Home Programma Locatie Inschrijven Bezoekers Terugblik Aanbieders
Programma Congres Expo Tafels Silent disco Bib Locatie Inschrijven Bezoekers Terugblik Aanbieders

Wie kan als L&D aanbieder deelnemen in 2024?

Het L&D Festival Proeverijen 2024 is toegankelijk voor elke aanbieder van opleidingen of L&D solutions die aanwezig is op bedrijfsopleidingen.be. Wie geen account heeft dient er eentje aan te maken.

De editie 2024 wordt voor het eerst gespreid over 2 dagen. Op woensdag 24/01/24 is er een avondprogramma waarbij énkel zaal EXPO geopend is: precongres. Op donderdag 25/01/24 wordt de EXPO aangevuld met 80 à 90 aanbieders/sprekers die een inhoudelijk verhaal brengen in zaal CONGRES.

Omdat het precongres nieuw is geven we graag wat duiding:

  • Het event Proeverijen is woensdag 24/01/24 exact 5 uur geopend, terwijl het event op donderdag 25/01/24 een ganse dag duurt.
  • Het precongres dient de beperkingen van het programma en locatie op dag 2 op te vangen. Primo willen we aanbieders mits het huren van een stand extra ruimte beiden om klanten en prospects te spreken, want die blijkt op 25/01/24 krap. Secundo willen we de bezoekers spreiden opdat ze niet opnieuw voor een uitverkochte zaal staan: we kunnen op 24+25/01/24 samen tot 700 bezoekers aan. Ten derde kunnen we L&D-professionals met minder resources ook laten genieten van ons event. Zo is het precongres kosteloos toegankelijk voor àlle (550) Stimulearners.
  • Aanbieders die op 25/01/24 een stand huren krijgen voorrang om ook op 24/01/24 een stand te huren.


Wil je een all-in beursstand 9 m² op 24/01/24 en/of 25/01/25?

Wat?

39 L&D-aanbieders huren op donderdag 25/01/24 een all-in beursstand 9 m² à € 2000.00 (+10% voor een preferentiële plaats). Zij die combineren met een all-in beurstand op woensdag 24/01/24 betalen € 750.00 extra. Vanaf 01/09/24 kan je kandideren voor een all-in stand énkel op woensdag 24/01/24. Je betaalt € 950.00, 2 medewerkers inclusief.

  • De standen vind je in zaal EXPO waar ook de drinks en netwerking doorgaan.
  • De standen worden 'first come first served' verkocht, waarbij de standen van 24/01/24 pas ter beschikking komen als die van 25/01/24 uitverkocht zijn.
  • Een aantal aanbieders kiest een preferentiële plaats en betaalt 10% extra op de prijs van de stand 25/01/24. Wie voor 25/01/24 een preferentiële plaats boekte, behoudt deze plaats zonder meerkost op 24/01/24. Deze 10% zal énkel van toepasssing zijn op wie énkel een stand op 24/01/24 boekt.
  • 10 aanbieders met een stand engageren zich ook als logosponsor voor een meerprijs van € 500.00 en kan je herkennen aan het *-teken. UITVERKOCHT.
  • Enkel wie een stand heeft op 25/01/24 én logosponsor is kan een tweede sessie (3 keer 20 min à € 600.00) boeken. UITVERKOCHT.
  • De presentatiesessie (3 keer 20 min. op 25/01/24) is niet inbegrepen in de huurprijs van een stand.
  • Een stand op 24/01/24 omvat ook volgende:
    • 2 vrijkaarten/promocode's voor eigen mensen om je stand te bemannen. Uiteraard kan je ook éénvan deze kaarten bezorgen aan een klant/ prospect.
  • Een stand op 25/01/24 omvat ook volgende:
    • 4 vrijkaarten/promocode's voor klanten/prospects. Deze klanten zijn uw perfecte ambassadeurs op het event zelf: ze hebben tijd en ruimte om te netwerken en geven waarheidsgetrouwe info over je organisatie. Bovendien zijn ze uiterst goedkoop, zelfs gratis. Deze 4 vrijkaarten kunnen (i.t.t. de kaarten van 24/01/24) dus NIET niet gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches noch sectorfondsen/mediairen. Kortom, je kan ze niet uitdelen aan mensen die HR of L&D-diensten (in de ruime betekenis) aanbieden aan derden. Twijfel je? Laat het even checken.
    • Indien 2 van deze 4 vrijkaarten aan de (juiste) man/vrouw werden gebracht, krijg je een inkomkaart met waarde € 500.00 om je stand te bemannen. Wie deze niet aanbrengt huurt een onbemande stand. Indien ej je vrijkaarten niet uitdeelt kan OF je spreker 3 x 20 min. de stand bemannen OF je koopt een inkomticket.
    • Insert van een gadget of gift in de giftbag. Dit is in geen geval een folder of brochure. De 39 aanbieders met een stand 25/01 kunnen elk 600 gadgets leveren tijdens kantooruren (weekdagen, uitz. woe) van 06/11/23 t.e.m. 20/11/23 12h00 op dit adres:

      SJO Oostende - tav M. Casselman - ref. Proeverijen - Ieperstraat 9 - BE - 8400 Oostende

      Later geleverd materiaal kan niet worden verwerkt en dient te worden opgehaald. Bij niet-ophaling tegen 01/12/23 worden deze weggeschonken.
Wie?

Standhouders op 24+25/01/24

  • Amista (stand 02)
  • Archipel Academy
  • Atlas Grow How (stand 27)
  • BlueTea
  • Flowsparks* (stand 05)
  • Fun to work with
  • imc Learning
  • Junglemap
  • New Heroes (stand 10)
  • Play It* (stand 03)
  • Progreso HR Software (stand 31)
  • Rise Up* (stand 22)
  • SkillsTown (stand 09)
  • Spike Technology Belgium
  • Televic Education
  • UP learning* (stand 18)
  • Valamis (stand 32)
  • ...

Standhouders énkel op 25/01/24

  • aNewSpring (stand 36)
  • Built for Endurance (stand 14)
  • Connecsea
  • De Opleidingscoach
  • ElaN Learning
  • Expert Academy*
  • FranklinCovey*
  • GoodHabitz* (stand 15)
  • Imboorling
  • Kenaz* (stand 19)
  • Ludo
  • Obelisk
  • OneBonsai
  • SD Worx Academy
  • Stellar Labs
  • the house of change (stand 11)
  • The Tipping Point* (stand 23)
  • Typografics
  • UQalify
  • ...
Technische info
  • Geplaatste beursstand met 2 bedrukte visuals, 1 multistopcontact, 1 hoge statafel en 2 barkrukken.
  • Je kan meebrengen: visitekaartjes, laptop en max. 3 soorten brochures, folders of flyers.
  • Je kan meebrengen: materiaal dat onontbeerlijk is voor het duiden van je aanbod: vb. bordspel, VR-bril, game op laptop, ... zo lang het op de meegeleverde tafel past. Wat groter is dan het tafelblad laten we niet toe.
  • Je kan niet meebrengen: eender welk beursstandmateriaal zoals er zijn roll-ups, TV-scherm, meubilair ... Deze passen inderdaad ook niet op een tafel.
  • Je brengt ook geen drinks, lekkernijen, gadgets, ... mee tenzij ze passen in een door ons geleverde bokaal hoog 15 cm, diameter 16 cm die we op je tafel plaatsen.
  • M.b.t. de 2 visuals:
    • De opmaak van de 2 visuals is in beheer van de aanbieder: PDF klaar voor druk, real size, geen afloop nodig, min. 150 DPI. Er dienen geen montagelijnen te worden voorzien. Je kan onze huisgraficus Arti-tude contacteren indien gewenst om te assisteren of in regie uw visuals op te laten maken.
    • De 2 visuals meten elk 3,00 meter breed x H 2,50 meter hoog, met een ruimte van +- 2,5 cm tussen beide vlakken.
    • De boodschap op de 2 visuals kan verschillend, doorlopend of gelijk zijn.
    • De 2 visuals worden gedrukt op airtex en voorzien van velcro (boven en onder) voor de montage, dus zonder ringen.
    • Een verwijzing naar Proeverijen wordt niet gevraagd. Op die manier is elke visual herbruikbaar.
    • Je stuurt het definitieve ontwerp ter controle naar Saskia Aers van Arti-tude waarbij je duidelijk vermeldt welek de L(inkse) en welke de R(echtse) visual is. Saskia bevestigt je goede ontvangst en in geval akkoord voor druk.
    • De opmaak van de 2 visuals dient voor 10/12/2023 bij Saskia te worden aangeleverd. Wanneer deze niet tijdig wordt ingestuurd (= na 10/12/23), wordt een meerprijs aangerekend: vanaf 10/12/2023, maar vóór 25/12/23: meerprijs van € 100.00/visual; vanaf 25/12/23, maar vóór 02/01/24: meerprijs van € 150.00/visual; vanaf 02/01/2024 is de uitvoering onder voorbehoud en de prijs op aanvraag.
    • De visuals kunnen na het event kosteloos worden meegenomen.

Spreken op het congres 25/01/24

Wat?

Op 25/01/24 kunnen 80 à 90 L&D-aanbieders komen spreken in zaal CONGRES. Je krijgt als spreker 3 timeslots van 20 minuten, waarin 1 spreker 3 keer eenzelfde inhoudelijk verhaal brengt.

Volgende accommodatie is voorzien voor elke spreker in zaal CONGRES:

  • Een 'booth" waar je een sessie kan doen van 20 minuten
  • Deze sessie doe je 3 keer gespreid in de dag (steeds) in een andere hoek
  • In elke 'booth' staan 15-20 stoelen
  • TV-scherm 16:9 met kabels voor laptop
  • Sokkel om laptop op te plaatsen
  • Bokaal om naamkaartjes op te vragen
  • Flipover na gebruik terug te plaatsen bij de techniekers
  • Tafel na gebruik terug te plaatsen bij de techniekers
  • Permanentie van technieker(s)
  • Gratis public WIFI
  • Gratis parkeerplaats
  • Gratis shuttle station Denderleeuw - De Montil H/T
  • Geen geluidsversterking, want niet toegelaten. Video met geluid kan wel, maar we raden dit af
  • Roll-ups, meubilair ... zijn niet toegelaten. Enkel visitekaartjes of sessie-ondersteunend materiaal uitdelen kan aan de bezoekers van je eigen 3 sessies
  • ROI? Nà het event krijg je van ons 6 werkdagen om je presentatie in PDF op te laden in onze kennispool. Elke download zorgt voor een interessante lead: voornaam - naam - mailadres. Wij verzien geen leads voor wie later aanlevert. In 2021 ontving een spreker gemiddeld 28 leads afkomstig van deze organisaties.

Extra's:

  • Deelname van een extra medewerker -logistiek, inhoudelijk of commercieel- kost € 125.00 op 24/01/24 en € 500.00 ipv € 600.00 op 25/01/24 als je komt spreken. Ook indien deze persoon niet de ganse dag blijft is dit de prijs. Indien deze persoon een Stimulearner is, betaal je € 450.00
  • Wie een secured WIFI-verbinding wil betaalt € 100.00 extra.
  • Wie een set draadloze headsets wil kan die huren via ons: een set van 20 headsets kost € 300.00 voor 3 sessies. Dit is énkel interessant als je sessie voornamelijk uit video(geluid) bestaat.
  • Je kan een fotoshoot bij één van de sessies van 20 min huren à € 100.00.
Wie?

Ongeveer 85 organisaties verzorgen 3 x 20 minuten als spreker op 25/01/2024:

Er zijn nog handvol plaatsen vrij. We voorzien deze laatste plaatsen heden voor wie nààst de 3 x 20 minuten ook een extraatje boekt. Dit kan zijn: een Lunch & Learn Table, een Stand of een van de resterende covers van de Festivalgids. Op die manier belonen we ook de early birds.

  1. AG Health Partner
  2. Amelior
  3. Amista
  4. aNewSpring
  5. Archipel Academy
  6. Atlas Grow How
  7. Atolo
  8. Attentia Academy
  9. Bal&Klein
  10. Bedenk
  11. bit by bit
  12. BLCC
  13. BlueTea
  14. Built for Endurance
  15. CoCoReCo
  16. Connecsea
  17. Crime Control
  18. De Opleidingscoach
  19. Drillster
  20. D-teach online training
  21. ElaN Learning
  22. Expert Academy
  23. Expert Academy
  24. Fern
  25. Flowsparks 1
  26. Flowsparks 2
  27. FranklinCovey
  28. Fun to work with
  29. GoodHabitz
  30. hihaho
  31. HowsWork
  32. HRD Academy
  33. Human Matters
  34. Imboorling
  35. imc Learning
  36. Junglemap
  37. KEIK
  38. Kenaz
  39. Klein Barnum
  40. Komt een Paard in de Boardroom
  41. Laurea
  42. Ludo
  43. marbl
  44. Mind Matter
  45. NCOI Learning
  46. New Heroes
  47. Next Learning Valley
  48. Notice the Difference!
  49. O2C2
  50. Obelisk
  51. OneBonsai
  52. ormit talent
  53. Pace
  54. Play It 1
  55. Play It 2
  56. Progreso HR Software
  57. Propellor
  58. Rise Up
  59. ROEM
  60. SBM
  61. SD Worx Academy
  62. Skan
  63. SkillsGym
  64. SkillsTown
  65. So We Grow
  66. SodaPlus
  67. Spike Technology Belgium
  68. Stellar Labs
  69. Strides
  70. Synquest
  71. Televic Education
  72. Thales & Comenius
  73. The Courseware Company
  74. the house of change
  75. The Learning Hub
  76. The Myers-Briggs Company
  77. The Tipping Point 1
  78. The Tipping Point 2
  79. TinQwise
  80. Tryangle
  81. Typografics
  82. UP learning
  83. Upop
  84. UQalify
  85. Valamis
  86. Xylos
Technische info

Wie hiervoor inschrijft levert volgende in draft tot 16/11/2023. Per 16/11/2023 gaan we hiermee (opnieuw) in print in ons magazine Leren & Ontwikkelen die 10/12/23 verschijnt. Er wordt ook een Festivalgids gemaakt die in dit magazine als bijlage wordt meegestuurd. Als voorbeeld kan je de Festivalgids 2023 inkijken.

  • Een duidelijke titel van max. 80 karakters*
  • Naam van de spreker(s)
  • Een omschrijving van de workshop in max. 400 karakters* en max. 2 enters, geen opsommingen.
  • 3 take aways / doelstellingen met een totaal van 400 karakters*
  • Een logo goed voor druk, idealiter een EPS-formaat
  • Een bijdrage van € 500.00 voor organisaties die voor de eerste maal deelnemen
  • Een bijdrage van € 600.00 voor organisaties die niet voor de eerste maal deelnemen of een tweede sessie (enkel mogelijk als een van de 10 logosponsors) boeken

* = Het aantal karakters of tekens is spaties inclusief

* = Tekstopmaak, vb. kapitaal, cursief, vet, ... is niet toegelaten, ook al is dit eigen aan een huisstijl. We gebruiken enkele aanhalingstekens om iets te benadrukken, geen hoofdletters.

Wil je klanten/prospects uitnodigen? Wil je extra visibiliteit?

Vrijkaarten voor 24+25/01/24

Elke aanbieder kan een vrijkaart voor een klant/prospect aankopen à € 125.00. Deze kaarten kunnen gebruikt worden voor 24/01/24 OF 25/01/24. De kaarten van 24/01 zijn voor iedereen bruikbaar, deze van 25/01/24 kunnen niet gebruikt worden voor eigen mensen en/of (con)collega's aanbieders/trainers/coaches, sectorfondsen, noch derde partijen of mediairen. Kortom, geen mensen die HR of L&D-diensten (in de ruime betekenis) aanbieden aan derden. Twijfel je? Laat het even checken.

Wil je een handvol vrijkaarten? Kijk dan even naar de optie om een stand te huren of een Lunch & Learn Table te boeken. Dit komt je beslist beter uit.

Lunch & Learn Tables op 25/01/24

Deze formule is er voor 8 aanbieders die én graag veel klanten/prospects uitnodigen én graag met extra medewerkers komen.

Deze 8 aanbieders kunnen een Lunch & Learn Table voor 8 personen aankopen à € 1200.00 of € 1600.00. We voorzien een tweegangenmenu voor 6 (of 7) klanten/prospects en 2 (of 1) medewerkers. Slechts 1 of 2 plaatsen aan tafel kan dus gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches/sectorfondsen of mensen die HR of L&D diensten (in de ruime betekenis) aanbieden aan derden.

  • € 1200.00: 7 klanten/prospects + 1 eigen medewerker
  • € 1600.00: 6 klanten/prospects + 2 eigen medewerkers

Het mooie aan deze formule is dat de inkomgelden voor zowel klanten/prospects als medewerker(s) zijn inbegrepen in het package, lees: je betaalt énkel de inkomgelden en dit goedkoper dan het allerlaagste tarief.

  1. Bedenk
  2. O2c2
  3. Flowsparks 1
  4. Flowsparks 2
  5. CapGemini
  6. The Myers-Briggs Company
  7. ?
Beurstas op 24+25/01/24 - UITVERKOCHT
  • 1 aanbieder kan de beurstas leveren in ruil voor € 1000.00: verkocht aan Play It
  • 6 aanbieders kunnen een folder in de beurstas stoppen in ruil voor € 600.00/folder. We voorzien 600 beurstassen.
    1. O2C2
    2. HRD Academy
    3. Kenaz
    4. SkillsGym
    5. UP learning
    6. AG Health Partner

Festivalgids op 24+25/01/24

We voorzien een Festivalgids A5 verticaal voor de 700 bezoekers, die voorafgaand aan het event op 5200 exemplaren wordt gedrukt en nadien via Bpost + online wordt verdeeld. Je kan in de 2024-editie een advertentie plaatsen mits aanlevering uiterlijk 16/11/23.

  • Zetspiegel 1/1: 148 mm breed x 210 mm hoog, mét afloop: 154 mm breed x 216 mm hoog (3 mm overdruk)
  • Zetspiegel 1/2: 148 mm breed x 105 mm hoog, mét afloop: 154 mm breed x 111 mm hoog

Bekijk de Festivalgids Proeverijen 2023 als voorbeeld.

  • 1/2 blz advertentie: € 400.00
    • Amista
    • aNewSpring
    • Atolo
    • Kenaz
    • Imboorling
    • Thales & Comenius
    • The Learning Hub
    • Valamis
    • ...
  • 1/1 blz advertentie: € 800.00
    • SkillsTown
    • ...
  • 1/1 advertentie cover 2: € 1200.00
    • SBM
  • 1/1 advertentie cover 3: € 1000.00: UITVERKOCHT
    • Attentia Academy
  • 1/1 advertentie backcover / cover 4: € 1600.00
    • ...

Kop van een beursstand 7,5 m² op 24+25/01/24

Maximaal 4 aanbieders kunnen de visual op de kop van een rij met standen kopen mits het leveren van een printklare .pdf met afmeting B 3,00 meter x H 2,50 meter. Zie vb. 'De Pottenkijker' op foto hieronder.

Wat is er anders dan de vorige jaren?

We leren graag uit de feedback die we jaarlijks opvragen:

  • We kiezen opnieuw voor De Montil in Affligem ...
  • ... met 'booths' in zaal CONGRES én standen in zaal EXPO
  • Zaal EXPO met 39 standen is ook open tijdens het precongres op woensdagavond 24/01/24 van 17h00 tot 22h00.
  • Dit precongres, alsook de internationale keynote en de nieuwjaarsdrink zijn kosteloos toegankelijk voor àlle Stimulearners.
  • De L&D-bibliotheek is 2 dagen open.
  • We voorzien extra Lunch & Learn Tables
  • De middagpauze zal 5 minuten langer duren dan in 2023
  • Het aantal welkomsttassen wordt verhoogd van 400 naar 600
  • De 6 sessies die op het evaluatieformulier als de beste van de dag worden ervaren krijgen op de L&D Talks van 25 oktober 2024 een timeslot van 50 minuten aangeboden.

Ook nog ...

Je kan inschrijven voor Proeverijen 24+25/01/2024.

  • Er zijn op het inschrijvingsformulier 80 à 90 plaatsen voor sprekers, 2 x 39 standen, 8 Lunch & Learn Tables en een handvol extraatjes voorzien. First come first served, zoals altijd. Let wel dat de EXPO-plaatsen voor 24/01/24 in eerste instantie enkel geboekt kunnen worden door organisaties die ook voor 25/01/24 een stand boeken. Als àlle standen 25/01/24 uitverkocht zijn, zetten we de resterende standen 24/01/24 open.
  • Je kan onze bedrijfsgegevens hier vinden.
  • Bij vragen kan je Kristoff mailen.
  • Prijzen ex btw.
  • Bij annulering nà inschrijving als spreker, standhouder, adverteerder, etc ... blijft het geboekte bedrag 100% verschuldigd aan de organisator. Er is op geen enkele manier -ook niet bij overmacht- een creditnota of terugbetaling mogelijk, ook niet gedeeltelijk. Goede afspraken en rekeningen maken goede vrienden.
  • Indien het event overheidswege niet kan doorgaan, verhuist het integrale concept naar een nieuwe datum.



Andere L&D Events

Learning Show - 9+10/10/23


De Pottenkijker - do. 19/10/23 - 13h00-14h30


L&D Talks - 24-25-26/10/23


De Pottenkijker - do 23/11/23 10h30-12h00


Proeverijen, uw L&D Festival - 24+25/01/24


De Pottenkijker - do 22/02/24 10h00-11h30


L&D Awards 2024 - do. 25/04/24


TOP100 Tools for Learning - do 13/06/24