Jobs in Talent & Leren

Beschrijving van de onderneming

Als Brusselse overheidsdienst is Actiris de belangrijkste speler op de Brusselse arbeidsmarkt. Met ongeveer 1500 medewerkers helpen we elke dag werkzoekenden aan het werk en werkgevers aan competente en gemotiveerde medewerkers. Hiervoor werken wij nauw samen met een groot aantal partners.
Onze waarden zijn samenwerking, respect en oplossingsgerichtheid, met als rode draad de wens om efficiënte en relevante diensten aan te bieden.
Wil je ontdekken hoe het is om te werken bij Actiris? Bezoek dan onze website en maak kennis met onze waarden, onze interne cultuuren onze functies.

De interne opleiders maken deel uit van het departement Actiris Academy en werken samen met de opleidingsspecialisten en -coördinatoren en het team voor digitaal leren.

Zij ontwerpen, organiseren en geven groepsopleidingen en individuele coachings over de interne IT-instrumenten (MyActiris, IBIS, enz.) alsook de toepassing ervan in het dagelijkse werk van de medewerkers.

Een belangrijk onderdeel van hun functie is bovendien de digitalisering van bepaalde onderdelen van de opleiding met als doel een maximale interactiviteit in de georganiseerde sessies te garanderen: vragen en antwoorden, oefeningen, enz..

 

Je missie

Je verstrekt opleidingen met betrekking tot verschillende interne operationele tools om de vaardigheden van Actiris-medewerkers te ontwikkelen

Je verantwoordelijkheden

  • Je bouwt een transversale en grondige kennis op van verschillende operationele tools
  • Je identificeert de opleidingsbehoeften en ontwikkelt de opleidingsplannen
  • Je staat in voor de acties m.b.t. de organisatie van de opleidingen
  • Je geeft opleidingen ( face-to-face en op afstand)
  • Je garandeert een goede omkadering van en onderhoudt ook de relaties met de andere betrokkenen ( werkgroepen, managers, inhoudsdeskundige,...) van de opleidingstrajecten
  • Je werkt mee aan de evaluatie van de opleidingen
  • Je werkt de opleidingsprogramma's regelmatig bij
  • Je werkt mee aan de uitwerking en de ontwikkeling van e-learningopleidingsprojecten.

Je profiel

Je ben in het bezit van een Bachelordiploma die je aanvult met ten minste 2 jaar bewezen ervaring in een functie waarin je je pedagogische vaardigheden hebt ontwikkeld of versterkt (zowel face-to-face als op afstand)

  • Je beschikt over goede analytische vaardigheden en je bent in staat om de opleidingsbehoeften van medewerkers te identificeren
  • Je bent oplossingsgericht en stelt alles in het werk om adequaat te reageren op de behoeften van werknemers, je bent proactief in het vinden van oplossingen
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Je geeft blijk van nauwkeurigheid en betrouwbaarheid in je werk
  • Je bent in staat om de nodige begeleiding te bieden aan werknemers bij de ontwikkeling van hun vaardigheden

 

Bovendien

  • Heb je affiniteit met nieuwe technologieën (toenemende digitalisering van het interne opleidingsaanbod)
  • Beschik je over het het vermogen om je aan te passen en nieuwe IT-tools eigen te maken
  • Ben je pedagogisch ingesteld, wat essentieel is in deze functie
  • Kennis van de tweede gewesttaal is een belangrijke troef


Waarom kiezen voor Actiris?

Onze werknemers zijn een weerspiegeling van de Brusselse populatie: diversiteit op de werkvloer is niet enkel een objectief, het is onze dagelijkse realiteit. 
Overeenkomstig onze waarden hechten wij belang aan het evenwicht tussen het privé- en beroepsleven en het welzijn van onze medewerkers. 

Als werkgever

  • zorgen we voor een optimaal evenwicht tussen het privé- en beroepsleven, dankzij 35 jaarlijkse verlofdagen, een glijdend uurrooster en de mogelijkheid om van thuis te werken, als de functie het toelaat.
  • stimuleren we uw persoonlijke en professionele ontplooiing door jaarlijks 11 opleidingsdagen aan te bieden, in overeenstemming met je functie, je behoeften en je ambities.
  • geven we om het milieu en streven we naar een duurzame samenleving, je kunt gemakkelijk met de bus, tram, trein of fiets naar het werk komen. We bieden een of meerdere abonnementen voor openbaar vervoer, maar ook een Villo-abonnement en een fietsvergoeding aan. Bovendien kan je elektrische fietsen lenen op uw werkplek.
  • zorgen we voor je gezondheid door het organiseren van screenings en hulp bij bepaalde medische en paramedische kosten, evenals een hospitalisatie- en een tandzorgverzekering.
  • bieden we ten slotte ook voordelen voor uw kinderen, organiseren we initiatieven die gericht zijn op zuiniger leven (bibliotheek, uitlenen van diverse apparatuur), culturele activiteiten tegen gereduceerde prijzen, enz.

Contract en voordelen

  • Een voltijds AOD
  • Een bruto maandsalaris van 2850 € voor 2 jaren anciënniteit met de mogelijkheid om bijkomende jaren ervaring te valoriseren bij aanwerving 
  • Maaltijdcheques van 8€
  • De mogelijkheid om een taalpremie aan te vragen van 340 à 450€ bruto/maand

Interesse? Solliciteer nu!

Klik op deze link en dit vóór 28-04-2023.

We zullen je kandidatuur aandachtig lezen en je op de hoogte brengen van het gevolg dat wij eraan zullen geven. Indien jouw kandidatuur wordt geselecteerd, zal je worden uitgenodigd voor een assessment en/of een jurygesprek.

 

 

 

mtech+ West-Vlaanderen zoekt

 

ter uitbreiding van de werking aan Adviseur opleiding en arbeismarkt

mtech+ wil als loopbaanfonds uit de sector van de metaal- en technologische industrie in een snel veranderende omgeving bijdragen aan:

  • kwaliteitsvolle loopbanen en werkzekerheid van werknemers
  • de competitiviteit en wendbaarheid van ondernemingen

mtech+ West-Vlaanderen voorziet dit met een team vanuit het hartje van West-Vlaanderen in Roeselare.

 

Wat valt binnen jouw takenpakket?

  • Je promoot onze initiatieven om de West-Vlaamse ondernemingen binnen de sector meer te bereiken
  • Je hebt een adviserende en sturende rol m.b.t. het loopbaanbeleid van ondernemingen en hun werknemers
  • Je zet samen met de ondernemingen en partnerorganisaties projecten op ten behoeve van werkbaar werk, duurzame inzetbaarheid en geëngageerd leiderschap in de sector
  • Je draagt bij tot de ontwikkeling van de positieve attitude van werknemers en ondernemingen tav levenslang leren
  • Je organiseert informatiesessies aan ondernemingen, werknemers en sociale partners
  • Met jouw netwerkskills bouw je een vertrouwensrelatie op met al onze stakeholders

 

Wat verwachten we van jou?

  • Een passie voor mensen, opleiding en arbeidsmarkt
  • Door jouw vlotte communicatie ben je in staat zowel te inspireren als te adviseren
  • Je bent organisatorisch sterk en hebt een grote verantwoordelijkheidszin
  • Je kijkt ernaar uit om je te verdiepen in de metaal- en technologische industrie
  • Je bent een teamspeler

 

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een uitdagende functie met ruime verantwoordelijkheden, waar jouw input en visie van belang is
  • Een dynamisch en motiverend team (Provinciaal met 5, Vlaanderen breed met 35) waar jij een meerwaarde in kan betekenen
  • We bieden een contract van onbepaalde duur met een marktconforme verloning, mooi pakket extralegale voordelen (wagen, maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering en groepsverzekering) en verlofpakket van 32 dagen (20 + 12 ADV)

 

Interesse

... om mee te bouwen aan de noden van de boeiende sector van de metaal- en technologische industrie?

Vragen of wil je al eens sparren:

Shirley Willems

Adviseur opleiding & arbeidsmarkt

0472 83 02 10

 

Kristof De Vylder

Coördinator

0497 52 97 76

Stuur jouw CV & motivatiebrief of motivatiefilmpje door via mail naar mtech+ West-Vlaanderen - TAV Kristof De Vylder - Coördinator - kristof.devylder@mtechplus.be

Je mag rekenen op een snelle en discrete behandeling van jouw kandidatuur

 

 

Learning and Development Officer - Bachelor

 

Omgeving

De Nationale Bank van België (NBB) zoekt voor haar afdeling Learning & Development (L&D), die deel uitmaakt van het departement Human Resources (HR), een gemotiveerde L&D Officer.

De L&D afdeling staat in voor de professionele ontwikkeling van het personeel van de NBB, zodat:

  • elke medewerker op duurzame wijze inzetbaar blijft tijdens de volledige loopbaan in de Bank
  • elke manager binnen de entiteit beschikt over de gewenste competentieprofielen voor de huidige strategie en toekomstige uitdagingen.

De L&D afdeling vervult een sleutelrol binnen de HR strategie van de NBB, via de organisatie van opleidingen (fysiek en online), de ontwikkeling van andere leermethodes (360° feedback, interne mentoring, learning-on-the-job,…), het aanbod van e-learnings (intern of extern ontwikkeld), het beheer van het interne Opleidingscentrum en, last but not least, de ondersteuning van de andere diensten bij hun specifieke leerbehoeften.  

De afdeling biedt een aangename en dynamische werksfeer, en biedt zeer veel ruimte voor creativiteit en innovatie.

Je rapporteert rechtstreeks aan de manager van de afdeling L&D.

 

Functie

  • je helpt bij de vertaling van de strategie van de Bank naar impactvolle L&D projecten en neemt daarbij een trekkende rol op
  • je bent mee verantwoordelijk voor de opstelling en uitvoering van het jaarlijkse opleidingsplan (overeenkomstig de nieuwe arbeidsdeal)
  • je brengt ontwikkelingsnoden van diverse departementen in kaart en werkt voor hen gepaste leerprogramma’s uit
  • je vervult, samen met enkele andere collega’s, een sleutelrol in de ontwikkeling van het digitale luik van het leertraject voor nieuwe collega’s
  • je organiseert interne opleidingen in één specifiek domein
  • je bent mede-eigenaar van de IT-tools en -platformen die gebruikt worden voor L&D
  • je helpt bij de interne communicatie rond de L&D activiteiten op een moderne manier (intranet, video, webinar, ...)
  • je werkt mee aan de vernieuwing van het L&D aanbod en ondersteunt het team bij de implementatie ervan; ervaring met het opstellen van lastenboeken is een pluspunt
  • je onderhoudt actief contact met L&D professionals uit andere organisaties.

In deze functie kan je tot 50% van je werktijd telewerken. Je bent op specifieke momenten aanwezig in de Bank (bv. back-up voor het interne Opleidingscentrum, bepaalde opleidingen of events, …).

 

Profiel

  • je bezit een bachelordiploma
  • door je ervaring en/of diploma heb je een uitgebreide vakkennis in HR en L&D
  • je hebt een passie voor L&D en bent leergierig
  • je krijgt energie van het ontdekken en creëren van nieuwe dingen
  • je bent positief ingesteld en blijft zoeken naar een oplossing 
  • je bent actiegericht en je houdt je einddoel steeds voor ogen
  • je kan snel schakelen en een afwisselend takenpakket zie jij als een uitdaging
  • je bent een sociaal persoon die makkelijk contacten legt, ook met collega’s van andere departementen
  • je communiceert helder en overtuigend
  • je bent een echte teamplayer
  • je bent digitaal vaardig
  • je bent gebeten door nieuwe L&D technologieën en gemotiveerd om deze te implementeren
  • ervaring met een Learning Management System en/of met instructional design voor e-learningontwikkeling, is een pluspunt
  • je hebt een goede kennis van de MS365 applicaties
  • je hebt een actieve kennis van het Frans (niveau B2) en van het Engels (niveau B1).

 

Waarom kiezen voor de NBB?

  • een aantrekkelijk loon en tal van bovenwettelijke voordelen (groepsverzekering, uitgebreide hospitalisatieverzekering, iPhone met abonnement...) en een goed evenwicht tussen werk- en privéleven evenals de mogelijkheid tot thuiswerk
  • een echte carrière: de NBB biedt je de mogelijkheid om je voortdurend te blijven ontwikkelen. We bieden je een breed scala aan opleidingen om de vaardigheden te verwerven die je nodig hebt om je carrière verder uit te bouwen.
  • een unieke job, waar we onze kennis en expertise ten dienste stellen van de maatschappij
  • een plek waar je initiatief kan nemen en wordt aangemoedigd om te laten zien wat je kunt
  • een fijne, collegiale en dynamische werksfeer
  • aandacht voor je welzijn: om ervoor te zorgen dat je je goed voelt op de werkvloer en thuis, biedt de NBB een ruim aanbod aan sportactiviteiten (fitnessruimte, groepslessen…), culturele activiteiten en inspirerende workshops.

Alleen de kandidaturen die vergezeld gaan van een motivatiebrief, een CV en een kopie van het/de diploma('s), komen in aanmerking. Buitenlandse diploma’s zijn enkel geldig in combinatie met een gelijkwaardigheidsattest. 

 

Solliciteer nu

Solliciteren kan via deze link

 

 

Company details

At Antwerp Management School (AMS), an internationally renowned business school with its roots and main branch in the bustling heart of Antwerp, both young and experienced professionals are supported and guided in their quest for healthy growth and sustainable professionalization in order to create impact as an individual, business team, company, or organization.

We are a dynamic, innovative and customer-oriented organization, driven by an enthusiastic team. Our faculty experts and employees make every effort to offer our customers permanent learning experiences by sharing their state-of-the-art expertise and relevant insights that really matter in daily practice. 

Antwerp Management School aims to maximize diversity and would like to encourage everyone – regardless of gender, religion, ideology, origins, language, functional impairments, etc. – to apply.

Would you like to join our team? We are looking for a Senior B2B L&D Advisor for our Customer Specific Programs (CSP) team.

 

Function

As a Senior B2B L&D Advisor at AMS you are responsible for creating learning and development programmes supporting the transformation of individual leaders, teams, and organisations. You partner with senior executives, HR directors and Heads of L&D to design and deliver customized high quality programs with impact. You work closely together with our faculty and our global eco-system of industry practitioners and academics, building on their skills and experience. Our customer portfolio consists of companies, both from private and public sector and from various industrial sectors.

Together with the account manager you are the go-to person when specific learning needs arise. Drawing on your strong customer-service focus, you enter into dialogue with the professionals and companies to properly understand their challenges and translate them into executive education programmes with demonstrable impact.

You ensure continuous evaluation of programmes and undertake modifications based on dialogue with and feedback from clients, learners, faculty and partners.

Based on your talent and passion for delivering high-quality L&D programmes, you establish and maintain over time relationships with client stakeholders, colleagues, faculty and partners at design, process and content levels.

 

Profile

  • You are very service-oriented and are a conceptual thinker;
  • You have knowledge of L&D trends, strategy, business models;
  • You have experience in the Learning and Development sector;
  • You have strong networking, facilitation and coaching skills;
  • Ability to manage ambiguous situations and diverse stakeholders with contradictory interests;
  • You have outstanding communication and interpersonal skills;
  • You have the maturity to negotiate and network at C-level;
  • You have an entrepreneurial spirit;
  • You are fluent in English and Dutch; Being fluent in French is a plus.

 

Offer

You will be part of one of the world’s leading international management schools. Our organisational culture is warm and open-minded with ambitious and driven colleagues. Our aim is to further internal relationships and to make work fun.

Our customers and many of our staff members come from every corner of the globe, giving AMS a strong international vibe.

Ours is a highly flexible work environment where you can expect a great deal of autonomy and room for deploying and developing your own entrepreneurship. This will allow you to create the work–life balance that works for you.

You will work in a hip and sustainable environment in the very heart of Antwerp. Check out our campus in this video: Boogkeers

Besides an appealing salary with benefits, AMS offers the opportunity to further develop your skills and to grow as a professional.

Our motto truly encapsulates what we represent: ‘Opening minds, to impact the world’

In sum, a job that has an impact!

 

Interested?

Send your resumé and motivation letter via this link. Your application will be handled quickly and discreetly.

Antwerp Management School
Boogkeers 5
2000 Antwerpen
Belgium

www.antwerpmanagementschool.be

 

 

 

Learning consultant

Word jij ook gedreven door het stimuleren van performantie in teams en organisaties? Wil jij in organisaties het verschil maken en met je klant iets opzetten met blijvende impact? Kan je voor niets minder gaan dan ‘high impact, high-quality’ leerinterventies?

Ben jij trots wanneer je een project perfect aflevert en de (interne en externe) klanten tevreden zijn? Word jij warm van de vele (online) contacten die je dagelijks hebt met klanten en collega’s?

Stuur dan onmiddellijk je CV en een woordje uitleg naar jobs@thetippingpoint.be.

 

Wat zoeken wij

Als ‘Learning consultant’ adviseer je onze klanten in hun leerbeleid (van soft skills) en zet je samen met hen leerinterventies en -trajecten op. Dat kan gaan van classroom trainingen tot complexe en blended trajecten op maat. Je begeleidt de klant van A tot Z, samen met een aantal van onze L&D professionals. Daarvoor mag je rekenen op een ervaren ploeg van (interne & freelance) trainer-consultants & een groep gedreven Learning consultants.

 
Jouw verantwoordelijkheden worden opgesplitst in drie domeinen:
  • De core (70%) bestaat uit het implementeren van leerinterventies en -programma’s (standaard of op maat) bij klanten en prospects. Je bent/wordt daar het aanspreekpunt voor jouw klanten(portefeuille):
    • Je analyseert de huidige (leer)situatie bij de klant (of prospect) en brengt de (leer)doelstelingen in kaart.
    • Je vertaalt dit naar offerten op maat en doet hiervan de opvolging.
    • Je implementeert en coördineert leerinterventies en -programma’s (standaard of op maat), al dan niet met ondersteuning van een Projectmanager.
    • Je onderhoudt jouw klantenportefeuille door regelmatig contact via meetings en calls.
    • Je breidt jouw klantenbestand uit door het opvolgen van allerlei leads en het voeren van commerciële gesprekken (of intakes).
  • Zelf uitwerken & -voeren van leerinterventies binnen jouw expertise (20%). Dat kan gaan om:
    • Design-werk of voorbereiding om bepaalde trajecten op maat uit te werken.
    • Workshops, trainingen of webinars faciliteren (al dan niet ondersteund door één van onze simulatie-acteurs).
  • Je werkt intern mee aan een aantal optimalisatieprojecten (10%): van brainstorms over processen tot het organiseren van events en feestjes.

 

Wie ben jij?

Om ‘high impact, high-quality learning experiences’ te kunnen implementeren bij klanten, moet je uiteraard al heel wat in ‘jouw rugzak’ hebben steken. We hebben hieronder opgedeeld wat voor ons echte ‘musts’ zijn en wat eerder ‘nice to have’ is.
 
Must
  • Een gepassioneerde, maar vooral doorwinterde professional met minimaal 7 jaar ervaring in het bedrijfsleven én consultancy.
  • Een uitgebreide kennis van de vakgebieden H.R. en L&D: we moeten je niet uitleggen wat een performance management cyclus is, wat Kirkpatrick te maken heeft met Thalheimer, wat het verschil tussen een LMS en LXP of welke elementen een rol spelen in ‘transfer for learning’.
  • Je hebt uiteraard ervaring in accountmanagement.
  • Klantgerichtheid, ‘getting things done’ & accountability zijn voor jou vanzelfsprekend.
  • Je durft te experimenteren met tools en omschrijft jezelf als ‘digital savvy’.
  • Perfecte kennis van het Nederlands en je drukt je vlot uit in het Engels en het Frans. Zowel naar klanten als naar collega’s toe.
Nice to have
  • Ervaring in het werken met Mac vergemakkelijkt het proces.
  • Tweetaligheid (NL/FR).
  • Het kunnen faciliteren van workshops en (online) trainingen.
  • In een vakgebied dat steeds meer digitaliseert, is extra kennis van online leren zeker een ‘added value’.

Wat kan je verwachten?

  • Je komt terecht in een netwerk van gedreven en ervaren L&D professionals die zowel tijdens als na de uren het beste van zichzelf geven.  Een organisatie die een label op de markt wil zetten en alles doet om die ‘high impact, high-quality learning experience’ te deliveren.
  • Een trotse, waardengedreven & warme organisatie met korte communicatielijnen waar levenslang leren voorop staat.
  • Maar naast die positieve randvoorwaarden leggen we je ook graag in de watten en mag je je natuurlijk ook verwachten aan een interessant salarispakket, een bedrijfswagen, een Macbook, een iPhone32 dagen verlofeco- en maaltijdcheques, een inspirerende werkomgeving in het centrum van Mechelen én uitgebreide mogelijkheden tot thuiswerk.


Benieuwd naar wie wij zijn? Check zeker onze opleidingen, projecten en het team op www.thetippingpoint.be.

Word je helemaal enthousiast van deze omschrijving?

Stuur je CV en motivatie naar jobs@thetippingpoint.be
 

You’re a coach who knows how to spark enthusiasm and push your team to go the extra mile. You combine your experience in learning and/or talent development with your people management skills and clear and transparent communication.  

Your focus will not only be on the development of your own customers projects (training & consulting services), but also the personal development of your team members and your team as a whole. Pragmatic feedback and guidance on next steps are your instinctive first resort when it comes to personal and collective growth. Bringing together everyone’s strengths and challenges is one of your strong suits. 

 

Who are we?

The delaware Grow team is a dynamic team of almost 10 people, full of ambition and a strong desire to support delaware’s overarching business strategy by helping individuals to grow into purposeful, wise, and confident professionals. We are currently looking for a team lead who shares the same ambition, entrepreneurial spirit, and ability to dream big: to take the Grow team and its customers to new heights, working together with the other closely-aligned teams in People domain of delaware.  
 
Solution Grow is part of People domain and put his focus on L&D solutions for our customers. 
Are you wondering what People domain of delaware is all about ?  
In total we are 6 solutions working together in People domain, a great team of 110 enthousiastic colleagues. As HR Partner for our clients,  
#wetranslate a company’s dream to a plan they believe in and can execute 

Our customers are everyone who’s seeking to implement effective talent management. Whether it’s people development, job performance, tools/systems and process enablement, or looking for ways to develop a deeper knowledge culture and optimize learning experiences. Whatever the challenge is, we focus on growing talent. 

Just so you know: delaware has its offices in Antwerp, Ghent, Kortrijk, Lummen, Liège and Wavre, but you’ll often find yourself working at the customer or at home as well. 

 

More info about this job

Laura Torres - Recruiter

 

What will you be doing ?

You’ll make sure that the Grow team is running smoothly. You will: 

  • be a coach for the team, 
  • select and recruit new team members, 
  • on- and offboard team members, 
  • schedule the team’s work, 
  • evaluate your colleague’s performance 
  • organize team meetings & events 
  • ensure & develop your own customer projects 

Additionally, you’ll work with team members on internal projects and support your solution lead concerning strategy and tactics. 

 

Is there a match?

Let’s see. If … 

  • you have a Bachelor’s or Master’s degree in Business, HR or Management or relevant experiences in similar roles. Keep on reading! 
  • you have at least 5 years’ experience in consultancy or project management; 
  • you are a born people manager; 
  • you enjoy to work with key performance indicators as part of the job;  
  • L&D background and/or training services are some of your key assets, 
  • you have experience with, or interest in some of our key technologies, such as Talent Management Systems (e.g. SAP SuccessFactors Succession or Center of Capabilities), Learning Management Systems (e.g. SAP SuccessFactors Learn, Totara Learn, Litmos), Learning Experience Platforms (e.g. Litmos or Microsoft VIVA Learn), Digital XP Platform (SAP Enable Now…), etc. 
  • you have solid time management and organizational skills; 
  • you have the desire to become a winning duo with your solution lead; 
  • sprints & deadlines can’t pull down your sense of humor; 
  • you are bilingual in English and French and/or Dutch… 

…then you may be the L&D Team Lead we’re looking for!

 

Let's meet up!

Come have a chat with us and tell us all about your skills, talents and previous experience. Are you keen to help us ‘grow’ our Grow team? Make sure to connect with us if you have any questions whatsoever. Click the Apply now button on our website and hopefully we’ll get to meet each other soon!  

delaware firmly commits to creating an inclusive work environment that empowers all. A diverse workforce is the best guarantee for success for our employees, our customers and our partners.  

find out more

 

 

Je baan in een notendop

  • Talent ontwikkeling
  • Analytisch
  • Projectwerking
  • Een hart voor mensen

 

Klinkt dat goed?

 

Wat jij mag verwachten

Als HR collega behandel jij binnen het team learning en development verschillende projecten. Je bent een organisatorisch talent die in samenwerking met verschillende departementen kijkt naar de ontwikkeling van onze collega's en Baloise als werkgever.

HR topics zoals opleiding en ontwikkeling, toekomstgerichte processen, uitwerking van trainingen en inspringen op vragen en noden dagen jouw uit.

Taken zijn: 

  • detecteren van ontwikkelingsnoden in alle lagen van de organisatie en daarop gepaste antwoorden vinden
  • je vertaalt de strategie van de organisatie naar medewerkers waar je zelf een trekkende rol opneemt
  • je coacht en begeleidt al onze talenten in ontwikkeling

 
Wat wij verwachten

  • Jouw competenties situeren zich op bachelor-niveau of hoger, ervaring in een learning en development omgeving is een plus.
  • Je bent een sociaal persoon die connecteert en beweegt tussen verschillende departementen.
  • Je bent communicatief en organisatorisch sterk. Je kan dit overbrengen in het nederlands en frans.
  • Je kan snel schakelen en een afwisselend takenpakket zie jij als een uitdaging.
  • Je vergaart verschillende inzichten om tot een oplossing te komen 

 

Wij als Baloise

Wij zijn meer dan een traditionele verzekeringsmaatschappij: wij zijn de persoonlijke partner voor iedereen die zich simply safe wil voelen. Naast onze traditionele financiële activiteiten breiden wij ons dienstenaanbod uit met ecosystemen op het gebied van mobiliteit en woning. Wij zien het digitale tijdperk als een kans om ons aanbod in de toekomst nog duurzamer, innovatiever en klantgerichter te maken. Vorm jij het met ons mee?

Bij Baloise kom je terecht in een boeiend bedrijf dat openstaat voor jouw vernieuwende ideeën. Wij gaan voor een menselijke aanpak waarin we ontwikkeling en leren van fouten aanmoedigen. Want alleen door jezelf én Baloise te ontwikkelen geraken we verder.

 

Waarom wij een match kunnen zijn?


Bij Baloise stellen we niet enkel onze klanten en makelaars centraal, maar ook onze medewerkers. Hou jij van een menselijke, persoonlijke aanpak? Wij verwelkomen je in een warm bedrijf dat inzet op menselijkheid en ontwikkeling. Want alleen door jezelf én Baloise te ontwikkelen geraken we verder.

 

Onze voordelen


Bij Baloise zetten we sterk in op een menselijke aanpak en vinden we jouw ontwikkeling heel belangrijk. We bieden je tal van opleidingen om jou te ondersteunen in je groei en ambities. Dat doen we niet alleen bij de start maar ook doorheen je verdere carrière.

Er is een mogelijkheid om tot 3 dagen van thuis uit te werken. Werk je op kantoor? Dan kun je in ons bedrijfsrestaurant lunchen aan zachte prijsjes, een ‘koffiebreak’ nemen in onze eigen in-house koffiebar en voor je weer naar huis gaat nog een stop maken in de fitness voor je dagelijkse portie sport.

Naast een goede work-life balance bieden we je uiteraard ook een aantrekkelijk loonpakket.

Zijn wij een potentiële match? Laat dan zeker van je horen! We ontmoeten jou heel graag.

 

 

Kan je niet wachten om mensen te laten groeien? Wij ook niet!

Samen met ons team draag je bij tot het succes van ATOLO door ons klantenbestand uit te breiden. Je werkt mee aan innoverende trainingsprojecten voor onze sites in België en in Zwitserland.

 

Wie ben jij?

  • Je bent gepassioneerd door L&D en in het bijzonder door wat een vlotte taalbeheersing kan betekenen voor een goede communicatie in bedrijven.
  • Je gaat voor impact. Je weet hoe je resultaten moet boeken.
  • Als je zelf overtuigd bent van je product kan je ook anderen daarvan overtuigen.
  • Als je onze markt kent, dan heb je een plus.
  • Je bent Nederlandstalig met een onberispelijke beheersing van het Frans. Je hebt een goed niveau Engels.

 

Jouw verhaal bij ons

  • Je zoekt nieuwe prospecten, contacteert hen voor een klantengesprek, bouwt aan een langetermijnrelatie.
  • Je klant kan op jou rekenen om het juiste trainingstraject uit te tekenen en zo efficiënt mogelijk zijn objectieven te bereiken.
  • Je hebt voeling met de markt en begrijpt de strategische waarde van trainingen voor het succes van een bedrijf.
  • Je kan inspelen op trends.
  • Je bedenkt innoverende projecten in co-creatie met de klant.
  • Je krijgt energie van netwerkactiviteiten & marketing (sociale media, promotiecampagnes, beurzen).

 

Waarom zou je ons contacteren?

  • We zijn een dynamisch, gemotiveerd en motiverend team.
  • Je werkt samen met verschillende nationaliteiten en culturen. We zijn een inclusief team dat diversiteit omarmt.
  • Je krijgt de ruimte en autonomie om creatief aan de slag te gaan. Ons team schenkt jou het volle vertrouwen.
  • Atolo is een stimulerende plek om jouw ervaringen en ideeën uit te wisselen en om als persoon te groeien.
  • Je bent welkom als fulltimer, maar evengoed als je parttime wil werken. Je kiest voor een freelance statuut of een vast contrat. Je kan altijd rekenen op een correcte verloning.
  • We bieden een combinatie van thuiswerk, teamwerk, klantenbezoeken.

 

Waar kom je terecht?

Bij Atolo geloven we ten volle in een bedrijfscultuur waar het de mensen zelf zijn die zorgen voor succes.

Deze visie zit stevig verankerd in onze workshops en trainingen. We focussen op het ondersteunen van verandering “bottom-up”.

Met meer dan 10 jaar ervaring in de bedrijfswereld en met kantoren in Brussel, België en Lausanne, Zwitserland, zijn we de go-to partners voor trainingen in taal, communicatie en Mens&Cultuur.

 

Interesse?

Spreekt onze vacature je aan? Stuur dan snel jouw CV en motivatie naar Mieke Van Oost, Managing Director, mieke@atolo.eu

Na een eerste screening nodigen we je graag uit voor een eerste gesprek.

 

 

We are OMP, a game changer that optimizes supply chains of the world’s leading companies with our very own smart software and services.
Are you born to be a coordinator and do you enjoy connecting with different people? Do you thrive in an innovative, fast-paced environment? And, can you roll up your sleeves, work hard, have fun, and get the job done? Well, we have the job for you!
 

Your challenge

As a Learning & Development Coordinator, you organize training sessions for our customers, alliance partners, and colleagues globally. You acquire a thorough knowledge of the training offer for all these potential trainees and you coordinate and maintain the training offer with all stakeholders.

You’re responsible for:

  • Maintaining the training schedule and training material updates in our internal learning management system (LMS).
  • Coordinating with OMP teachers, project managers, and (day-to-day) coaches for the organization of customer and standard training.
  • Supporting our coaches when creating a training plan for new hires.
  • Processing customer inquiries and training subscriptions.
  • Organizing and following up on our certification program
  • Following up on training feedback and evaluations with trainers and participants.
  • Project Management related to internal Learning & Development Projects.

 

Your team

As our new Learning & Development Coordinator, you’ll be part of the Training & Documentation team, which, in turn, fits into the bigger picture of the Product Design team. Product Design drives our product road map, based on a strong future vision and deep technologic overview. The team makes the blueprints for our solution’s functionality and shares OMP’s vision and expertise with customers and colleagues alike.

 

Your profile

We are looking for someone who meets the following qualifications:

  •  A bachelor’s degree or equivalent from experience.
  •  An administrative background with experience in scheduling and managing multiple calendars and projects.
  •  Strong communication skills and fluency in English (both written and spoken).
  •  Experience working with different stakeholders and all levels of management.
  •  An affinity for working with software packages such as LMS.
  •  An eager-to-learn attitude and drive to get things done.
  •  A friendly team player.

Soft skills

  • Communication Teamwork Problem-solving Ownership

Hard skills

  • Project management Stakeholder management Administration

Language skills

  • English
  • Dutch (a plus)

 

Apply

Website OMP

 

 

Learning and Development Lead

 

Over Vynova Group

Vynova is een toonaangevende Europese producent van chlooralkali-producten en PVC. Met productievestigingen in vijf landen en meer dan 1.250 toegewijde medewerkers, halen we een jaaromzet van 830 miljoen euro. Hoewel we een jong bedrijf zijn, kunnen we voortbouwen op tientallen jaren ervaring als onderdeel van grote internationale chemiegroepen. Bij Vynova streven we naar een respectvolle, aangename werkomgeving en staan we voor een cultuur van continue verbetering en persoonlijke ontwikkeling.

 

Functie

Als Learning & Development Lead zorg je voor een overkoepelend beleid op vlak van Learning & Development initiatieven. Je optimaliseert deze verder, deelt en rolt ze uit om de competenties en inzetbaarheid van alle medewerkers op de Tessenderlo-site te garanderen en te vergroten.

Taken:

  • Je faciliteert, coördineert en werkt nauw samen met de leidinggevenden van de verschillende afdelingen, instructeurs en HR Business Partners. Je fungeert als coach en advisor voor medewerkers die leertheorieën en -processen in de praktijk moeten omzetten;
  • Je helpt afdelingen op weg om Learning & Development beter te gaan organiseren binnen elke afdeling (door het gebruik van werkvormen, opzetten van peter/meterschap,…);
  • Je maakt deel uit van en je volgt strategische projecten op om tijdig en efficiënt Learning & Development mee te integreren in het projectplan (bv. nieuwe opstart nieuwe installatie – je focust hierbij op het klaarstomen van medewerkers voor deze nieuwe processen/taken);
  • Je rolt actieplannen uit rond Learning & Development (LMS tool, professionaliseren en didactisch ondersteunen van instructeurs,…) in lijn met de strategische doelstellingen van de site;
  • Je bent het centraal aanspreekpunt voor leidinggevenden, instructeurs, trainers en HR m.b.t. leren & ontwikkeling;
  • Je geeft opleiding aan leidinggevenden, trainers en instructeurs rond didactische vaardigheden;
  • Je werkt een strategie uit rond leren en ontwikkelen in samenspraak met het Site Management Team. Je implementeert dit opleidingsbeleid en je zet initiatieven op met oog op de verdere uitbouw van een leercultuur;
  • Je faciliteert de samenwerking tussen de verschillende afdelingen m.b.t. Learning & Development, je onderhoudt en zet een ‘lerend’ netwerk op waarin L&D initiatieven en ervaringen kunnen gedeeld worden;
  • Je blijft in contact met externe aanbieders van trainingen om een trainingsportfolio voor Vynova uit te werken en een stabiele lange termijn relatie op te bouwen;
  • Je blijft op de hoogte van de nieuwe trends en technologieën (bv. digitalisering) op het gebied van leren en ontwikkeling;
  • Je rapporteert aan de Site Manager.

 

Profiel

  • Je beschikt over een Masterdiploma in Pedagogische Wetenschappen (bij voorkeur onderwijs- en opleidingskunde);
  • Je beschikt over 3 tot 5 jaar ervaring, idealiter in een productieomgeving;
  • Je bent expert in Learning & Development en hebt idealiter affiniteit met techniek/productie;
  • Je hebt een strategische focus en ervaring in het uitwerken van een opleidingsbeleid, maar kan ook pragmatisch werken;
  • Je bent sterk analytisch en organisatorisch ingesteld en hebt sterke project skills;
  • Je bent gericht op samenwerking en weet medewerkers te coachen en ontwikkelen;
  • Je hebt affiniteit met didactiek, leertools (LMS) en met het ontwikkelen van leeractiviteiten ( training, intervisie, coaching, ….);
  • Je bent veiligheidsbewust en draagt een sterke veiligheidshouding uit.

 

Wij bieden

  • Een dynamische werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief.
  • Uitgebreide begeleiding op de werkvloer en verschillende mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
  • Een aantrekkelijk salaris aangevuld met extralegale voordelen.

 

Contact

Heb je interesse in deze functie? Aarzel niet en solliciteer via www.vynova-group.com

Indien je nog vragen hebt, kan je contact opnemen met Liesbeth Ponet op +32(0)13 610 260 of via liesbeth.ponet@vynova-group.com

 

 

HR Business Partner Learning & Development

 

Over Veolia Belux 

Veolia Belux, een dochteronderneming van de Veolia Groep, biedt haar publieke en privé-klanten een compleet gamma milieuoplossingen op het gebied van water, afval en energie. Veolia Belux helpt haar klanten om hun milieu-impact te verminderen en zo in te spelen op de klimaat noodsituatie. Veolia Belux is aanwezig in heel België, stelt 4.200 mensen tewerk en heeft een omzet van 800 miljoen euro.

 

Functieomschrijving

Als lid van ons Learning & Development Team ben je verantwoordelijk voor het verder uitwerken van ontwikkelingsinitiatieven en de uitrol van nieuwe opleidingstrajecten voor onze medewerkers.  Op basis van de behoeften van de business ga je individuele en collectieve programma’s opbouwen die de verdere ontwikkeling van onze medewerkers ondersteunen.

 

Jouw taken

  • Je analyseert aanvragen van management, teams en individuele medewerkers. In dit kader begeleid je soms zelf leerinitiatieven (vb coaching, workshops) of ga je samen op zoek naar een goede methodiek of externe partner.
  • Je neemt initiatieven om een leercultuur in de organisatie mee vorm te geven.
  • Je brengt als leeradviseur meerwaarde vanuit ontwikkelen en leren, zowel op individueel als gemeenschappelijk niveau.
  • Via je netwerk van HR en andere collega’s blijf je op de hoogte van de ontwikkelingsbehoeften van medewerkers en maak je op basis hiervan een aantrekkelijk leeraanbod.
  • Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en implementatie van nieuwe leertrajecten, bv. opleidingen voor chauffeurs, contactcenter medewerkers, omgaan met gevaarlijk afval, …) en werkt zo mee aan de verder ontwikkeling van de Veolia Academy.
  • Je creëert samen met collega’s inspirerende seminaries en opleidingsevents voor kaderleden.
  • Je ontwikkelt de samenwerking met externe partners door een netwerk op te bouwen van coaches dat ons kan ondersteunen.

 

Functie-eisen

  • Je hebt een universitair diploma of 5-8 jaar ervaring als HR Generalist of L&D Specialist.
  • Je bent sterk vertrouwd met leerprincipes zoals participatief werken en ervaringsgericht leren, alsook met leer- en ontwikkelingsinitiatieven.
  • Je hebt ook al ervaring met Learning Management Systemen. Kennis van Cornerstone is een grote troef.
  • Je bent mobiel om op de verschillende Veoliasites te werken over heel België, je uitvalsbasis zal Brussel zijn.
  • Je bent een uitstekende teamplayer.  Je neemt graag initiatieven om nieuwe processen te implementeren.  Je pakt de zaken actief aan.
  • Je bent vlot tweetalig Frans – Nederlands en hebt een goede kennis van het Engels
  • Je beheerst de Microsoft Office tools en de Google tools
     

Ons voorstel

  • Wij bieden een uitdagende en afwisselende job in een dynamische & vlotte werksfeer waarbij je kan rekenen op een degelijke interne opleiding binnen een internationale groep die volop in ontwikkeling is.
  • De kans om je eigen functie vorm te geven en met het team het learning & development beleid uit te werken.
  • De mogelijkheid om mee te bouwen aan een leer-en ontwikkelingscultuur. Werken in een omgeving die “medewerkers ontwikkelen” als één van de belangrijkste management principes naar voor schuift.
  • Wij voorzien een aantrekkelijk verloningspakket met extralegale voordelen, inclusief een bedrijfswagen.

 

Meer info