN Learning
  28. Epyc
  29. Expert Academy 1
  30. Expert Academy 2
  31. Fern
  32. Flowsparks 1
  33. Flowsparks 2
  34. FranklinCovey
  35. FulFil
  36. GoodHabitz
  37. Gunnar Michielssen
  38. hihaho
  39. HowsWork
  40. Human Matters
  41. I Like Media
  42. Innduce.me
  43. Jeran
  44. KEIK
  45. Klein Barnum
  46. Komt een paard in de boardroom
  47. Ludo
  48. manual.to
  49. marbl
  50. Mind Matter
  51. MobieTrain
  52. Moovly
  53. MySkillCamp
  54. NCOI Learning
  55. Next Learning Valley
  56. Notice the Difference!
  57. O2C2
  58. Obelisk
  59. Ormit
  60. Play It
  61. Propellor
  62. Rise Up
  63. ROEM
  64. SBS Skill BuilderS
  65. SD Worx Academy
  66. Skan
  67. SkillsTown 1
  68. SkillsTown 2
  69. So We Grow
  70. Soda+
  71. Stellar Labs
  72. StreetwiZe
  73. SupportSquare
  74. Synquest
  75. T&C Thales & Comenius
  76. Televic Education
  77. The Courseware Company 1
  78. The Courseware Company 2
  79. The future is now
  80. The Learning Hub
  81. The Myers-Briggs Company
  82. The Tipping Point 1
  83. The Tipping Point 2
  84. Thomas More Hogeschool
  85. TICkA
  86. Tinqwise
  87. Trixolutions
  88. Tryangle
  89. UP Learning
  90. Umital
  91. UPop
  92. UQalify
  93. Valamis

Bij annulering nà definitieve inschrijving blijft het inschrijvingsbedrag voor de sessie (€ 450.00 of € 600.00) verschuldigd.

Wat hebben we nodig van jou als spreker?

Dat kan in draft tot 17/11/2022. Per 17/11/2022 gaan we hiermee (opnieuw) in print in ons magazine Leren & Ontwikkelen die 10/12/22 verschijnt. Er wordt ook een programmabrochure gemaakt die in dit magazine als bijlage wordt meegestuurd. Als voorbeeld kan je de programmabrochure 2021 inkijken.

  • Een duidelijke titel van max. 80 karakters*
  • Naam van de spreker(s)
  • Een omschrijving van de workshop in max. 400 karakters* en max. 2 enters, geen opsommingen.
  • 3 take aways / doelstellingen met een totaal van 400 karakters*
  • Een logo goed voor druk, idealiter een EPS-formaat
  • Een bijdrage van € 450.00 voor organisaties die voor de eerste maal deelnemen
  • Een bijdrage van € 600.00 voor organisaties die niet voor de eerste maal deelnemen of een tweede sessie (enkel mogelijk als standhouder) boeken

* = Het aantal karakters of tekens is spaties inclusief

* = Tekstopmaak, vb. kapitaal, cursief, vet, ... is niet toegelaten, ook al is dit eigen aan een huisstijl.

Wat is er anders dan de vorige jaren?

We leren graag uit de feedback die we krijgen:

  • We kiezen opnieuw voor De Montil in Affligem ...
  • ... met 'booths' in 1 zaal én een extra 300 m² in de netwerkzaal.
  • Het signaal om af te ronden blijft op minuut 18, en wordt een enkele gong.
  • Aanbieders met een beursstand leveren 2 printklare visuals in pdf aan.
  • We voorzien een korte afterdrink in de bar voor wie dit wenst.
  • We brengen opnieuw een L&D-bibliotheek mee.
  • Er komen Big L&D Questions Tables en Lunch & Learn Tables
  • De middagpauze zal 20 minuten langer duren dan in 2021
  • We voorzien een 'silent disco black box' die we al openen om 8h30 's morgens
  • Aanbieders kunnen maximaal één sessie verzorgen (tenzij als standhouder)
  • De 6 sessies die op het evaluatieformulier als de beste van de dag worden ervaren krijgen op de L&D Talks van 26 oktober 2023 een timeslot van 50 minuten aangeboden.

Wil je extra visibiliteit? Klanten/prospects uitnodigen? Een beursstand? ...

Vrijkaarten

Elke aanbieder kan een vrijkaart voor een klant/prospect aankopen à € 100.00. De kaarten kunnen niet gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches, sectorfondsen, noch derde partijen.

Wil je een handvol vrijkaarten? Kijk dan even naar de optie om een stand te huren of een Lunch & Learn Table te boeken. Dit komt je beslist beter uit.

Beurstas

  • 1 aanbieder kan de beurstas leveren in ruil voor € 500.00: Play It
  • 5 aanbieders kunnen een folder in de beurstas stoppen in ruil voor € 350.00/folder
    1. CuteSolutions
    2. O2C2
    3. SD Worx Learning
    4. Valamis
    5. ...

Lunch & Learn Tables (nieuw 21/06/22)

Deze formule is er voor 6 aanbieders die én graag veel klanten/prospects uitnodigen én graag met extra medewerkers komen.

Deze 6 aanbieders kunnen een Lunch & Learn Table voor 8 personen aankopen à € 1200.00 of € 1600.00. We voorzien een tweegangenmenu voor 6 (of 7) klanten/prospects en 2 (of 1) medewerkers. Slechts 1 of 2 plaatsen aan tafel kan dus gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches/sectorfondsen.

  • € 1200.00: 7 klanten/prospects + 1 eigen medewerker
  • € 1600.00: 6 klanten/prospects + 2 eigen medewerkers

Het mooie aan deze formule is dat de inkomgelden voor zowel klanten/prospects als medewerker(s) zijn inbegrepen in het package, lees: je betaalt énkel de inkomgelden en dit aan het allerlaagste tarief.

  1. GoodHabitz
  2. Flowsparks
  3. Umital
  4. ...
  5. ...
  6. ...

Eventbrochure (nieuw 21/06/22)

We voorzien een eventbrochure A5 verticaal voor de 500 bezoekers, die voorafgaand aan het event op 5000 exemplaren wordt gedrukt en nadien online + via Bpost wordt verdeeld. Je kan er een advertentie in plaatsen.

  • Zetspiegel 1/1: 148 mm breed x 210 mm hoog, mét afloop: 154 mm breed x 216 mm hoog (3 mm overdruk)
  • Zetspiegel 1/2: 148 mm breed x 105 mm hoog, mét afloop: 154 mm breed x 111 mm hoog

Bekijk de Brochure Proeverijen 2021 als voorbeeld.

  • 1/2 blz advertentie: € 400.00
    • Coaching 4 Coaches
    • ...
  • 1/1 blz advertentie: € 800.00
    • Valamis
    • ...
  • 1/1 advertentie cover 2: € 1200.00
    • ...
  • 1/1 advertentie cover 3: € 1000.00
    • ...

Beursstand 9 m² UITVERKOCHT

Wegens UITVERKOCHT kunnen we geen extra aanbieders meer aanvaarden. Stuur een mail naar Kristoff als je al een plaats voor 2024 wil reserveren.

39 aanbieders huren een all-in beursstand 9 m² à € 1500.00. 10 van hen engageerden zich ook als logosponsor à € 2000.00 en kan je herkennen aan het *-teken. Heel wat aanbieders kozen een preferentiële standplaats en betaalden +10%)

  1. Ambits (stand S2)
  2. Amelior *
  3. Amista (stand S18)
  4. aNewSpring (stand S24) *
  5. Archipel Academy
  6. Atlas Grow How (stand S29)
  7. Attentia Academy (stand S28)
  8. Be New Heroes (stand S10) *
  9. D2L (stand S14)
  10. De Opleidingscoach *
  11. ElaN Learning (stand S21)
  12. Expert Academy
  13. Flowsparks (stand S03) *
  14. FranklinCovey *
  15. FulFil
  16. GoodHabitz (stand S17) *
  17. Gunnar Michielssen (stand S37)
  18. hihaho (stand S32)
  19. HRD Academy
  20. manual.to (stand 05)
  21. MobieTrain (stand S16)
  22. Moovly
  23. MyskillCamp (stand S19) *
  24. New Deal Academy
  25. Obelisk
  26. Play It (stand S15) *
  27. Rise Up (stand S27)
  28. SD Worx Academy (stand S20)
  29. SkillsTown
  30. SupportSquare (stand S22)
  31. Synquest
  32. Televic Education (stand S01)
  33. The Courseware Company
  34. The Myers-Briggs Company
  35. The Tipping Point (stand S23) *
  36. UP Learning
  37. Umital
  38. Upop
  39. UQalify (stand S31)

... elke aanbieder met een stand 9 m² krijgt bovenop de stand:

  • Insert van een gadget of gift in de giftbag. Dit is in geen geval een folder of brochure. De 39 aanbieders met een stand kunnen elk 400 gadgets leveren tijdens kantooruren (weekdagen) van 10/10/2022 tot 10/11/2022. Later geleverd materiaal kan niet worden verwerkt en dient te worden opgehaald. Bij niet ophaling-tegen 01/12/22 worden deze weggeschonken.
  • SJO Oostende - tav M. Casselman - ref. Proeverijen - Ieperstraat 9 - BE - 8400 Oostende
  • 5 vrijkaarten/promocode's voor klanten/prospects (die geen eigen mensen zijn, noch aanbieder voor externen zijn, zoals opleiders, sectorfondsen, ...). Zij zijn uw perfecte ambassadeurs op het event zelf: ze hebben tijd en ruimte om te netwerken en geven waarheidsgetrouwe info over je organisatie. Bovendien zijn ze uiterst goedkoop, zelfs gratis. Deze kaarten kunnen niet gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches.
  • Indien minstens 2 van bovenstaande kaarten aan de man werden gebracht, krijg je een inkomkaart met waarde € 500.00 om je stand te bemannen. Wie deze niet aanbrengt huurt een onbemande stand. Uiteraard kan ook de spreker 3 x 20 min. de stand bemannen.
  • De presentatiesessie (3 keer 20 min) is niet inbegrepen in de € 1500.00 / € 2000.00.
  • Enkel wie een stand heeft kan een tweede sessie (3 keer 20 min à € 600.00) boeken.

Meer info over de all-in beursstand 9 m³ in zaal Andromeda waar ook de pauzes, lunch, drinks en silent disco doorgaan:

  • Geplaatste beursstand met 2 bedrukte visuals, 1 multistopcontact, 1 hoge statafel en 2 barkrukken.
  • Je kan meebrengen: visitekaartjes, laptop en max. 3 soorten brochures, folders of flyers.
  • Je kan niet meebrengen: eender welk beursstandmateriaal zoals er zijn roll-ups, TV-scherm, meubilair ...
  • Je brengt ook geen drinks, lekkernijen, gadgets, ... mee tenzij ze passen in een door ons geleverde bokaal hoog 15 cm, diameter 16 cm die we op je tafel plaatsen.
  • M.b.t. de 2 visuals:
    • De 2 visuals meten elk B 3,00 meter x H 2,50 meter, met een ruimte van +- 2,5 cm tussen beide vlakken.
    • De boodschap op de 2 visuals kan verschillend, doorlopend of gelijk zijn.
    • De 2 visuals worden gedrukt op airtex en voorzien van velcro (boven en onder) voor de montage, dus zonder ringen.
    • De opmaak van de 2 visuals is in beheer van de aanbieder: PDF klaar voor druk, real size, geen afloop nodig, min. 150 DPI. Er dienen geen montagelijnen te worden voorzien. U kan onze huisgraficus Arti-tude contacteren indien gewenst om te assisteren of in regie uw visuals op te laten maken.
    • Een verwijzing naar Proeverijen wordt niet gevraagd. Op die manier is elke visual herbruikbaar.
    • Je stuurt het definitieve ontwerp ter controle naar Saskia Aers van Arti-tude. Saskia bevestigt je goede ontvangst en in geval akkoord voor druk.
    • De opmaak van de 2 visuals dient voor 10/12/2022 bij Arti-tude te worden aangeleverd. Wanneer deze niet tijdig wordt ingestuurd (= na 10/12/22), wordt een meerprijs aangerekend: vanaf 10/12/2022, maar vóór 25/12/22: meerprijs van € 100.00/visual; vanaf 25/12/22, maar vóór 02/01/23: meerprijs van € 150.00/visual; vanaf 02/01/2023 is de uitvoering onder voorbehoud en de prijs op aanvraag.
    • De bedrukte visuals met de gepersonaliseerde opmaak worden na het event meegenomen. Indien deze nagestuurd moeten worden (indien ze nog beschikbaar zijn) worden verzendings- en handlingskosten aangerekend.

Ook nog ...

Je kan je hier aanmelden voor Proeverijen 2023. Er zijn op het inschrijvingsformulier 96 plaatsen voor sprekers, 39 standen en 6 Lunch & Learn Tables voorzien. First come first served.

Je kan onze bedrijfsgegevens hier vinden.

Bij vragen kan je Kristoff mailen.

Prijzen ex btw.

Wie annuleert, om welke reden dan ook, verliest zijn inschrijvingsgeld € 450.00 of € 600.00. Ook aanbieders met een stand die annuleren kunnen niet rekenen op een creditnota of 'geld terug'.

Indien het event overheidswege niet kan doorgaan, verhuist het integrale concept naar een nieuwe datum.


Andere L&D Events

Tendensen in Leren in Organisaties - ma. 10/10/22 vanaf 16h00


De Pottenkijker - do 13/10/22 14h00-15h30


Learning Show - 19+20/10/22


L&D Talks - October - do 27/10/22 - 08h30-17h30


Proeverijen, uw L&D Festival - do 26/01/23


De Pottenkijker - do. 09/02/23 - 10h30-12h00


TOP100 Tools for Learning - do 09/03/23


L&D Awards 2023 - do 17/03/23