Home Programma Locatie Inschrijven Bezoekers Terugblik Aanbieders
Programma Congres Expo Tafels Silent disco Bib Locatie Inschrijven Bezoekers Terugblik Aanbieders

Wie kan als L&D aanbieder deelnemen in 2024?

Het L&D Festival Proeverijen 2024 is toegankelijk voor elke aanbieder van opleidingen of L&D solutions die aanwezig is op bedrijfsopleidingen.be. Wie geen account heeft dient er eentje aan te maken.

De editie 2024 wordt voor het eerst gespreid over 2 dagen. Op woensdag 24/01/24 is er een avondprogramma waarbij énkel de EXPO geopend is: preconference expo. Op donderdag 25/01/24 wordt die expo aangevuld met bijna 100 aanbieders/sprekers die een inhoudelijk verhaal brengen in zaal CONGRES.

Omdat de preconference nieuw is geven we graag wat duiding:

  • De focus van Proeverijen is het CONGRES op donderdag 25/01/24.
  • De preconference dient de beperkingen van het programma van 25/01/24 op te vangen. Primo willen we aanbieders extra ruimte beiden om klanten en prospects te spreken, want die blijkt op 25/01/24 heel krap. Secundo willen we de bezoekers spreiden opdat ze niet opnieuw voor een uitverkochte zaal staan: we kunnen op 24+25/01/24 samen tot 700 bezoekers aan. Ten derde kunnen we L&D-professionals met minder resources ook laten genieten van ons event. Zo is de preconference expo kosteloos toegankelijk voor àlle (550) Stimulearners.
  • Aanbieders die op 25/01/24 een stand huren krijgen voorrang om ook op 24/01/24 een stand te huren. Zij kunnen op de preconference evenveel mensen afvaardigen als ingeschreven voor donderdag 25/01/24.

Bij annulering nà definitieve inschrijving als spreker, standhouder, adverteerder, etc ... blijft het geboekte bedrag 100% verschuldigd aan de organisator. Er is op geen enkele manier een creditnota of terugbetaling mogelijk, ook niet gedeeltelijk. Goede afspraken en rekeningen maken goede vrienden.

Wat krijg je op 25/01/2024 als spreker?

Je krijgt 3 timeslots van 20 minuten, waarin 1 spreker 3 keer eenzelfde inhoudelijk verhaal brengt.

Volgende accommodatie is voorzien voor elke spreker in zaal Hercules:

  • Een 'booth" waar je een sessie kan doen van 20 minuten
  • Deze sessie doe je 3 keer gespreid in de dag (steeds) in een andere hoek
  • In elke 'booth' staan 15-20 stoelen
  • TV-scherm 16:9 met kabels voor laptop
  • Sokkel om laptop op te plaatsen
  • Bokaal om naamkaartjes op te vragen
  • Flipover na gebruik terug te plaatsen bij de techniekers
  • Tafel na gebruik terug te plaatsen bij de techniekers
  • Permanentie van technieker(s)
  • Gratis public WIFI
  • Gratis parkeerplaats
  • Gratis shuttle station Denderleeuw - De Montil H/T
  • Geen geluidsversterking, want niet toegelaten. Video met geluid kan wel, maar we raden dit af
  • Roll-ups, meubilair ... zijn niet toegelaten. Enkel visitekaartjes of sessie-ondersteunend materiaal uitdelen kan aan de bezoekers van je eigen 3 sessies
  • ROI? Nà het event krijg je van ons 6 werkdagen om je presentatie in PDF op te laden in onze kennispool. Elke download zorgt voor een interessante lead: voornaam - naam - mailadres. Wij verzien geen leads voor wie later aanlevert. In 2021 ontving een spreker gemiddeld 28 leads afkomstig van deze organisaties.

Extra's:

  • Deelname voor een extra medewerker -logistiek, inhoudelijk of commercieel- kost € 500.00 ipv € 600.00. Ook indien deze persoon niet de ganse dag blijft is dit de prijs. Indien deze persoon een Stimulearner is, betaal je € 450.00
  • Wie een secured WIFI-verbinding wil betaalt € 100.00 extra, maar dat is hélemaal geen must
  • Wie een set draadloze headsets wil kan die huren via ons: een set van 20 headsets kost € 300.00 voor 3 sessies. Dit is énkel interessant als je sessie voornamelijk uit video(geluid) bestaat.
  • Je kan via ons ook een dedicated WIFI huren à € 100.00.

Deze organisaties verzorgen 3 x 20 minuten als spreker op 25/01/2024:

  1. Amista
  2. Atlas Grow How
  3. bit by bit
  4. CoCoReCo
  5. Epyc
  6. Flowsparks 1
  7. Flowsparks 2
  8. GoodHabitz
  9. hihaho
  10. KEIK
  11. Ludo 1
  12. Ludo 2
  13. marbl
  14. O2C2
  15. ormit talent
  16. Play It 1
  17. Play It 2
  18. Rise Up
  19. Skan
  20. SkillsGym
  21. Stellar Labs
  22. Televic Education
  23. The Tipping Point 1
  24. The Tipping Point 2
  25. UP learning
  26. ...

Wat hebben we nodig van jou als spreker op 25/01/24?

Dat kan in draft tot 16/11/2023. Per 16/11/2023 gaan we hiermee (opnieuw) in print in ons magazine Leren & Ontwikkelen die 10/12/23 verschijnt. Er wordt ook een programmabrochure gemaakt die in dit magazine als bijlage wordt meegestuurd. Als voorbeeld kan je de programmabrochure 2023 inkijken.

  • Een duidelijke titel van max. 80 karakters*
  • Naam van de spreker(s)
  • Een omschrijving van de workshop in max. 400 karakters* en max. 2 enters, geen opsommingen.
  • 3 take aways / doelstellingen met een totaal van 400 karakters*
  • Een logo goed voor druk, idealiter een EPS-formaat
  • Een bijdrage van € 500.00 voor organisaties die voor de eerste maal deelnemen
  • Een bijdrage van € 600.00 voor organisaties die niet voor de eerste maal deelnemen of een tweede sessie (enkel mogelijk als standhouder) boeken

* = Het aantal karakters of tekens is spaties inclusief

* = Tekstopmaak, vb. kapitaal, cursief, vet, ... is niet toegelaten, ook al is dit eigen aan een huisstijl. We gebruiken enkele aanhalingstekens om iets te benadrukken, geen hoofdletters.

Wat is er anders dan de vorige jaren?

We leren graag uit de feedback die we krijgen:

  • We kiezen opnieuw voor De Montil in Affligem ...
  • ... met 'booths' in zaal CONGRES én standen in zaal EXPO op 25/01/24
  • Zaal EXPO is ook open op woensdagavond 24/01/24 van 17h00 tot 20h00.
  • We voorzien op 25/01/24 een korte afterdrink.
  • We brengen opnieuw een L&D-bibliotheek mee.
  • We voorzien 6 Lunch & Learn Tables
  • De middagpauze zal 5 minuten langer duren dan in 2023
  • Het aantal welkomsttassen wordt verhoogd van 400 naar 600
  • De 6 sessies die op het evaluatieformulier als de beste van de dag worden ervaren krijgen op de L&D Talks van 25 oktober 2024 een timeslot van 50 minuten aangeboden.

Wil je extra visibiliteit? Klanten/prospects uitnodigen? Een beursstand? ...

Vrijkaarten voor 24+25/01/24

Elke aanbieder kan een vrijkaart voor een klant/prospect aankopen à € 125.00. De kaarten kunnen niet gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches, sectorfondsen, noch derde partijen of mediairen. Kortom, geen mensen die HR of L&D diensten (in de ruime betekenis) aanbieden aan derden. Twijfel je? Laat het even checken.

Wil je een handvol vrijkaarten? Kijk dan even naar de optie om een stand te huren of een Lunch & Learn Table te boeken. Dit komt je beslist beter uit.

Beurstas op 24+25/01/24

  • 1 aanbieder kan de beurstas leveren in ruil voor € 1000.00: Play It
  • 6 aanbieders kunnen een folder in de beurstas stoppen in ruil voor € 600.00/folder. We voorzien 600 beurstassen.
    1. GoodHabitz
    2. O2C2
    3. SkillsGym
    4. UP learning

Lunch & Learn Tables op 25/01/24

Deze formule is er voor 6 aanbieders die én graag veel klanten/prospects uitnodigen én graag met extra medewerkers komen.

Deze 6 aanbieders kunnen een Lunch & Learn Table voor 8 personen aankopen à € 1200.00 of € 1600.00. We voorzien een tweegangenmenu voor 6 (of 7) klanten/prospects en 2 (of 1) medewerkers. Slechts 1 of 2 plaatsen aan tafel kan dus gebruikt worden voor eigen mensen en/of collega's aanbieders/trainers/coaches/sectorfondsen of mensen die HR of L&D diensten (in de ruime betekenis) aanbieden aan derden.

  • € 1200.00: 7 klanten/prospects + 1 eigen medewerker
  • € 1600.00: 6 klanten/prospects + 2 eigen medewerkers

Het mooie aan deze formule is dat de inkomgelden voor zowel klanten/prospects als medewerker(s) zijn inbegrepen in het package, lees: je betaalt énkel de inkomgelden en dit goedkoper dan het allerlaagste tarief.

  1. GoodHabitz
  2. Flowsparks
  3. Epyc

Eventbrochure op 24+25/01/24

We voorzien een eventbrochure A5 verticaal voor de 700 bezoekers, die voorafgaand aan het event op 5000 exemplaren wordt gedrukt en nadien online + via Bpost wordt verdeeld. Je kan in de 2024-editie een advertentie in plaatsen mits reserveren uiterlijk 17/11/23.

  • Zetspiegel 1/1: 148 mm breed x 210 mm hoog, mét afloop: 154 mm breed x 216 mm hoog (3 mm overdruk)
  • Zetspiegel 1/2: 148 mm breed x 105 mm hoog, mét afloop: 154 mm breed x 111 mm hoog

Bekijk de Brochure Proeverijen 2023 als voorbeeld.

  • 1/2 blz advertentie: € 400.00
    • Amista
    • ...
  • 1/1 blz advertentie: € 800.00
    • ...
  • 1/1 advertentie cover 2: € 1200.00
    • ...
  • 1/1 advertentie cover 3: € 1000.00
    • ...

Kop van een beursstand 7,5 m² op 24+25/01/24

Maximaal 4 aanbieders kunnen de visual op de kop van een rij met standen kopen mits het leveren van een printklare pdf met afmeting B 3,00 meter x H 2,50 meter. Zie vb. De Pottenkijker op foto hieronder.

  • 1 visuals: € 600.00: Play It
  • 2 visuals: € 1100.00

Beursstand 9 m² op 24+25/01/24

39 L&D-aanbieders huren op donderdag 25/01/24 een all-in beursstand 9 m² à € 2000.00. Wie ook op de preconference woensdag 24/01/24 een beurstand wil betaalt een fix van € 750.00 extra.

10 aanbieders met een stand engageren zich ook als logosponsor voor een meerprijs van € 500.00 en kan je herkennen aan het *-teken. Heel wat aanbieders kozen een preferentiële standplaats en betalen +10%)

Op 24 én 25/01/24

  • Amista (stand 02)
  • Atlas Grow How (stand 27)
  • Epyc* (stand 24)
  • Flowsparks* (stand 05)
  • GoodHabitz* (stand XX)
  • 2Play It* (stand 03)
  • Rise Up* (stand 22)
  • Televic Education
  • UP learning* (stand 18)
  • ...

Enkel 25/01/24

  • Expert Academy*
  • Ludo
  • Stellar Labs
  • The Tipping Point* (stand 23)
  • ...

... elke aanbieder met een stand 9 m² krijgt bovenop de stand:


Meer info over de all-in beursstand 9 m³ in zaal EXPO waar op 25/01/24 ook de pauzes, lunch, drinks en silent disco doorgaan:

  • Geplaatste beursstand met 2 bedrukte visuals, 1 multistopcontact, 1 hoge statafel en 2 barkrukken.
  • Je kan meebrengen: visitekaartjes, laptop en max. 3 soorten brochures, folders of flyers.
  • Je kan niet meebrengen: eender welk beursstandmateriaal zoals er zijn roll-ups, TV-scherm, meubilair ...
  • Je brengt ook geen drinks, lekkernijen, gadgets, ... mee tenzij ze passen in een door ons geleverde bokaal hoog 15 cm, diameter 16 cm die we op je tafel plaatsen.
  • M.b.t. de 2 visuals:
    • De 2 visuals meten elk 3,00 meter breed x H 2,50 meter hoog, met een ruimte van +- 2,5 cm tussen beide vlakken.
    • De boodschap op de 2 visuals kan verschillend, doorlopend of gelijk zijn.
    • De 2 visuals worden gedrukt op airtex en voorzien van velcro (boven en onder) voor de montage, dus zonder ringen.
    • De opmaak van de 2 visuals is in beheer van de aanbieder: PDF klaar voor druk, real size, geen afloop nodig, min. 150 DPI. Er dienen geen montagelijnen te worden voorzien. U kan onze huisgraficus Arti-tude contacteren indien gewenst om te assisteren of in regie uw visuals op te laten maken.
    • Een verwijzing naar Proeverijen wordt niet gevraagd. Op die manier is elke visual herbruikbaar.
    • Je stuurt het definitieve ontwerp ter controle naar Saskia Aers van Arti-tude. Saskia bevestigt je goede ontvangst en in geval akkoord voor druk.
    • De opmaak van de 2 visuals dient voor 10/12/2023 bij Saskia te worden aangeleverd. Wanneer deze niet tijdig wordt ingestuurd (= na 10/12/23), wordt een meerprijs aangerekend: vanaf 10/12/2023, maar vóór 25/12/23: meerprijs van € 100.00/visual; vanaf 25/12/23, maar vóór 02/01/24: meerprijs van € 150.00/visual; vanaf 02/01/2024 is de uitvoering onder voorbehoud en de prijs op aanvraag.
    • De bedrukte visuals met de gepersonaliseerde opmaak worden na het event meegenomen. Wie een rol wil om ze 'netjes op te rollen' kan die via ons aanvragen.

Ook nog ...

Je kan inschrijven voor inschrijven voor Proeverijen 24+25/01/2024. Er zijn op het inschrijvingsformulier 97 plaatsen voor sprekers, 39 standen, 6 Lunch & Learn Tables en een handvol extraatjes voorzien. First come first, zoals altijd. Let wel dat de EXPO-plaatsen voor 24/01/24 in eerste instantie kunnen geboekt worden door organisaties die ook op 25/01/24 een stand boeken. Als àlle standen 25/01/24 uitverkocht zijn, zetten we de resterende standen 24/01/24 open.

Je kan onze bedrijfsgegevens hier vinden.

Bij vragen kan je Kristoff mailen.

Prijzen ex btw.

Wie annuleert, om welke reden dan ook, verliest de som van zijn integrale bestelling: dit zowel als spreker, standhouder of adverteerder ... Goede afspraken en goede rekeningen maken goede vrienden.

Indien het event overheidswege niet kan doorgaan, verhuist het integrale concept naar een nieuwe datum.


Andere L&D Events

De Pottenkijker - do. 09/02/23 - 10h30-12h00


TOP100 Tools for Learning - do 09/03/23


L&D Awards 2023 - do 16/03/23


Festival of Work - 07+08/06/2023 - 2 days